2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
kopbouten CX diesel: rekbouten of hergebruik???
Croisette 25 RD
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 128
Geregistreerd: 18-10-2007

Gepost: 08 augustus 2008 08:26 PM
  [ # 16 ]

Tja, de kop blijkt toch gescheurd GRRRRR

Ik zoek dus nu een goede cilinderkop voor mijn CX RD. Het gaat om een serie 2.

Ik heb begrepen dat daarbij de ongeblazen en turbokoppen door elkaar te gebruiken zijn. Dus alle goede dieselkoppen zijn welkom.

Groet Frank

Profiel  
 
Croisette 25 RD
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 128
Geregistreerd: 18-10-2007

Gepost: 08 augustus 2008 11:14 PM
  [ # 17 ]

Helaas de kop is wel gescheurd.

Ik zoek dus nu een goede cilinderkop voor mijn CX RD. Het gaat om een serie 2.

Ik heb begrepen dat daarbij de ongeblazen en turbokoppen door elkaar te gebruiken zijn. Dus alle goede dieselkoppen zijn welkom.

groet frank

Profiel  
 
FFB 2.5TD
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 48
Geregistreerd: 22-07-2008

Gepost: 09 augustus 2008 01:30 AM
  [ # 18 ]

Jammer Frank. Ik denk dat ze wel te vinden zijn, al dan niet gereviseerd.

Je kan de onderdelenlijn proberen en de bekende Peugeot/Citroen sloperijen bellen. Frans Auto’s zit bij jou om de hoek natuurlijk. Verder Klijnstra Nagele is ook niet al te ver.

Binnenkort ga ik de CX-motor demonteren, hopelijk is die kop nog goed. Maar hou mijn hart vast. Is tenslotte een Turbo II.

Sukses met het zoeken.

Willart

Profiel  
 
Croisette 25 RD
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 128
Geregistreerd: 18-10-2007

Gepost: 10 augustus 2008 02:57 PM
  [ # 19 ]

Heren dieselkenners,

Er wordt mij nu een cilnderkop aangeboden van een ongeblazen C25 diesel.
Weten jullie of dat gaat passen op op een turbo2 ?

Groet Frank

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43352
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 10 augustus 2008 03:09 PM
  [ # 20 ]
Croisette 25 RD schreef:

Heren dieselkenners,

Er wordt mij nu een cilnderkop aangeboden van een ongeblazen C25 diesel.
Weten jullie of dat gaat passen op op een turbo2 ?

Groet Frank

Dat moet wel gaan. Laat ons anders effe ene foto zien van die kop, dan weten we het zeker!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
FFB 2.5TD
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 48
Geregistreerd: 22-07-2008

Gepost: 13 augustus 2008 12:39 PM
  [ # 21 ]

en gelukt?

Gr.

Profiel  
 
Croisette 25 RD
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 128
Geregistreerd: 18-10-2007

Gepost: 13 augustus 2008 12:46 PM
  [ # 22 ]

Yep, ik heb van een CiFo-lid een mooie kop kunnen overnemen van een platte diesel. Die ziet er i.i.g. een stuk beter uit dan die van mij.

Ik ga ‘m vandaag of morgen laten vlakken etc. en dan kan ie er volgende week een keertje op.

Gr Frank

Profiel  
 
FFB 2.5TD
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 48
Geregistreerd: 22-07-2008

Gepost: 14 augustus 2008 02:23 AM
  [ # 23 ]

Mooi!

Let ook goed op het aantrekvoorschrift van de kopbouten, die je gaat gebruiken. Ik heb ze niet via de dealer gekocht. Ze hebben een heel andere manier van aantrekken dan de originele.

Ik heb vandaag mijn eerste proefrit gemaakt met de camper (met CX motor). Heb beduidend meer trekkracht en meer boordspanning. Is het toch allemaal ergens goed voor geweest. Laughing

Gr.
En sukses Exclamation

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43352
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 15 augustus 2008 12:28 PM
  [ # 24 ]

Ik heb ook nog nooit één nieuwe kopbout gebruikt. Alleen als er een bout roestschade vertoonde ging er een andere in. Maar géén nieuwe natuurlijk!

gewoon hergebruiken die bouten. even opmeten, goed schoonmaken en klaar.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
ray
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 735
Geregistreerd: 10-10-2004

Gepost: 16 augustus 2008 12:53 AM
  [ # 25 ]

Kopbouten bij een cx diesel worden nooit vervangen,kun je hergebruiken.
Het is wel verstandig om een kop te laten afpersen voor montage i.v.m.scheurtjes.

Gr Raymond

Het was een cx of niks

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 16 augustus 2008 11:57 AM
  [ # 26 ]
ray schreef:

Kopbouten bij een cx diesel worden nooit vervangen,kun je hergebruiken.

En bij benzine ook niet?

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
ray
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 735
Geregistreerd: 10-10-2004

Gepost: 16 augustus 2008 03:22 PM
  [ # 27 ]

Dat geld in ieder geval voor de echte citroen motoren,de psa 2l zou ik zo niet weten.

Gr Raymond

Het was een cx of niks

Profiel  
 
Croisette 25 RD
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 128
Geregistreerd: 18-10-2007

Gepost: 17 augustus 2008 02:47 AM
  [ # 28 ]

Nu ik de boel toch open heb liggen kan ik e.e.a. mooi naast elkaar leggen.
Na de verhalen hier dacht ik een zeer preciese schuifmaat nodig te hebben om de verschillen te meten. Niet dus!

De oude bouten zijn circa 4 mm langer en plaatselijk ook een stuk dunner. Ik weet nu waarom ze rekbouten heten.

Niet op bezuinigen dus! Ook al kosten ze 75 euro. GRRRR

Zie hier een allesverklarende foto:

http://www.flickr.com/photos/8581503@N05/2768367965/


Groet Frank

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 17 augustus 2008 02:50 AM
  [ # 29 ]

Eén keer hergebruik, misschien. Liever altijd nieuw.

Profiel  
 
FFB 2.5TD
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 48
Geregistreerd: 22-07-2008

Gepost: 17 augustus 2008 11:50 PM
  [ # 30 ]
Croisette 25 RD schreef:

Nu ik de boel toch open heb liggen kan ik e.e.a. mooi naast elkaar leggen.
Na de verhalen hier dacht ik een zeer preciese schuifmaat nodig te hebben om de verschillen te meten. Niet dus!

De oude bouten zijn circa 4 mm langer en plaatselijk ook een stuk dunner. Ik weet nu waarom ze rekbouten heten.

Niet op bezuinigen dus! Ook al kosten ze 75 euro. GRRRR

Zie hier een allesverklarende foto:

http://www.flickr.com/photos/8581503@N05/2768367965/


Groet Frank

Lijkt me in jouw geval wel zo duidelijk ja.
Ging het makkelijk los?
Wat voor merk heb je nu Frank?
Wat voor aantrekkrachten en hoekverdraaiingen geven ze op?

Heb inmiddels de eerste km’s gemaakt. Is echt te merken. Rijdt een stuk lekkerder en pittiger.

Ook maar de CX toeter gemonteerd. Is een stuk meer herrie als de degene die erin zat.

Gr. Willart.

Profiel  
 
 
2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook