nou het project afgerond is….......
zit ik toch nog met het volgende probleem wat zich voordoet/deed tijdens de APK: als de motor warm is slaat hij af en wil dan niet meer aanslaan. fff resumeren: doet zich metname voor bij gas, verdamper vernieuwd,(krijg ‘m dan met moeite aan de praat op benzine), bobine 1/2 jaar oud (bougiekabel geeft wel vonk af waneer de motor niet wil aanslaan), garage heeft CO teruggezet naar 1,5 (was 5), krijgt ook wel gas tijdens het niet willen starten dus….......wat else can it be : kan de ontsteking verlopen tijdens warme motor om daarna weer aan te slaan als de motor afgekoeld is. : vonkt ebt wellicht weg van bougiekabel naar blok als de kabels nat zijn (zal dit morgen fff controleren)
maar nu dus de vraag wat zou het nog meer kunnen zijn….
p.s. voor de rest prima om de apk positief af te ronden: als zij dus blijft lopen wordt zij goedgekeurt.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Condensator…
vlietmansje schreef:Condensator…
vervang ik morgen inclusief contactpuntjes (daar ik de huidge alleen wat heb opgeschuurt).auto staat nu in de garage wat is de contacthoek bij een bosch verdeler : wphb heeft het allen over sev-marchal en ducellier…...........
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Je probleem doet me wat denken aan wat ik met de HY had, dus misschien heb je er wat aan.
Wat bij mij het probleem bleek te zijn waren iig dat het carburateur te warm werd waardoor het mengsel niet goed meer was, de motor ging dan stotteren en op 2 soms 3 cilinders lopen, met wat geluk en doorrijden koelde het boeltje wat waardoor ik toch weer een goed mengsel kreeg. Ook waren de pakkingen van het carburateur niet lekker meer, bij een van de 2 aansluitpunten lekte deze een beetje (alhoewel ze verder wel lekker liep als het maar niet te warm werd) Bij een DS zit de boel natuurlijk een stuk anders in elkaar. Maar misschien zit het daar in, de vonk was bij mij iig ook altijd aanwezig.
Bij mij was de oplossing iig het demonteren van het carburateur, deze helemaal schoonmaken in een benzinebadje en met perslucht droogblazen. Terugmonteren met nieuwe pakkingen en daarbij ook vloeibare pakking. En daarnaast een luchtslang plaatsen zodat er koelere lucht van voren aangezogen kon worden langs de radiateur.
Bij mij overigens kwamen de problemen van het afslaan met warme motor uitsluitend wanneer ik bijvoorbeeld in een file stond, of lang bij een stoplicht moest wachten. Prettig is dan weer wel dat bij de HY de motorkap tussen de stoelen zit en er erg gemakkelijk een natte handdoek om het carburateur gewikkeld kon worden om het zooitje wat sneller koel te krijgen.
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Totaal aantal Berichten: 10341
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
citroen23 schreef:vlietmansje schreef:Condensator…
vervang ik morgen inclusief contactpuntjes (daar ik de huidge alleen wat heb opgeschuurt).auto staat nu in de garage wat is de contacthoek bij een bosch verdeler : wphb heeft het allen over sev-marchal en ducellier…...........
Bosch verdeler is toch alleen voor de injectiemodellen?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
jantje1948 schreef:citroen23 schreef:vlietmansje schreef:Condensator…
vervang ik morgen inclusief contactpuntjes (daar ik de huidge alleen wat heb opgeschuurt).auto staat nu in de garage wat is de contacthoek bij een bosch verdeler : wphb heeft het allen over sev-marchal en ducellier…...........
Bosch verdeler is toch alleen voor de injectiemodellen?
zit geen cassette in alla injectie….dus het zou moeten kunnen.
wagen heeft er ook een aantal jaren goed op gereden.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Jij hebt natuurlijk injectie he ops:
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Terugmonteren met nieuwe pakkingen en daarbij ook vloeibare pakking.
Is dat niet wat link bij de carburateur?
Ik heb gelezen dat je dat juist nooit moet doen omdat dit soort pakking niet tegen benzine kan en je het risico loopt dat er daardoor stukjes je motor ingezogen kunnen worden.
Jeroen
Mechuccio schreef:Jij hebt natuurlijk injectie he ops:
maar ook een DS 23 carburateur…...... ops: en daar zit het probleem.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Als je een handgeschakelde auto hebt , zou je eens kunnen proberen of ze start als je haar aantrekt of duwt.
Als ze dan wel wil starten, ligt het aan de startmotor , die soms tijdens het starten te veel stroom nodig heeft zodat er niets over blijft voor de bougies. Maw. het feit dat de startmotor draait en de motor meeneemt, wil bij oude (sorry) auto,s niet altijd alles zeggen.
Succes
Tedje
Totaal aantal Berichten: 25611
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Blijven de vervroegings gewichtjes hangen?
CO is ook een goeie. Dat was bij mij het probleem.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Tedje schreef:Als je een handgeschakelde auto hebt , zou je eens kunnen proberen of ze start als je haar aantrekt of duwt.
Als ze dan wel wil starten, ligt het aan de startmotor , die soms tijdens het starten te veel stroom nodig heeft zodat er niets over blijft voor de bougies. Maw. het feit dat de startmotor draait en de motor meeneemt, wil bij oude (sorry) auto,s niet altijd alles zeggen.Succes
Tedje
1/2 automaat en slaat af als de motor warm is cq draait.
startmotor kan dus uitgesloten worden.
bogaard77 schreef:Blijven de vervroegings gewichtjes hangen?
.
ga ik fff controleren CO is afgesteld.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Hebben ze het co gemeten toen de DS op benzine liep ?
Snap zowiezo niet dat ze het co meten (hoeft van voor een bepaald bouwjaar niet) , op gas zal het co veel lager moeten zijn
When We Do Good , No One Remembers , When We Do Bad , No One Forgets !!!!!!!!
benjamin schreef:Hebben ze het co gemeten toen de DS op benzine liep ?
Snap zowiezo niet dat ze het co meten (hoeft van voor een bepaald bouwjaar niet) , op gas zal het co veel lager moeten zijn
blijkbaar 1,5% of lager en t/m 73” is er inderdaad geen eis…
gaat er mij om als ie maar BLIJFT lopen
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
toniclight schreef:Terugmonteren met nieuwe pakkingen en daarbij ook vloeibare pakking.
Is dat niet wat link bij de carburateur?
Ik heb gelezen dat je dat juist nooit moet doen omdat dit soort pakking niet tegen benzine kan en je het risico loopt dat er daardoor stukjes je motor ingezogen kunnen worden.Jeroen
Ik denk dat zolang je niet overdrijft het niet zoveel uit hoeft te maken, bij de HY zitten 3 pakkingen tussen het carb en het spruitstuk, 1 dikke, en aan beide zijden van die dikke een dunne metalen. Tussen al die pakkingen is een klein beetje vloeibaar gesmeerd om het extra luchtdicht te maken. Als je een pakking wilt gaan vervangen met vloeibaar zal dat inderdaad een minder idee zijn. Maar goed, dit is ook mijn eerste ervaring met een carbmobiel dus moet ook alles nog leren
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Toen ik mijn DS terug reed uit Frankrijk
zie
en we voor Antwerpen in de file terecht kwamen sloeg mijn dame af .
Ze wilde op dat moment niet meer starten .
Gelukkig was ik met twee sleutelvrienden onder weg en die meldde ooh dat is de bobine die is te warm .
Dus de dame op de vluchtstrook en de motorkap open .
Ff wachten ( een minuut op tien ) en toen starte ze weer !
Misschien heb je hier iets aan .
Groet ,
Mark
enjoy flying Citroën