Ja gek genoeg ging het starten goed. Direct daarna had ik wel een dikke blauwe rook en een onregelmatige lopende diesel. Maar goed, dat is nu verleden tijd.
Jouw cilinderkop lijkt het verder ook prima te houden.
Eigenlijk wordt deze CX zo langzamerhand steeds beter
Gr frank
En Frank, alles nog pico bello met het blok?
Gr. Willart.
Eh ja, eigenlijk wel. Het blok loopt als een zonnetje. Ik moet wel nodig de kopbouten nog even een slag nadraaien want ik heb er inmiddels alweer zo’n 1000 km mee gereden.
Groet frank
Croisette 25 RD schreef:Ik moet wel nodig de kopbouten nog even een slag nadraaien want ik heb er inmiddels alweer zo’n 1000 km mee gereden.
Weet je dat wel zeker ?? Ik dacht dat dat natrekken niet nodig was.
Nanko

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Ik heb eigenlijk ook nooit gehoord over natrekken van een kop….
Jullie maken mij aan het twijfelen. Ik meen dat er in de ‘Revue’ (of op de verpakking) werd gesproken over drie stappen. Stap 3 is, als ik het mij goed herinner, nog een slag van 90 graden na ca. 1000 km.
Ik zal het weer eens opzoeken. Hopelijk hebben jullie gelijk
Goet Frank
FFB 2.5TD schreef:Croisette 25 RD schreef:Citroendealers zijn trouwens niet echt behulpzaam als je om materialen voor een CX komt.
Groet Frank
Dat heb ik ook gemerkt ja. Weinig animo voor de oudere types. Al helemaal als ze er dan ook nog achter komen dat het bij mij gaat om het overzetten van CX onderdelen op de Camper.
Ik probeer al een tijdje wat info te vinden over de toerenteller en olietemp aansluitingen van de Turbo II diesel.
Tsjonge jonge het lijkt wel of ze water zien branden
Maar de volhouder wint.
Gr.
ik werk zelf ook bij een (Niet -citroen)garage en het probleem is dat al die oude info op fiches staat of in een ergens vergeten onderdeelboek. De meeste medewerkers zijn een stuk jonger, en weten die info niet zo’n 1 2-3 te vinden. Daar komt nog bij dat er weinig tijd is om al dat soort dingen op te zoeken in een modern dealerbedrijf. Voor vaste klanten die al jaren komen kan je dat soort dingen doen, maar iemand die je nooit ziet en alleen moeilijk te krijgen info wilt, heb ik meestal geen zin om voor te zoeken. Al vaak genoeg meegemaakt, uren zoeken voor een auto uit 1980, heel het land rondgebeld voor onderdelen en dan te horen krijgen dat ze er nog even over nadenken Neem aan dat je daar zelf ook wel iets bij voor kan stellen
ik heb ook een klant die helemaal idolaat is van een bepaald type auto van ongeveer dat bouwjaar. Heeft er zelf 5 van thuis staan en komt ook regelmatig voor info en onderdelen. Voor wat ik opzoek mag ik ook leveren en dan doe je wat meer moeite
Dus wil je wat voor elkaar krijgen moet ook jij eens wat doen. Bouw eens wat contact op met de persoon achter de balie, haal eens een keer je beurtspullen bij de dealer en maak een praatje met ze. De meesten vinden al dat oude spul ook leuk, en dan krijg je de volgende keer als je alleen voor info komt ook wat meer voor elkaar