De bx kirt en kreunt aan de achterkant wanneer ik de bx laat zakken. De adals zien er goed uit, van achter de auto bekeken tenminste.
Dus vroeg ik mij af: wat kan het dan zijn en valt er iets te smeren in de veercilinders aan de achterkant?
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Mijn gevoel zegt: Neen. Zullen toch de ADALS zijn. Geen gezwabber op de snelweg?
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
gekerm achter is Draagarmlagers. Heb de mijne gister ook van andere voorzien.
Het gezwabber is ook voorbij
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
Aha, maar de auto veert nog goed! Of is dit het begin van het einde van de lagers?
Dit is het einde van het begin van de lagers.
Overigens is het smeren van je voorpoten ook maar een wassen neus.
Als die kraken en/of vastzitten zul je een ander setje voorpootjes moeten inslaan. neem bij voorkeur Type 1 poten waarvan je weet dat ze goed zijn. Dan veert je auto als nooit te voren.
Test
Thijsvandebles schreef:Dit is het einde van het begin van de lagers.
MaartenH schreef:Thijsvandebles schreef:Dit is het einde van het begin van de lagers.
Ja toch? Nadat ze beginnen met kraken kun je er zeker nog 20 dkm mee doen. Voordat de speling zo groot wordt dat er én niet meer mee te rijden valt, én de APK boer zijn hoofd doet schudden.
Test
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Ik geloof dat de smiley er stond omdat je ‘einde van het begin’ had geschreven Wat je zegt is natuurlijk geheel waar, teveel speling is afkeur.
Eveneens ben ik tevens ook.
Nirt al te lang mee wachten wan dan beschadigd ook de draagarm waar de lagers inzitten en moet je de hele draagarm vervangen.
Vroeger hadden we kuilen in plaats van drempels.
ik geloof dat Goofblikscha de draagarmen 2 jaar geleden vervangen heeft (hij is een van de vorige eigenaren geweest). Ik zal eens vragen hoe goed die waren toendertijd.
Als je wacht totdat de draagarm zelf beschadigd raakt, en ook de ophang ogen in de achterbrug, dan ben je het punt van APK afkeur en slecht weggedrag al een poosje voorbij.
Geloof mij, ik heb alle stadia al eens doorlopen met mijn wijlen YB-50-XR [BX14TE].
Overigens heeft de ARMY BX al 3 keer een ander setje draagarmen c.q. lagers gekregen, omdat ik er in 3 jaar zo’n 2,5 ton mee reed, waarvan een aanzienlijk deel over zandpaden enz enz.
Mijn advies: Met kraken is nog prima te rijden, maar vervang ze wanneer je er aan toe komt.
Je ontkomt er niet aan, en nu kun je zelf een moment kiezen dat het goed uitkomt.
En niet wanneer de APK dringt ofzo.
Test
Ben het helemaal met je eens! Het hoort bij “bx onderhoud”.
Het is nu nog licht gekreun (alleen bij het inzakken van de bx op de parkeerplek), ik zal het in de gaten houden. Eerst maar eens de APK over 1 maand zien te overleven!
Er zit een slechte aandrijfashoes op, en dat opvangzakje van de veercilinder achter is gescheurd.