Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
t voordeel van de niet-ommantelde slangen is dat je (in de toekomst) ziet of ze uitgedroogd zijn… toch?
Ga aflsjeblieft voor de slang zonder stof eromheen. Ik heb een dergelijk stuk slang ook in de BX gehad en al na een jaar begon deze te lekken aan beide uiteinden waar een slangklem omheen zat. Precies op een soortgelijke plek als het bij jou lekt (gaat niet langs de klem heen, maar komt onder druk door de slang geperst).
Autopsie van de slang wees uit dat het gewoon verdroogd en ingescheurd was van binnen. En wat ieksEmmu ook zegt, zonder stof kan je een slechte slang eerder constateren.
Ernst
BX 16 TRI - Rouge Florentin - ORGA 3903
Totaal aantal Berichten: 268
Geregistreerd: 22-08-2006
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDi LB
Bedankt voor de tips. De slang die lekt heeft een textiel ommanteling. De andere zijn voor een deel ook ingedroogd, maar dat is dus goed te zien. De slang die lekt heb ik vanmiddag open gesneden en is vanbinnen over de hele lengte compleet verdroogd. Bij het openbuigen scheurde hij meteen helemaal door!
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
ik zit nog ff wat te surfen op benzineslangen.
die omvlochten slang zou best wel eens niet voor niks omvlochten kunnen zijn, die loopt op de foto zo te zien vlak over het blok, en bevindt zich ook nog eens op de warmste plek van de motorruimte, de gladde slangen liggen meer vrij en in de luchtstroom?
je zou ook voor RVSomvlochten kunnen gaan, die zijn bestand tegen +150º C ( http://www.iq-parts.nl/producten/index.html ) en hebben daardoor n langere levensduur, me dunkt.
(benzineslangen zijn toch al een zwak punt van de XM’s V6 door hun overvolle, krappe, te hete motorruimte)
Totaal aantal Berichten: 268
Geregistreerd: 22-08-2006
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDi LB
Thnks voor het zoeken Ieks, ben zelf ook aan het surfen geweest. Die met RVS ommanteling hebben ze niet in de goede maat. Zou wel stoer staat natuurlijk, maar met de kap erop zie je er niets van. Ik denk niet dat juist deze slang omvlochten is vanwege de temperatuur, Er liggen andere slangen veel dichter op het blok op warmere plaatsen en die zijn van gewoon rubber. Deze gevlochten loopt vlak over een deel van het koelsysteem en daar is het dus relatief koel…
Ik heb slang van Gates gehaald. Gewoon rubber. Ik ga deze week alles vervangen en dan goed in de gaten houden!
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 06-07-2007
- Méhari 2 zitter
- XM Type1 V6.24
- XM Type1 V6.24
Nitril rubber of Neopreen rubber, dat kan het zijn voor Benzine..
Ik zie ook siliconen slangen: beetje gek: het spul kan tegen harstikke hoge temperaturen, maar van zichzlef niet tegen benzien: dan maken ze een voering van iets van fluor-silicone en dan kan het er wel tegen. Zijn duur, gekleurd EN kunnen dus tegen erg hoge temps.
Groet, Joost, op dit forum als “Sweef”
foto’s rode sweef:
foto’s groene sweef (gesloopt):
foto’s Mehari (verkocht):
Totaal aantal Berichten: 268
Geregistreerd: 22-08-2006
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDi LB
Zo, de nieuwe slangen zitten er op (was al donker toen ik klaar was, daarom geen foto’s). Meteen het luchtfilter vervangen, dat was hard nodig. Binnenkort het brandstoffilter controleren en de versnellingsbakolie vervangen. Dan zijn de belangrijkste klussen weer klaar.
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
Als je nog slang overhebt en je vervangt je brandstoffilter, vervang dan ook meteen die slangen. Je komt er anders nooit meer bij
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Totaal aantal Berichten: 268
Geregistreerd: 22-08-2006
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDi LB
Het doek is gevallen: APK wordt me te duur en de auto te klein geworden voor het bedrijf van mijn vrouw. Was geen makkelijke beslissing, maar ik heb ver verstand dit keer boven mijn gevoel laten gaan. Ik zal er ongetwijfeld spijt van gaan krijgen. Is voor een appel en een ei over te nemen: zie het “aangeboden”-forum als je geintreresseerd bent.
Totaal aantal Berichten: 627
Geregistreerd: 25-02-2007
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
Wat moet er aan gebeuren? Er zijn volgens mij al vaker reddingacties geweest vanuit het forum…
Twee linkerhanden is nog altijd beter dan één rechter en er niks mee doen.
Totaal aantal Berichten: 268
Geregistreerd: 22-08-2006
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDi LB
citroofreak schreef:Wat moet er aan gebeuren?
Zie http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/212407/#1482267
Beno schreef:citroofreak schreef:Wat moet er aan gebeuren?
Zie http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/212407/#1482267
Vind het nog wel meevallen , mijn c5 van 2003 dit jaar weer 1250 afgetikt bij de dealer
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Die as is wellicht ook door de APK te tillen door naar een ander APK station te gaan.
Indien niet, dan is er echt iets met die as.
Is het alleen een rubber met een scheurtje dan past dat weer in het rijtje avondjes sleutelen.
Er worden al genoeg XM’s gesloopt.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 268
Geregistreerd: 22-08-2006
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDi LB
JanSr schreef:Die as is wellicht ook door de APK te tillen door naar een ander APK station te gaan.
Een goeie maat van me is keurmeester en die heeft ‘em gekeurd. Hij is al een paar keer met wat lap-werk door de keuring gekomen, maar de rek is er uit. En omdat we toch aan een andere auto moeten was dat de druppel.
Totaal aantal Berichten: 268
Geregistreerd: 22-08-2006
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDi LB
Zo, de dame heeft een nieuw baasje. Broer van een forumlid gaat zich er over ontfermen. Gelukkig krijgt ze een derde leven!