Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Wel ontzettend vervelend natuurlijk, een geluk bij een ongeluk dat dit waarschijnlijk op kosten van het revisiebedrijf komt.
Ik heb het zelf wel eens gehad met een zelfgereviseerd motorblok van een motorfiets.
Ding helemaal gerestaureerd, blok gereviseerd, en binnen 10 kilometer de hoofdlagers,bigendlagers en krukas weer aan gort…
Bleek er een klein lullig o-ringetje van twee stuivers te zijn verschoven tijdens montage, waardoor de oliedruk niet goed werd opgebouwd..
Baal je wel van kan ik je vertellen
‘Spirit of avant-garde’
ik heb het eens nagevraagd en ja, de propjes waren uit de krukas verwijderd; alles werd na gekoterd en geblazen…
De oliepomp werkte nog goed, maar voor alle veiligheid wordt ze toch maar vervangen. Een mogelijke (maar niet waarschijnlijke) oorzaak van de schade is het overdruk ventiel van de pomp.
Overigens is één van de (nieuwe, oude stock) klepstoterpotjes, al flink beschadigd na die enkele uren draaien van de motor!
Ik heb me nu een ‘nieuw’ oud besteld (geen namaak) in Heeze.
Maar ook de oorzaak van deze schade is me onbekend en maakt me ongemakkelijk, gezien dit de vorige keer de oorzaak was van een kapotgedraaide motor.
ds21M 1966
sm 2.7 carb M 1971