Tja, de kop blijkt toch gescheurd GRRRRR
Ik zoek dus nu een goede cilinderkop voor mijn CX RD. Het gaat om een serie 2.
Ik heb begrepen dat daarbij de ongeblazen en turbokoppen door elkaar te gebruiken zijn. Dus alle goede dieselkoppen zijn welkom.
Groet Frank
Helaas de kop is wel gescheurd.
Ik zoek dus nu een goede cilinderkop voor mijn CX RD. Het gaat om een serie 2.
Ik heb begrepen dat daarbij de ongeblazen en turbokoppen door elkaar te gebruiken zijn. Dus alle goede dieselkoppen zijn welkom.
groet frank
Jammer Frank. Ik denk dat ze wel te vinden zijn, al dan niet gereviseerd.
Je kan de onderdelenlijn proberen en de bekende Peugeot/Citroen sloperijen bellen. Frans Auto’s zit bij jou om de hoek natuurlijk. Verder Klijnstra Nagele is ook niet al te ver.
Binnenkort ga ik de CX-motor demonteren, hopelijk is die kop nog goed. Maar hou mijn hart vast. Is tenslotte een Turbo II.
Sukses met het zoeken.
Willart
Heren dieselkenners,
Er wordt mij nu een cilnderkop aangeboden van een ongeblazen C25 diesel.
Weten jullie of dat gaat passen op op een turbo2 ?
Groet Frank














































Totaal aantal Berichten: 43352
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Croisette 25 RD schreef:Heren dieselkenners,
Er wordt mij nu een cilnderkop aangeboden van een ongeblazen C25 diesel.
Weten jullie of dat gaat passen op op een turbo2 ?Groet Frank
Dat moet wel gaan. Laat ons anders effe ene foto zien van die kop, dan weten we het zeker!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
en gelukt?
Gr.
Yep, ik heb van een CiFo-lid een mooie kop kunnen overnemen van een platte diesel. Die ziet er i.i.g. een stuk beter uit dan die van mij.
Ik ga ‘m vandaag of morgen laten vlakken etc. en dan kan ie er volgende week een keertje op.
Gr Frank
Mooi!
Let ook goed op het aantrekvoorschrift van de kopbouten, die je gaat gebruiken. Ik heb ze niet via de dealer gekocht. Ze hebben een heel andere manier van aantrekken dan de originele.
Ik heb vandaag mijn eerste proefrit gemaakt met de camper (met CX motor). Heb beduidend meer trekkracht en meer boordspanning. Is het toch allemaal ergens goed voor geweest.
Gr.
En sukses














































Totaal aantal Berichten: 43352
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik heb ook nog nooit één nieuwe kopbout gebruikt. Alleen als er een bout roestschade vertoonde ging er een andere in. Maar géén nieuwe natuurlijk!
gewoon hergebruiken die bouten. even opmeten, goed schoonmaken en klaar.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Kopbouten bij een cx diesel worden nooit vervangen,kun je hergebruiken.
Het is wel verstandig om een kop te laten afpersen voor montage i.v.m.scheurtjes.
Gr Raymond
Het was een cx of niks
ray schreef:Kopbouten bij een cx diesel worden nooit vervangen,kun je hergebruiken.
En bij benzine ook niet?
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Dat geld in ieder geval voor de echte citroen motoren,de psa 2l zou ik zo niet weten.
Gr Raymond
Het was een cx of niks
Nu ik de boel toch open heb liggen kan ik e.e.a. mooi naast elkaar leggen.
Na de verhalen hier dacht ik een zeer preciese schuifmaat nodig te hebben om de verschillen te meten. Niet dus!
De oude bouten zijn circa 4 mm langer en plaatselijk ook een stuk dunner. Ik weet nu waarom ze rekbouten heten.
Niet op bezuinigen dus! Ook al kosten ze 75 euro. GRRRR
Zie hier een allesverklarende foto:
http://www.flickr.com/photos/8581503@N05/2768367965/
Groet Frank



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Eén keer hergebruik, misschien. Liever altijd nieuw.
Croisette 25 RD schreef:Nu ik de boel toch open heb liggen kan ik e.e.a. mooi naast elkaar leggen.
Na de verhalen hier dacht ik een zeer preciese schuifmaat nodig te hebben om de verschillen te meten. Niet dus!De oude bouten zijn circa 4 mm langer en plaatselijk ook een stuk dunner. Ik weet nu waarom ze rekbouten heten.
Niet op bezuinigen dus! Ook al kosten ze 75 euro. GRRRR
Zie hier een allesverklarende foto:
http://www.flickr.com/photos/8581503@N05/2768367965/
Groet Frank
Lijkt me in jouw geval wel zo duidelijk ja.
Ging het makkelijk los?
Wat voor merk heb je nu Frank?
Wat voor aantrekkrachten en hoekverdraaiingen geven ze op?
Heb inmiddels de eerste km’s gemaakt. Is echt te merken. Rijdt een stuk lekkerder en pittiger.
Ook maar de CX toeter gemonteerd. Is een stuk meer herrie als de degene die erin zat.
Gr. Willart.