probleem opgelost. bij warme motor worden (bij mijn DS) de orginele bougiekabels zo warm dat ze doorzakken. daardoor kwamen 3 van de 5 zo dicht bij het metaal dat daar daar de vonken oversprongen met als gevolg dat de vonk aan het eind (bougie) veel te zwak was om het mengsel te ontbranden. vervolgens bij de betere automaterialen zaak bougie kabels (van 2008 kwaliteit) bijgezocht. zinsdien bijft zij lopen zolang ik het wil cq verlang cq eis
mis(te) bij die orginele set ook de afsluitdopjes gelukkig behoort dat nu ook tot het verleden
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
nu last van backfire (op gas)............ ook op benzine houd zij in.
fff alles op een rijtje gezet en gecontroleerd:
verdeler 4254C dus grafiek C12 .....contacthoek gemeten op 58 graden dus perfect (mag 57 +/- 2 graden zijn) . vooronsteking 10 graden bij 1500 toeren is ook perfect volgens de grafiek en 13 graden bij 2000 dus dat is ook goed. bougies schoon/wit dus ook goed
het enige wat ik nog kan bedenken is de klepspeling: deze heb ik afgesteld op benzine maten ofterwel 0.20 om 0.15. ga deze morgen fff ruimer zetten 0.25 en 0.20. iemand nog suggeties wat het nog meer kan zijn. :
Oh ja, ook contactpuntjes,bobine,condensator,bougiekabels zijn afgelopen maanden al eens vervangen.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
eest benzine inderdaad maar eens goed zetten !! nadat ik het forum eens heb doorgesnuffeld over het afstellen van een DS (op LPG).
Dus…....wat kan nog de rede wezen dat ze inhoud op benzine terwijl (volgens mij) de ontsteking goed staat (zie vorige bericht) en de kleppen op de “benzine stand” staan 0.15 resp. 0.20…............
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
wat bedoel je met inhouden.
misschien is je filtertje vlak voor de carb. verstopt. of heb je last van valse lucht..
.komma
inhouden: gas geven waarna de auto (te langzaam) op gang komt.
dat koper kleurig filtertje heb ik zo’n 10 jaar geleden al eens verwijderd….. ops:
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
beetje off-topic, maar zag net je foto wat een pracht DS!, wat voor opendak zit erin?
Mijn DS—> http://www.mijnalbum.nl/Album=7MAOESVD
lupolo schreef:beetje off-topic, maar zag net je foto wat een pracht DS!, wat voor opendak zit erin?
orgineel elektrisch schuifdak….deed mede het taxatie bedrag stijgen
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
citroen23 schreef:lupolo schreef:beetje off-topic, maar zag net je foto wat een pracht DS!, wat voor opendak zit erin?
orgineel elektrisch schuifdak….deed mede het taxatie bedrag stijgen
Oke dat is inderdaad mooi meegenomen !, ik heb ze nog nooit gezien ..
ben van plan om straks misschien zo’n Twingo-dak in te bouwen, maar hoop op het najaars-evenement wat inspiratie op te doen ..
maar nu laat ik de topic weer voor wat het topic was .. haha
Mijn DS—> http://www.mijnalbum.nl/Album=7MAOESVD
Totaal aantal Berichten: 25611
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Verstopte sproeiers? Je hebt dat filtertje echt wel nodig!
Te laag vlotter niveau? Kapotte acceleratie sproeier?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
t is toch een injectie?
Totaal aantal Berichten: 10341
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Je zei dat de bobine 1/2 jaar oud was. Is die van het goede type? Dus met voorschakelweerstand? Anders wordt de bobine te warm en doet hij het niet goed meer.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
bogaard77 schreef:Verstopte sproeiers? Je hebt dat filtertje echt wel nodig! Te laag vlotter niveau? Kapotte acceleratie sproeier?
zal inderdaad een kijken naar vloterniveau cq acceleratiepomp
M'thijs schreef:t is toch een injectie?
die van mij is een injectie gaat nu over een 23 carburateur…..
jantje1948 schreef:Je zei dat de bobine 1/2 jaar oud was. Is die van het goede type? Dus met voorschakelweerstand? Anders wordt de bobine te warm en doet hij het niet goed meer.
is een bobine met voorschakelweerstand.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
had ook last van backfire zowel op gas als benzine…........inmiddels gevonden: contactpuntjes van de verdeler bleken enigzins contact
(13.5 K ohm) met de massa te maken. kwam door het oh zo bekende isolatie “sokje” waar een boutje doorheen gaat waar ook de draad van de toerenteller en bobine op aangesloten worden. nu zelf iets betere isolatie in elkaar geflanst en de wagen trekt weer als een lier. inhouden nu ook verdwenen
nu nog wel fff de koppeling (1/2 automaat) afstellen wat deze verloopt naarmate de motor warmer wordt zal eerst maar eens de basis afstelling doornemen en zien wat ie dan doet. iemand nog idee waardoor dit schakelen wijzigt naarmate de motor warmer wordt : gaat meer slippen bij warmer worden van de motor koppelingsplaat is nog steeds de oude daar deze ook goed was voor de revisie van de motor.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
He bah,.......houd ze toch nog in op gas bij warme motor. Op benzine rijd/reageert ze prima zowel bij koude als warme motor . Maar dat inhouden op gas (dus stotend een enkele keer afslaan bij optrekken)
bij warme motor…..wat kan dat nog zijn : Opmerking: zit een nieuwe verdamper in en bij koude/lauwe motor werkt alles prima.
hoofdmengschroef gas in of uitdraaien maakt geen verschil
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007
- ID/DS DS23H Pallas
Geen gammele aansluitingen van je schakelaar naar relais (gasafsluiters) of benzineklep?