Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 28-11-2007
- XM 2.0i Comfort
- CX Athéna
Kwam gisteren in het gesprek naar voren: Hoe is dat in Bels geregeld met autosloperijen?
Bestaan die daar ook, en hoe is dat geregeld als je je auto daar heen brengt?
Iemand die er goeie weet in de regio Antwerpen cq Retie?
RIP: Renault 4F4, Fiat ReGATta, BX 14E LPG ‘87, BX 16TGI LPG ‘90, Dyane 6 ‘80, Visa ‘85, C25 (BOES), AX 11 ‘91, BX TZD Turbo 1990, ZX 19D ‘94, BX TZD Turbo ‘92, BX 19TRD ‘87, Xantia Break 19SD ‘97, Xantia Break 19TD ‘98, C5 Hdi 2002, XM 2.1TD 2000, C5 tourer ‘09. Nu: XM 2.0i Comfort ´92 en CX Athena ´82
Ik ben eens op een grote sloperij in de buurt van Antwerpen geweest. Het is echt al jaaaaren geleden, maar volgens mij was dat in Wommelgem. Het stond daar echt vol met BX’en. Dat was o.a. op aanraden van Erwin Obourdin. Hij kan je vast wel meer informatie geven over de exacte locatie.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 2504
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Juist. Die.
Ik heb nog steeds onderdelen van een daar in 2002 gesloopte Belgische BX in mijn huidige BX ziten.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Ze hebben daar wel héél unieke Citroëns… Ik geef als enig zoekcriterium “Citroën”, en wat staat er bovenaan de lijst ? Een 2 CV 1900 cc diesel . En verder : een 2 CV 1000 cc benzine, een 2 CV 1600 cc benzine, ...
http://www.autoafbraakflor.be/cars/?ptype=cars&mark=19&model=0&fuel;=&kms;=&from;_build_year=&till;_build_year=&from;_price=&till;_price=&xsubmit=zoeken
J’ai vu une déesse au volant d’une Citroën
Huidige auto: DS 5 Hybrid 4x4 Sport Chic (2018)
Dat is in elk geval achter mijn hoek
Als alles in orde is met de mijne ga ik toch eens op zoek naar een Cruise Control en naar zo’n stoer knopje om je ruit in 1 keer te kunnen laten zakken (en stijgen )
Vergeet dan niet dat je in de binnenkant van de deurbekleding ook het zwarte doosje meeneemt. Er zit wat bedrading met wat stekkers aan vast, waarvan één ervan naar de “one-touch”-bedieningsknop gaat. Dat zwarte kastje met bedrading heb je echt nodig, anders werkt het niet. De stekkers onderaan in de deur steek je zo in de losse stekkers in jouw 16 TZI.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Dat heeft Jan me inderdaad uitgelegd. Ik veronderstel dat je het toch over die sneltoets hebt om je raam helemaal open of toe te doen?
Inderdaad, dat noemen we hier in correct Nederlands een “one-touch”, omdat je met één aanraking de ruit geheel kunt laten zakken of sluiten.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
“Comfortschakeling” wordt het officieel genoemd.
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 28-11-2007
- XM 2.0i Comfort
- CX Athéna
XBXG schreef:Inderdaad, dat noemen we hier in correct Nederlands een “one-touch”, omdat je met één aanraking de ruit geheel kunt laten zakken of sluiten.
jah, en je moet ook de kabels die naar onderen lopen hebben.
Vanaf waar het de deur in gaat is het het zelfde als een model zonder de luxe knopjes.
RIP: Renault 4F4, Fiat ReGATta, BX 14E LPG ‘87, BX 16TGI LPG ‘90, Dyane 6 ‘80, Visa ‘85, C25 (BOES), AX 11 ‘91, BX TZD Turbo 1990, ZX 19D ‘94, BX TZD Turbo ‘92, BX 19TRD ‘87, Xantia Break 19SD ‘97, Xantia Break 19TD ‘98, C5 Hdi 2002, XM 2.1TD 2000, C5 tourer ‘09. Nu: XM 2.0i Comfort ´92 en CX Athena ´82
Dat zeg ik toch?
Aan dat kastje zit bedrading naar boven (naar de befaamde one-touch-schakelaar) en ook naar beneden (3 als ik me goed herinner).
Er is maar 1 manier om dat kastje te demonteren en dan zie je meteen dat de bedrading van het kastje eraan vast zit.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Als alles in orde is met de mijne ga ik toch eens op zoek naar een Cruise Control
Als je een originele cc vindt laat je het dan even weten? dat zou namelijk de enige ter wereld zijn