3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
kopbouten CX diesel: rekbouten of hergebruik???
Croisette 25 RD
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 128
Geregistreerd: 18-10-2007

Gepost: 18 augustus 2008 07:19 PM
  [ # 31 ]

Ha Willart,

De nieuwe bouten zijn van het merk Glaser. Er zijn geen aantrekkrachten voor opgegeven. Er zit verder ook niets bij of in de doos.

Nog even over die foto. De gebruikte bouten die je daar ziet, komen uit mijn oorspronklijke blok. De bouten die uit het blok met de vervangende kop komen zijn een stuk beter.

Het oorspronkelijke blok met slechte kop, komt van Bayeux Eindhoven. De bouten waren misschien wel 5e hands

Groet Frank

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 18 augustus 2008 07:26 PM
  [ # 32 ]

Wat ik apart vind, is dat ze bij de diesels overal te leveren zijn. Maar bij geen van de benzinemodellen zijn kopbouten te vinden ( bij masterbase.nl ).

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
FFB 2.5TD
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 48
Geregistreerd: 22-07-2008

Gepost: 19 augustus 2008 09:03 PM
  [ # 33 ]
T(h)ijs schreef:

Wat ik apart vind, is dat ze bij de diesels overal te leveren zijn. Maar bij geen van de benzinemodellen zijn kopbouten te vinden ( bij masterbase.nl ).

In ieder geval wel van de 25 GTI modellen dat zijn dezelfde namelijk.

Zie Hbase: http://start.mijngrossier.nl/catalog/artikelen.aspx?s=OLPP&o=&t=PMQWOKOVOMOS.

Gr.

Profiel  
 
Croisette 25 RD
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 128
Geregistreerd: 18-10-2007

Gepost: 27 augustus 2008 04:47 PM
  [ # 34 ]

Nou, de kop zit er weer op. De eerste rit is alweer gemaakt en verliep gelukkig vlot en zonder storingen of ‘stop’lampjes.

Toch loopt de wagen nog niet helemaal lekker. Een beetje onregelmatig en op het moment dat ik tijdens het rijden gas bij geef, begint de CX te pruttelen en te schudden en maar langzaam te versnellen. Zal misschien iets met de diesel-inspuiting zijn? Het lijkt ook een beetje nattig rond de verstuivers.


Groet Frank

Profiel  
 
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 791
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 28 augustus 2008 01:16 AM
  [ # 35 ]

Misschien de verstuivers?
De exemplaren die uit jouw kop kwamen heb ik getest , en afgekeurd
ik kan eens kijken of een schoonmaakbeurtje helpt.
Als het wat word , mag je ze hebben

Zet ook eens een stuk doorzichtig slang in de retour van de brandstofpomp , je mag dan geen luchtbellen voorbij zien komen

Profiel  
 
FFB 2.5TD
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 48
Geregistreerd: 22-07-2008

Gepost: 29 augustus 2008 12:04 PM
  [ # 36 ]
Croisette 25 RD schreef:

Nou, de kop zit er weer op. De eerste rit is alweer gemaakt en verliep gelukkig vlot en zonder storingen of ‘stop’lampjes.

Toch loopt de wagen nog niet helemaal lekker. Een beetje onregelmatig en op het moment dat ik tijdens het rijden gas bij geef, begint de CX te pruttelen en te schudden en maar langzaam te versnellen. Zal misschien iets met de diesel-inspuiting zijn? Het lijkt ook een beetje nattig rond de verstuivers.


Groet Frank

Mooi Frank, weer eer van je werk.

Bij mij was de koude startvoorziening de oorzaak dat ik bij starten wat “rijk” gerochel uit de uitlaat kreeg. Die staalkabel vanuit dat potje was moest immers los, bij ket loshalen van de kop.

Dat van jou neigt inderdaad meer naar de totale dieseltoevoer, lucht of verstopte/lekkende verstuivers.

Ben benieuwd.

Gr. Willart.

Profiel  
 
Croisette 25 RD
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 128
Geregistreerd: 18-10-2007

Gepost: 29 augustus 2008 12:34 PM
  [ # 37 ]

Hoewel ik de hele operatie tot nu toe erg mee vind vallen en ik erg veel plezier in het zelf sleutelen heb gekregen, laat ik de CX volgende week even afstellen door een kundig monteur.
Die ziet waarschijnlijk snel genoeg wat er aan de hand is en heeft ook de nodige materialen en gereedschappen om e.e.a. vlot aan te pakken.

Bij mij gaat er teveel tijd zittten in zoeken en uitproberen.

Ik hou jullie op de hoogte.

Groet Frank

Profiel  
 
Croisette 25 RD
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 128
Geregistreerd: 18-10-2007

Gepost: 29 augustus 2008 12:42 PM
  [ # 38 ]

Trouwens grappig Willart, ik ben deze week nog een ochtendje bezig geweest een koude start voorziening te vinden. Hier op het forum wordt het ook waxthermostaat genoemd, maar de dealer noemt het koudestartvertrager.

Het leverde i.i.g. de nodige spraakverwarring op.

Citroendealers zijn trouwens niet echt behulpzaam als je om materialen voor een CX komt.

Groet Frank

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 29 augustus 2008 06:19 PM
  [ # 39 ]

koude startvertrager? geen versneller?
mooi dat alles gelukt is.

voor diesel afstellen en andere problemen: garage starrink aan het hoendiep.
misschien moet je even aan hem wennen als je hem voor het eerst spreekt, maar zijn werk is perfect.
volgens mij stroomt er diesel door zn aderen.

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
FFB 2.5TD
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 48
Geregistreerd: 22-07-2008

Gepost: 29 augustus 2008 06:48 PM
  [ # 40 ]
Croisette 25 RD schreef:

Citroendealers zijn trouwens niet echt behulpzaam als je om materialen voor een CX komt.

Groet Frank

Dat heb ik ook gemerkt ja. Weinig animo voor de oudere types. Al helemaal als ze er dan ook nog achter komen dat het bij mij gaat om het overzetten van CX onderdelen op de Camper.

Ik probeer al een tijdje wat info te vinden over de toerenteller en olietemp aansluitingen van de Turbo II diesel.

Tsjonge jonge het lijkt wel of ze water zien branden Smile

Maar de volhouder wint.

Gr.

Profiel  
 
ernst23
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004

- C1 Ambiance
- CX Gti
Gepost: 30 augustus 2008 02:37 AM
  [ # 41 ]

Dat geldt helaas wel voor de meeste dealers. Maar er zijn nog uitzonderingen: Gert de Jong, Johan Oldenhage, Piet van Empel, Aart Vos. Allemaal dealers met een speciaal plekje voor de CX. En dan heppie nog de specialisten Wink

FFB 2.5TD schreef:
Croisette 25 RD schreef:

Citroendealers zijn trouwens niet echt behulpzaam als je om materialen voor een CX komt.

Groet Frank

Dat heb ik ook gemerkt ja. Weinig animo voor de oudere types. Al helemaal als ze er dan ook nog achter komen dat het bij mij gaat om het overzetten van CX onderdelen op de Camper.

Ik probeer al een tijdje wat info te vinden over de toerenteller en olietemp aansluitingen van de Turbo II diesel.

Tsjonge jonge het lijkt wel of ze water zien branden Smile

Maar de volhouder wint.

Gr.

Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”

Profiel  
 
Croisette 25 RD
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 128
Geregistreerd: 18-10-2007

Gepost: 02 september 2008 02:34 PM
  [ # 42 ]
nanko schreef:

Misschien de verstuivers?
De exemplaren die uit jouw kop kwamen heb ik getest , en afgekeurd
ik kan eens kijken of een schoonmaakbeurtje helpt.

Ha Nanko,
Kun je die zelf controleren en evt. schoonmaken? Hoe doe je dat?
Wat kosten nieuwe verstuivers eigenlijk?

Groet frank

Profiel  
 
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 791
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 04 september 2008 11:48 AM
  [ # 43 ]

Hoi Frank

Ik kan ze controleren met een verstuivertester ,das niks anders dan een handbediende brandstofpomp met een drukmeter
Een goede verstuiver kraakt en druppelt niet na ,de nevel die er uitkomt moet een mooie symmetrische wolk zijn.


Ik sloop ze uitelkaar, de onderdelen komen in een ultrasoon bad.
Vervolgens gaan de nozzles in een bakje met schone diesel een duw ik de plunjer tig keer in de zitting.
Daarna de handel monteren en testen.

Een nieuwe nozzle kost ~ 20 EURO .

Profiel  
 
Croisette 25 RD
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 128
Geregistreerd: 18-10-2007

Gepost: 06 september 2008 01:45 AM
  [ # 44 ]

Nou, de wagen loopt weer als een zonnetje. Het bleek dat ik bij mijn eerste kopwissel vergeten ben op brandplaatjes en ringen te letten.
Ik heb gewoon de verstuivers er weer her en der ingeduwd met als gevolg dat de wagen beroerd liep en feitelijk lucht stond te happen.  Surprisedops:

Weer wat geleerd! Nu nog een hele lijst aan apk-afkeurpunten wegwerken.
Pffff, fuseekogels, wiellagers, handremkabels etc. Het houdt je wel van de straat zon CX Very Happy

Groet Frank

Profiel  
 
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 791
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 06 september 2008 02:25 PM
  [ # 45 ]

En hij startte goed ?? je zou verwachten dat dat door de lekkende
afdichtingen een probleem zou zijn.
Succes met het afwerken van het APK lijstje .
Ik laat de verstuivers nu maar voor wat ze zijn ,tegen de tijd dat
zich daar een liefhebber voor meldt zitten de plunjers al weer vast

Profiel  
 
 
3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook