Terug van vakantie en de bx rijdt nog steeds!
Visa Ventje
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 852

Gepost: 05 augustus 2008 10:55 PM

Ietwat nerveus begon de rit op 13 juli naar Zuid Frankrijk, Collias, in de buurt van Uzes. Met een 23 jaar oude bx, zwaar beladen, tot het dak gestouwd en met 120 km/u over de tolweg! De overige vakantiegangers (3 stuks) vonden de auto erg fijn en waren een en al vol lof. Zij gaven de auto de naam ‘Victoria’ omdat ze het toch maar even geflikt heeft Razz

Ik ben net terug van vakantie (paar dagen) met een bx die nog even lekker rijdt al toen wij weg gingen (afkloppen want je weet maar nooit als ik morgen in de auto stap).

Geen defecten, zelfs geen olie, lhm of koelvloeistof heb ik moeten bijvullen. En wat was de bx zuinig zeg! De heen reis verliep goed met een verbruik van 1 op 16,3. Dit hielden wij ook aan tijdens de ritten in Frankrijk naar de supermarkt. De terug reis reed ik een stuk van 400 km van iets onder Dijon naar Luxemburg en daar gooide ik 21 liter aan (lekker goedkope) super 98 er in. Eventjes het verbruik uitrekenen…. ik stond perplex van de 1 op 18,3!!!  En ik tank, ook al staan er 20 auto’s achter mij te aasgieren op goedkope brandstof, de auto helemaal vol zodat ik een altijd een goed gegeven heb.

Met verbazing heb ik en zit ik nog steeds te denken hoe dit nou kan!

Wat mij rest is jullie wat foto’s te laten zien:

De BX in volle glorie

Even een kiekje naar buiten, wat is dat genieten zeg! Ook in oude Franse dorpjes rond touren met de bx: een genot!

Voor mij bij de pomp stond een BX break diesel die aardig gebruikt wordt

Honderden C15’s heb ik gezien!![/img]

Profiel  

Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3180

Gepost: 05 augustus 2008 10:57 PM
  [ # 1 ]

Mooi is dat die pompen in Luxemburg, wij gaan altijd naar de 2e die is minder druk Laughing

Profiel  

Visa Ventje
> 800 berichten

Gepost: 05 augustus 2008 11:00 PM
  [ # 2 ]

Klopt helemaal, bij de eerste pomp waar ik keek in luxemburg was het zo asociaal druk dat ik maar vlot door ging naar de tweede pomp! En daar stonden maar 3 wachtenden voor mij ipv 15 ofzo.

Profiel  

Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3865

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 06 augustus 2008 01:13 AM
  [ # 3 ]

Erg netjes zeg, ben benieuwd wat mijn 1400 doet op zulke lange ritten!

Profiel  

BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035

Gepost: 06 augustus 2008 01:25 AM
  [ # 4 ]

Ik ben benieuwd of mijn BX ooit heen en terug naar Barcelona gaat raken Razz

Profiel  

Mechuccio
> 3000 berichten
Totaal aantal Berichten: 3455

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 06 augustus 2008 01:32 AM
  [ # 5 ]

Dat is echt waanzinnig zuinig man!
Met 3 man en volgeladen bepakking Shocked Dat doe ik je nooit of te nimmer na!
En verder is het ook heerlijk om lekker door Frankrijk te touren met zo’n knar Very Happy en dat ze het goed gedaan heeft, zo hoort het ook!
Lekker lange afstanden in de zomer rijden, dat hebben ze graag die BXen!

Is die van jou trouwens ook voor je gevoel nu sneller nu je terug bent?
Ik reed met mijn eerste (16TGI) ook iedere zomer naar zuid Frankrijk met 4 man en een joekel van een aanhanger erachter. Voor het gevoel was ie dan altijd een stuk sneller omdat je een pokkeeind gewend was om met veel meer gewicht rond te toeren, maar ik had het idee dat de motor ook lekker schoonbrande op die lange afstanden.

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 06 augustus 2008 01:54 AM
  [ # 6 ]
Visa Ventje schreef:

Klopt helemaal, bij de eerste pomp waar ik keek in luxemburg was het zo asociaal druk dat ik maar vlot door ging naar de tweede pomp! En daar stonden maar 3 wachtenden voor mij ipv 15 ofzo.

Nog een tip voor ongeduldige zuinigheidsfreaks: als je uit Frankrijk komt kun je een stukje afsnijden. Je moet dan Longwy aanhouden. Dan kom je op de N4 terecht, die ook de E411 kruist. Verderop raakt ie Luxemburg; de belgische pompen aldaar hanteren Luxemburgse prijzen. Je hoeft dus niet bij die onvriendelijke en overvolle Luxemburgse stations in de rij te gaan staan. Op de N4 wordt wel *gescheurd* overigens, maar dat verandert niets aan de geldende limieten.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15438

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 06 augustus 2008 02:33 AM
  [ # 7 ]

Dat is een zeer net verbruik man!

Poekoek schreef:

Erg netjes zeg, ben benieuwd wat mijn 1400 doet op zulke lange ritten!

Ik denk dat je een totaal ander blok in je BX hebt. Al zijn dat ook geen zuiperts natuurlijk.

Mijn B(ni)X haalde onlangs een gemiddelde op de snelweg van 1 op 17,4 bij een gemiddelde snelheid van 130Km/u. De uitstoot zal wel niet aan hedendaagse eisen voldoen, maar ik ben wel erg benieuwd wat zo’n blok zal doen in een klein lichtgewicht modern gebakje + een vijfde versnelling.

Profiel  

Visa Ventje
> 800 berichten

Gepost: 06 augustus 2008 04:43 PM
  [ # 8 ]
Mechuccio schreef:

Is die van jou trouwens ook voor je gevoel nu sneller nu je terug bent?
Ik reed met mijn eerste (16TGI) ook iedere zomer naar zuid Frankrijk met 4 man en een joekel van een aanhanger erachter. Voor het gevoel was ie dan altijd een stuk sneller omdat je een pokkeeind gewend was om met veel meer gewicht rond te toeren, maar ik had het idee dat de motor ook lekker schoonbrande op die lange afstanden.

Ik heb wel het idee dat ie wat vlotter is jah, maar dat kan ook komen omdat hij nu niet meer zwaar beladen is. Een lange afstand rijden met een bx is nooit verkeerd natuurlijk. Helemaal in zomerse temperaturen Very Happy

Ik heb in Zuid Frankrijk maar weinig andere bx-en gezien. 1 x een 14RE-tje, 1 x een 1.5 TGE(?! daar stond ik ff van te kijken) geloof ik, in ieder geval met een TU blokje (die zenuwachtige 1.4tjes). een de andere 3 waren diesels, waaronder die break.

Ik heb ook nog een Peugeot 204 gespot, waarvan ik het bestaan niet eens afwist Razz.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook