Totaal aantal Berichten: 3455
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Hufterig voorkruiperig gedrag vind ik zeer storend, bijvoorbeeld bij een file een tankstationafrit nemen om er meteen weer op te vliegen en zo een dikke 200 meter voor te kruipen (lekker zinvol) of een plek waar geritst moet worden en iedere netjes ritst waar er dan nog altijd iemand is die helemaal tot het einde doorgaat, over het verdrijvingsvlak/vluchtstrook/berm om maar wat voor te kruipen en dan ook nog zonder knipperlicht de auto ertussen proppen, heel af en toe zie je dan dat dat niet lukt en iedereen bumper aan bumper gaat rijden zodat zo’n stakker er niet tussen kan en lekker een momentje kan nemen om over zichzelf na te denken
Middelvingers enzo vind ik schitterend, dat is echt een teken van frustratie en zwakte, dergelijke lieden krijgen ook altijd standaard een grote grijns en een kushandje van me terug.
Maar over het algemeen geniet ik gewoon van het autorijden, alhoewel ik me goed kan voorstellen dat wanneer je in de randstad ofzo woont en afhankelijk bent van je auto en dagelijks 1,5 uur moet rijden over 30 kilometer dat het niet meer zo’n ontspannende bezigheid is.
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Totaal aantal Berichten: 9070
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Een grote ergenis van mij, hoewel je het eigenlijk niet iedereen kwalijk kan nemen:
Bij een twee- /driebaans rotonde, lekker helemaal rond gaan, op de buitenste rijbaan. Zo werkt zo’n rotonde ook niet optimaal.
Maar goed, niet iedereen (vooral ouderen) heeft dat geleerd bij de rijlessen.
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Mechuccio schreef:of een plek waar geritst moet worden en iedere netjes ritst waar er dan nog altijd iemand is die helemaal tot het einde doorgaat, over het verdrijvingsvlak/vluchtstrook/berm om maar wat voor te kruipen en dan ook nog zonder knipperlicht de auto ertussen proppen,
Ja, dat is ook zoiets
Totaal aantal Berichten: 5164
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Mechuccio schreef:...of een plek waar geritst moet worden en iedere netjes ritst waar er dan nog altijd iemand is die helemaal tot het einde doorgaat…
Dat doe ik ook altijd
Maar wel met dezelfde snelheid als de auto naast me
ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 6492
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Vakantie-ergernis/plaatsvervangende schaamte toen ik op de Franse autoroute twee auto’s met NL kenteken op mijn bumper aantrof (Audi Q7 en BMW 7-serie, toon me uw auto en ik zeg u wie u bent…). Ik was me met het oog op de rijkelijk aanwezige flitskasten rond Metz enigszins aan de snelheid aan het houden en met ca. 140 aan het inhalen. Het ging de heren blijkbaar niet snel genoeg, want toen ik weer naar rechts ging stoven ze voorbij. De BMW was door mijn hinderlijke aanwezigheid wat bij de Audi achterop geraakt, zodat het blijkbaar nodig was om met ca. 160 van uiterst links twee banen op te schuiven en al dat vervelende vakantieverkeer met een bloedgang via de meest rechtse baan in te halen.
En dan zijn er nog mensen die zich afvragen hoe het komt dat men in het buiitenland niet zo zit te wachten op de Hollanders…
Bij een twee- /driebaans rotonde, lekker helemaal rond gaan, op de buitenste rijbaan. Zo werkt zo’n rotonde ook niet optimaal.
Leuk is dat ja, ik kom dat ook regelmatig tegen en heb al verschillende keren bijna zo’n grapjas binnen gehad. Bizar om te merken hoe sommige mensen in paniek raken van een verkeersplein en dan mar aan de buitenkant blijven plakken.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
BX19TZI schreef:PrutsyLJ schreef:Autofan schreef:1x de vluchtstrook opgeduwd door een broekkie
En jij bent?
Inderdaad net 12.
18, maar rijd niet rond in een auto die volgeplamuurd is om er nog een beetje snel uit te zien en dat totaal niet is…..
Autofan schreef:BX19TZI schreef:PrutsyLJ schreef:Autofan schreef:1x de vluchtstrook opgeduwd door een broekkie
En jij bent?
Inderdaad net 12.
18, maar rijd niet rond in een auto die volgeplamuurd is om er nog een beetje snel uit te zien en dat totaal niet is…..
Zozo knap hoor. Maar ff tussendoor. Moest je daar nou een dag over nadenken? Whahahaha
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
BX19TZI schreef:Autofan schreef:BX19TZI schreef:PrutsyLJ schreef:Autofan schreef:1x de vluchtstrook opgeduwd door een broekkie
En jij bent?
Inderdaad net 12.
Zozo knap hoor. Maar ff tussendoor. Moest je daar nou een dag over nadenken? Whahahaha
Nee sommige mensen hebben nog een leven en doen overdag iets anders dan computeren…..
Autofan schreef:Nee sommige mensen hebben nog een leven en doen overdag iets anders dan computeren…..
En jij droomt van zo’n leven?
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
nee anders had ik vandaag of gisteravond al op je domme berichtje kunnen antwoorden. Je lult btw wel erg offtopic….
vandaag had er trouwens iemand een polo net na een bocht neergezet met pech… 2 baansweg, maar doordat we niet optijd zagen dat hij dr stond moesten we op het laatst nog naar de rechterbaan. Ik en een smart voor me. Naast me reed nog een auto en die wachte op die smart ik dacht ik rijd achter die auto naast me aan, maar toen ik dus een baan opschoof ging die auto naast me (die was dus vanaf dat moment auto voor me) op zijn rem staan voor de smart Ik moest dus ook keihard in de remmen, terwijl die smart al stilstond om een baan op te schuiven en wij dus gwoon door konden rijden..
Yeah, i hate it when that happens.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
PrutsyLJ schreef:Yeah, i hate it when that happens.
Heerlijk. Zo d8 ik er ook over!
mssl schreef:Autofan schreef:nee anders had ik vandaag of gisteravond al op je domme berichtje kunnen antwoorden. Je lult btw wel erg offtopic….
vandaag had er trouwens iemand een polo net na een bocht neergezet met pech… 2 baansweg, maar doordat we niet optijd zagen dat hij dr stond moesten we op het laatst nog naar de rechterbaan. Ik en een smart voor me. Naast me reed nog een auto en die wachte op die smart ik dacht ik rijd achter die auto naast me aan, maar toen ik dus een baan opschoof ging die auto naast me (die was dus vanaf dat moment auto voor me) op zijn rem staan voor de smart Ik moest dus ook keihard in de remmen, terwijl die smart al stilstond om een baan op te schuiven en wij dus gwoon door konden rijden..Is dat een ergenis?
Dan ken ik er nog één! Vandaag reed ik naar de stad voor een vette frikandel, maar de bestuurder voor mij ging ook naar de snackbar bestelde een kroket! Zodoende moest ik 2 minuten langer wachten en was het frituurvet niet 100%! Als ze nou eens 2 banen maakte was ik op tijd geweest!
Zeze gaan we inlijsten Teun
Heerlijk
Is dit nog steeds een ‘serieus’ topic, of gaan we elkaar hier bestoken met zinloze opmerkingen en gedachten die (m.i.) niet op dít forum thuishoren Mods?
Citroënloos
Een ergernis die al is genoemd: gebruik maken van je richtingaanwijzer!
Hoewel er ook mensen zijn die bij het naderen van een rotonde hun richtingaanwijzer naar rechts aan doen (omdat ze een paar meter naar rechts moeten wijken) en vervolgens de rotonde 3/4 nemen…
Leuk als je dan net op wilt rijden en er komt zo’n ### aanzetten!
Citroënloos