In principe zou men op het Ijzerplein deze gelijkvormigheidskeuring moeten kunnen doen.
Maar om de een of andere reden sturen ze je altijd weg.
Vandaar dus een gelijkvormigheidskeuring laten doen bij de keuring. Vraagt ook wel de nodige tijdvooraleer alles kwa papieren in orde is, maar je komt er dan wel.
Gekeurd moet die toch worden, dus…
PS: Ook in het station van Deurne kan je terecht.
Ik ga er morgen heen. Want heb zelfs ergens gelezen dat ik helemaal geen attest nodig heb .
Ik ga morgen eens horen, ga een mod zijn raad opvolgen en hopelijk komt het dan al min of meer in orde
BunnY schreef:Ik ga er morgen heen. Want heb zelfs ergens gelezen dat ik helemaal geen attest nodig heb .
Alle personenwagens vanaf ergens eind jaren 60, en in België ingeschreven voor dagelijks verkeer, hebben een gelijkvormigheidsattest nodig.
Nog geen utzondering op geweten.
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Vanaf 1968 om precies te zijn .
En dat je geen gelijkvormigheidsattest zou nodig hebben ( na 1968 )
in Belgie kan ik je verzekeren is een fabeltje
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Heb je de originele Nederlandse voertuig- en overschrijvingspapieren (Kentekenbewijs deel I en kopie deel III) meegekregen?
Dan is in ieder geval het Nederlandse kenteken nog geldig.
Ich bin ein Breaker
karel schreef:Heb je de originele Nederlandse voertuig- en overschrijvingspapieren (Kentekenbewijs deel I en kopie deel III) meegekregen?
Dan is in ieder geval het Nederlandse kenteken nog geldig.
En dan is die te verzekeren ook, alleen als Belg mag je er hier niet mee rijden.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
citrods schreef:BunnY schreef:Ik ga er morgen heen. Want heb zelfs ergens gelezen dat ik helemaal geen attest nodig heb .
Alle personenwagens vanaf ergens eind jaren 60, en in België ingeschreven voor dagelijks verkeer, hebben een gelijkvormigheidsattest nodig.
Nog geen utzondering op geweten.
Maar naar het schijnt NIET omdat hij in NL al ingeschreven is…? En het is dus ene EU-land ofzo.
Staat hier:
“
Uiteindelijk geen schriftelijke toestemming nodig. Als een wagen reeds ingeschreven is geweest in een andere EU-lidstaat is er geen Europees Gelijkvormigheidsattest of COC nodig. Dus afspraak gemaakt in Deurne op de eerste dag die kon voor hen: woensdag 23 mei om 7u30 ‘s morgens.
“
Heb ik op het net gevonden. Vond het ook maar raar maar soit…
@paso:
Ja, maar dan heb je in ieder geval nog een kenteken, ten bewijs van de legaliteit en kennelijke conformiteit van het ding.
En dan geldt er weer dat datgene wat in enige EU-land gekentekend is, ook moet worden toegestaan in alle andere EU-landen. Dat is dan weer een prettig bijverschijnsel van die EU.
Ik had er iets langer over nagedacht dan jij geloof ik…
@bunny:
Precies, dat bedoel ik. Als je kunt bewijzen dat de auto nog in NL is ingeschreven moet importeren in België dus “geen probleem” zijn.
Nouja, weet jij ook weer eens wat “geen probleem” in de praktijk betekent
Succes, ik ben met precies het omgekeerde bezig. Blijft de balans BX-en BE-NL toch in evenwicht
Ich bin ein Breaker
karel schreef:Heb je de originele Nederlandse voertuig- en overschrijvingspapieren (Kentekenbewijs deel I en kopie deel III) meegekregen?
Dan is in ieder geval het Nederlandse kenteken nog geldig.
Dat formulier heb ik jep Maar ik heb geen platen meer natuurlijk… (op mijn papieren staat ook een uitvoer-stempel)
Ik duim voor je!
Op rdw.nl (voertuiggegevens opvragen eigenaar) kun je controleren of het kenteken al uitgeschreven is. Dat zal haast wel.
Ich bin ein Breaker
Ik weet van wie ik hem heb En ik weet ook wat er gebeurd is met de BX. En hij is dus uitgeschreven. Maar hopelijk ben ik morgen wat wijzer
Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 28-11-2007
- XM 2.0i Comfort
- CX Athéna
man wat een gedoe…
Sterkte er mee!
Gr Jan (weer) @ Dubai
RIP: Renault 4F4, Fiat ReGATta, BX 14E LPG ‘87, BX 16TGI LPG ‘90, Dyane 6 ‘80, Visa ‘85, C25 (BOES), AX 11 ‘91, BX TZD Turbo 1990, ZX 19D ‘94, BX TZD Turbo ‘92, BX 19TRD ‘87, Xantia Break 19SD ‘97, Xantia Break 19TD ‘98, C5 Hdi 2002, XM 2.1TD 2000, C5 tourer ‘09. Nu: XM 2.0i Comfort ´92 en CX Athena ´82
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Sta je eilandjes te spuiten of ben je lekker op vakantie?
Maar wat een gezeur zeg… hopelijk komt het goed!
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 28-11-2007
- XM 2.0i Comfort
- CX Athéna
Mechuccio schreef:Sta je eilandjes te spuiten of ben je lekker op vakantie?
nee, cameraatjes maken in die heeeele hoge toren.
RIP: Renault 4F4, Fiat ReGATta, BX 14E LPG ‘87, BX 16TGI LPG ‘90, Dyane 6 ‘80, Visa ‘85, C25 (BOES), AX 11 ‘91, BX TZD Turbo 1990, ZX 19D ‘94, BX TZD Turbo ‘92, BX 19TRD ‘87, Xantia Break 19SD ‘97, Xantia Break 19TD ‘98, C5 Hdi 2002, XM 2.1TD 2000, C5 tourer ‘09. Nu: XM 2.0i Comfort ´92 en CX Athena ´82
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
JanvB schreef:Mechuccio schreef:Sta je eilandjes te spuiten of ben je lekker op vakantie?
nee, cameraatjes maken in die heeeele hoge toren.
en bovendien fftopic
Dus, graag weer on-topic
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste