Totaal aantal Berichten: 674
- CX 2000 Pallas "Eloise"
- Xsara Coupé 1.6 16V VTR
@digidaan: keizer karel rij ik ongeveer eens in de week op mbt m’n vriendin die daar in de buurt woont: inderdaad, dat is een ramp. Was het al toen ik daar 10 jaar terug op school zat. Altijd mensen rechts langs je. Daarom maar overdreven met knipperlicht werken naar rechts en vooral geen plotselinge manouvres. Moet je nagaan als je buitenlands bent daar (niet duits, dan ist gesneden koek:D)
nou deze dan van vandaag:
Ik ga netjes naar links om een invoegende bestuurder de ruimte te geven. Wat doet die (ja sorry) vrouw: gaat exact naast me rijden… Dan kan ik toch nergens heen of wel?!
Om het nog erger te maken, uiteindelijk trap ik door van 110 naar 130 om even er voorbij te gaan, denkt dit vrouwtje dat hetzelfde doen een goed idee is. Uiteindelijk met 140 ervoor geschoten en gas gelost. Toen kwam het idee op op maar mij te passeren.. zucht..
Xsara Coupé 1.6 16v VTR, CX 2000 Pallas “Eloise”
Ex: ZX 1.4i Reflex, ZX 1.4i Furore, Megane Scénic RT 2.0, BX 1.4 Deauville “Cruella”,
Totaal aantal Berichten: 1120
- Ami 8 Break
- CX Athéna
Toen ik nog op mijn Vespa PK50 reed heb ik vaak gevaarlijke situaties meegemaakt.
- Ik reed op een rotonde en wilde de derde aflslag eraf. Geen probleem zou je zeggen, totdat je ingehaald wordt OP de rotonde door een auto! De auto in kwestie had een seconde later een deuk in de deur. De meneer schrok zich ter pletter en reed er met een noodgang vandoor.
- In Enschede heb je een tunnel voor een rotonde. Voordat de weg verbreed werd waren de rijbanen vrij smal. 50 meter voor de rotonde werd ik ingehaald door een auto met aanhanger waardoor ik op de vluchtheuvel belande voor de rotonde. De auto stopte nog even en reed daarna gewoon door. Het is dat dat Vespatje van mij niet zo snel was als andere plastic scooters…
- De laatste. Ingehaald worden op een weg versmalling door een stadsbus is ook een leuke. Ik werd klem gereden tussen de bus en de stoep. Om de aandacht te krijgen heb ik met de platte hand heel hard op een raam geslagen. De passagiers die daar zaten schrokken zich een rol beroerte en lieten de bus stoppen.
Na die aktie heb ik niet meer op de Vespa gereden. Ik heb toen wel mijn motorrijbewijs gehaald. Dan kan je teminste mee komen met het verkeer.
My other car is a broomstick.
Ik haat eigenlijk al die flitsers, ops:
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Gisteren 800km gereden, en ik heb te veel meegemaakt om allemaal op te noemen.
Zijn sommige mensen nou gewoon gek?
De grootste hekel heb ik aan mensen die te hard rijden. (150 op de snelweg, sorry dan ben je gewoon een ***) Helemaal als ik iemand inhaal, en daardoor 130 rijd, en er ineens een audi achter op mijn bumper zit, die begint te knipperen dat hij er langs wil. Nou sorry, dan ga ik alleen maar langzamer rijden
Oja, door mij rechts in te halen kan je me ook woest maken. Het is alleen jammer dat mensen die dat doen niet reageren op mijn licht/toeter signalen. Of je krijgt een vinger, of ze doen net alsof ze gek zijn…
Oja2, mensen maak eens wat meer gebruik van je knipperlichten.
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
GoofBlikscha schreef:Oja, door mij rechts in te halen kan je me ook woest maken.
Als men jou rechts in kon halen, kon jij ook even naar rechts.
Dat klopt niet
Als ik op tijd naar links ga om een vrachtwagen in te halen (laten we zeggen met 120km/h) Dan heb je echt genoeg figuren die nog net effe rechts voorbij zeilen.
Vervolgens is je remweg pleitos….
Ik kan daar absoluut niet tegen.
Sterker, ik blijf de man/vrouw nog een tijdje achtervolgen
Gisteravond een rotonde oprijden met iemand voor me die zeer traag was. Ik ging die rotonde een kwart en die voor me wilde doorrijden, dus ik denk ik pak die afslag en rijd door. Op laatste moment gaat die trage nog mij afsnijden en pakt hij ook die afslag Tsja misschien ook een beetje mijn fout dat ik had moeten wachten, maar van dat twijfelen en rare beslissingen nemen zonder gekeken te hebben kan ik niet tegen.
1x de vluchtstrook opgeduwd door een broekkie met geblindeerde ruiten. Hij kwam naar rechts en zag mij niet.
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Rene van Maren schreef:Als ik op tijd naar links ga om een vrachtwagen in te halen (laten we zeggen met 120km/h) Dan heb je echt genoeg figuren die nog net effe rechts voorbij zeilen.
Ik krijg ineens een flashback! ops:
Maar gelukkig heb ik mijn leven gebeterd… Inmiddels ben ik al jaren een rustige rijder met een trage bak onder mijn kont.
patje74 schreef:GoofBlikscha schreef:Oja, door mij rechts in te halen kan je me ook woest maken.
Als men jou rechts in kon halen, kon jij ook even naar rechts.
Nee.
Lege weg, met voor mij een vrachtauto, en in de verte achter mij een andere auto (die al links rijdt, maar goed sommige mensen hebben zon tic) als ik dan de vrachtauto ga inhalen, ruim op tijd, nette afstand, en die auto achter mij mij nog even snel rechts inhaalt…
oh er was al een reactie
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Rene van Maren schreef:Sterker, ik blijf de man/vrouw nog een tijdje achtervolgen
Dat is vast erg indrukwekkend, in zo’n paasei!
Totaal aantal Berichten: 298
- C4 (2004-heden) E C4
- Dyane 6
- Traction Avant 11BL
- GS/GSA GS 1220 club
Waar ik mij het meest aan stoor. Het bekende propwerk/snijwerk.
Net doen alsof je niet inziet dat iederen netjes staat te wachten en zonder kijken/richtingaanwijzers etc je maar van de weg rijden.
Onderaan de afrit Hdorp vanaf Amsterdam vanaf de A4 is zo’n plek waar ik bijna elke dag langs ga.
Doe je mij altijd een plezier mee na een dag hard werken.
Mijn opa zei altijd “80 door de bocht jongen, anders kun je net zo goed op de fiets gaan”
Niet bang zijn voor de paas…. bang zijn voor het EI wat er in zit
Autofan schreef:1x de vluchtstrook opgeduwd door een broekkie
En jij bent?
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
PrutsyLJ schreef:Autofan schreef:1x de vluchtstrook opgeduwd door een broekkie
En jij bent?
Inderdaad net 12.
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
Een paar weken geleden toen ik uit belgie kwam, bij de wegwerkzaamheden rond eindhoven was het druk, net geen file.
doorgetrokken streep en “petjesjeugd” in een nieuwe civic achter mij.
Ik reed links, rechts was ook vol. Doorgetrokken streep, dus ik bleef daar lekker rijden. Een km later streep weg, ik naar rechts, wij met z’n 4e met een grote glimlach kijken wat voor gek er zo met zijn lampjen zat te spelen en zat te duwen, kwam hij naast ons rijden en stak hij zijn middelvinger op.
Die vent zal zich wel afvragen wat er zo grappig was aan zijn middelvinger