Petroleum
--Arne--
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 144

Gepost: 10 augustus 2008 12:20 AM

Ik zag dat je bij de Avia in Enschede naast alle bekende brandstoffen ook petroleum (kerosine) kan tanken.
De prijs op 08-08-‘08 was vastgesteld op 1,28 euro. Dit is ruim goedkoper dan benzine, maar inmiddels zelfs goedkoper dan diesel!
Petroleum brandt wat makkelijker dan benzine, dat maakt het niet zo geschikt als vervanger voor benzine ben ik bang. Zijn er mensen die het lef hebben gehad dit te proberen? Het zou een hoop schelen als het werkt!
Hoe doet dit spul het als vervanger voor diesel? Als de prijzen nog ernstig gaan stijgen..

Maar waar wordt het eigenlijk normaal voor gebruikt, waarom kan je het tanken? Vliegtuigen kunnen daar echt niet komen en ik neem aan dat piloten niet met een jerrycan heen en weer fietsen.

Profiel  

paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9613

Gepost: 10 augustus 2008 03:16 AM
  [ # 1 ]

Dat is voor Zibro Kamine’s en dergelijke.
Benzine kan het niet vervangen maar een Diesel loopt er net zo goed op als op rode Diesel (vraag maar aan mijn broer Confused ).
Let op dit is strafbaar.

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  

wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3194

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 10 augustus 2008 02:07 PM
  [ # 2 ]

Wel oppassen met een diesel ; petroleum is veel “scherper” ik zou er niet plankgas gaan mee scheuren .

Ik gebruik het elk jaar één keer voor ik naar de techniche keuring moet .

Op een bijna lege tank doe ik dan twee flesjes dieselsysteem reiniger , scheur er plankgas mee naar de beurs in Rheinberg .

Als hij leeg is gooi ik er 20 liter petroleum in en kom tegen 120 terug naar huis .
Maandagmorgen naar de keuring en zonder problemen door de roettest , ook al heeft hij al 350.000 km gelopen met de eerste injecteurs .

Zal begin volgende de maand weten of mijn “truuk ” weer gewerkt heeft .

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  

Bixie
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 202

Gepost: 19 augustus 2008 04:29 PM
  [ # 3 ]
wbogaerts schreef:

Wel oppassen met een diesel ; petroleum is veel “scherper”

Wat natuurlijk vlot opgelost is met een fles 2 taktolie maar dan is je prijsvoordeel wel weer verdwenen.

Xantia 1.9TD SX 1997 Noir verni 400.000km met Xantiaclub KPH en type 1a bolletjes
http://images.spritmonitor.de/212694_3.png

Profiel  

Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2963

Gepost: 24 augustus 2008 08:47 PM
  [ # 4 ]

Ik zou geen petroleum van de pomp in je Zibro Kamine gooien. Dat heb ik ooit eens gedaan, en het hele ding van binnen schoon moeten maken, en het lont [50 euro] moeten vervangen.

Overigens loopt een diesel prima op petroleum en kerosine [is bijna hetzelfde. Kerosine is schone petroleum]

Maar het is een stuk dunner, en vooral schraler. Waar je het wel uitstekend voor kunt gebruiken, is om je PPO mee te verdunnen.
30% petroleum en 70% PPO en je diesel loopt goed. Het is een beetje afhankelijk van de gebruikte PPO, maar de zonnebloemolie van een bekende duitse supermarktketen is in die mengverhouding nagenoeg even viscosieus als diesel.

Test

Profiel  

wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3194

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 08 september 2008 01:26 PM
  [ # 5 ]
wbogaerts schreef:

Wel oppassen met een diesel ; petroleum is veel “scherper” ik zou er niet plankgas gaan mee scheuren .

Ik gebruik het elk jaar één keer voor ik naar de techniche keuring moet .

Op een bijna lege tank doe ik dan twee flesjes dieselsysteem reiniger , scheur er plankgas mee naar de beurs in Rheinberg .

Als hij leeg is gooi ik er 20 liter petroleum in en kom tegen 120 terug naar huis .
Maandagmorgen naar de keuring en zonder problemen door de roettest , ook al heeft hij al 350.000 km gelopen met de eerste injecteurs .

Zal begin volgende de maand weten of mijn “truuk ” weer gewerkt heeft .

Walter

Zo de truuk heeft weer eens gewerkt .

Zaterdag naar Francomobiel in Rheinberg , nog wat SM spul kunnen kopen whistle

En vanmorgen probleemloos door de Techniche keuring .  banana

De oude XM zal het nog een jaartje moeten ontgelden voor de Prestige in gebruik genomen wordt .

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  

soapwater
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 243

Gepost: 03 oktober 2008 12:00 AM
  [ # 6 ]

In plaats van tweetaktolie gooi je er misschien beter wat PPO bij (plantaardige olie). Véél beter voor het milieu en voor je motor!! (en een pak goedkoper ook). Ik heb ook een tijdje gereden op een mix van koolzaadolie en petroleum (+/- 10% petroleum). Het is dunner dan diesel maar zoals gezegd schraler (minder pompsmering).

edit:
Oeps, ik zie net dat een fanatiekeling me al voor is geweest met de PPO Surprisedops:  Laughing

Citroen C15D (RIP)
Xsara 2 1.9D break rijdt op plantenolie
Berlingo Multispace 1.4i
http://www.ppo.nu

Profiel  

Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2963

Gepost: 03 oktober 2008 12:11 AM
  [ # 7 ]

En of, ik heb ruim 4 ton ervaring met c15’s en Bxen op dit fijne goedje. Momenteel ben ik even in rustte, maar niet voor lang kan ik U verzekeren.

Test

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook