2 van de 38
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
CX 2000 Super 48-XP-22 van T(h)ijs
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 13 augustus 2008 02:31 PM
  [ # 16 ]

Ik heb een ‘oude’ 102pk M20/616 (DS-derivaat) met een 4-bak en op zich is die snel zat, maar als we met weinig moeite een blok met wat meer koppel en een 5-bak erin kunnen zetten dan is dat nooit weg. Wie weet faalt ons experiment wel en dan blijf ik gewoon bij mn 2000 4-bak combinatie.

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43336
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 13 augustus 2008 03:00 PM
  [ # 17 ]
T(h)ijs schreef:

De strips zijn er, voor zover ik weet, door Waterman771 opgezet ivm het Amsterdamse ‘klimaat’ maar ik vind het niks, even afgezien van het feit dat het een strip van een ‘latere’ CX is.

Nee hoor, de strips hebben er altijd op gezeten. Ze zijn niet van een latere Cx maar een origineel-lijn- accessoire van Citroën. Dat ze héél erg lelijk zijn staat vast. Ik wilde ze er des tijds ook al af hebben, maar gezien dat ik het meeste rondreed en parkeerde aan de amsterdamse grachten heb ik dat maar niet gedaan.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 13 augustus 2008 03:21 PM
  [ # 18 ]

Diezelfde strips zitten inderdaad ook op mijn 78’er. Niet mooi, maar ook in Rotterdam beter om erop te hebben zitten.

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 15 augustus 2008 08:01 PM
  [ # 19 ]

Net even met de multiriemen aan de gang geweest, deze liggen er nu af. Ik kon de dynamo niet lekker losmaken omdat HD-pomp enigzins voor de bevestigingsbout van de dynamo zit. Maar blijkbaar zat deze niet zo vast want ik kon de dynamo naar boven duwen en kreeg riem zo los. Verder de uitlaatbevestiging eens ingespoten met roestcrackspul en dan morgen hopelijk de uitlaat en de carb eraf. Btw, volgens de Haynes moet de waterpomp eraf, maar is het niet handiger om die ook te laten zitten?

Owja, en mn ringsteek 13 ben ik verloren tussen de bak en het subframe Sad

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43336
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 15 augustus 2008 08:07 PM
  [ # 20 ]
T(h)ijs schreef:

Net even met de multiriemen aan de gang geweest, deze liggen er nu af. Ik kon de dynamo niet lekker losmaken omdat HD-pomp enigzins voor de bevestigingsbout van de dynamo zit. Maar blijkbaar zat deze niet zo vast want ik kon de dynamo naar boven duwen en kreeg riem zo los. Verder de uitlaatbevestiging eens ingespoten met roestcrackspul en dan morgen hopelijk de uitlaat en de carb eraf. Btw, volgens de Haynes moet de waterpomp eraf, maar is het niet handiger om die ook te laten zitten?

Owja, en mn ringsteek 13 ben ik verloren tussen de bak en het subframe Sad

CARB laten ZITTEN!!! Waterpomp, laten zitten. Uitlaat los, waterslangen los, gas en chokekabels los, V-snaren los, kopbouten los, kop weg halen, klaar.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 15 augustus 2008 08:22 PM
  [ # 21 ]

Ah, ok duidelijk Smile Ringsteek ook weer gevonden overigens Cool

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 17 augustus 2008 03:57 PM
  [ # 22 ]

Nou vanmorgen maar vol goede moed begonnen en lekker rustig aan gedaan. Na een uurtje of 2 lag de kop eraf en het viel me allezins mee. Slechts een draad van het uitlaatspruitstuk gebroken, die wilde echt niet los. En blijkbaar was ik nog 1 slangetje onder aan het inlaatspruitstuk vergeten los te halen dus daar moet ik nog even van uitzoeken waar ie thuishoort. Uiteraard wat foto’s gemaakt dus voor de liefhebber hieronder. Je ziet goed dat om de meest rechtse een bus zit:

Een blok met tuimelaars:

Een blok zonder tuimelaars:

Daarna nog even aan het uitlaatspruitstuk moeten prutsen om dit echt los te krijgen maar daarna ging de kop er zonder gezeur af, beide spruitstukken, carb en waterpomp zitten er nog op:

En de rest van de krachtbron nog in het vooronder:

En dan nog een foto van het onding waar het om begonnen is:

Voor de rest van de foto’s zie http://zever.dbsec.net/fotos/citroen/CX/Motor/
Wat gebruik ik nu om de oppervlaktes nu goed schoon te maken? Deze week maar even achter een revisiebedrijf en pakkingen/bouten aan. Als mensen nog goede ervaringen rond Eindhoven hebben dan hoor ik dat graag. En nu douchen Exclamation

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 17 augustus 2008 05:02 PM
  [ # 23 ]

Welke oppervlaktes, Thijs?

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 17 augustus 2008 05:14 PM
  [ # 24 ]

van de kop en het onderblok Smile

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 17 augustus 2008 06:41 PM
  [ # 25 ]

Laat je dat even uitleggen bij het revisie bedrijf. Die weten dat precies.

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 17 augustus 2008 10:10 PM
  [ # 26 ]

Ik gebruik een houten krabbertje en remmenreiniger om de oppervlakten goed schoon te krijgen van rest-pakkingmateriaal.
Bedoel je dat?
Monteer een koppakking altijd droog, dus geen vloeibare pakking gebruiken.

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 17 augustus 2008 10:28 PM
  [ # 27 ]
Pascal schreef:

Ik gebruik een houten krabbertje en remmenreiniger om de oppervlakten goed schoon te krijgen van rest-pakkingmateriaal.
Bedoel je dat?
Monteer een koppakking altijd droog, dus geen vloeibare pakking gebruiken.

Dat bedoelde ik, maar ik was bang dat remmenreiniger te aggresief zou zijn.

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43336
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 17 augustus 2008 10:43 PM
  [ # 28 ]
T(h)ijs schreef:
Pascal schreef:

Ik gebruik een houten krabbertje en remmenreiniger om de oppervlakten goed schoon te krijgen van rest-pakkingmateriaal.
Bedoel je dat?
Monteer een koppakking altijd droog, dus geen vloeibare pakking gebruiken.

Dat bedoelde ik, maar ik was bang dat remmenreiniger te aggresief zou zijn.

Remmenreiniger is prima! Trouwens, die kop ziet er écht goed uit! Gewoon effe laten nakijken door een revisiebedrijf en rijden maar! Cool

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 17 augustus 2008 10:46 PM
  [ # 29 ]
waterman771 schreef:

Gewoon effe laten nakijken door een revisiebedrijf en rijden maar! Cool

Speaking of which, zouden die mn kop met spruitstukken en waterpomp al accepteren? Scheelt me weer pakkingen Wink en ben btje huiverig voor uitlaatspruitstuk, daar zit zoveel roest op de moeren.

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 18 augustus 2008 01:21 AM
  [ # 30 ]

Gewoon inleveren zo.

Profiel  
 
 
2 van de 38
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook