Totaal aantal Berichten: 2120
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Mijn vader heeft een sax 1.5d van 1997. Deze auto is voorzien van CV.
Van de sloop heb ik een radiografisch setje van een ´99er sax meegenomen bestaande uit afstandsbediening en CV-kastje (dat langwerpige zwarte ding uit het dash).
Nu heb ik het grijze CV-kastje in de auto verwisseld met de `nieuwe´, de CV werkt dan wel (zonder kastje niet), maar de afstandsbediening doet niks. En ja, die heeft een nieuwe batterij.
Moet er misschien nog ergens een extra relais tussen oid?
Wie weet raad?
ik weet dat bij mijn saxo de vergrendeling het ook niet deed, maar dat je de AB ff moest ‘synchroniseren’
bij die van mij uit 2001 moest je met de sleutel de deur open doen en 2x op knopje A drukken (dat is op mijn kassie de kleinste van de 2) iig de knop die de deur open zou moeten maken! daarna werkte die perfect.
Microsoft ?
Het is net een airconditioner, het lijkt te werken, tot je een window opent.
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
Dat zal ik eens proberen, dank je.
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
Na 3 pogingen ben ik maar lukraak op de knopjes gaan drukken na handmatig ontgrendelen…
En….
Ineens deed hij het!
Formidabel, bedankt!
graag gedaan!
Microsoft ?
Het is net een airconditioner, het lijkt te werken, tot je een window opent.
Re: Originele CV inbouwen in 1.5D van ´97
C15GrandVolume schreef:CV-kastje (dat langwerpige zwarte ding uit het dash)
Waar zit dat kastje precies?
Ik voel er ook wel wat voor om dat kastje te vervangen voor een exemplaar met afstandsbediening.
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
Boven de pedalen bij een vierdeurs, of achter de relais boven de zekeringenkast.
Ik heb de originele laten zitten en de rf-module erbij gezet. Het leek mij buitengewoon lastig om de originele module te verwijderen zonder dingen te moeten slopen.
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
Je kunt geen module erbij zetten zonder te slopen. (prutsen aan de bedrading is ook slopen)
Bekleding boven pedalen met 4 schroefjes/clipjes los, unit uit beugeltje wippen, stekker eruit, stekker in nieuwe module, nieuwe module in beugeltje duwen, bekleding er weer in en klaar is Kees!
Simpeler kan het gewoon niet
Ik zal eens kijken of ik de originele eruit krijg, mijn RF-module is flink wat breder en ik betwijfel of deze in de klem past. Ik heb ‘m netjes met dubbelzijdige tape tussen de relais geplaatst, de stekker was lang genoeg. Het lijkt zowaar origineel .
Als het weer licht is, zal ik eens kijken.
Het betreft de 3 deurs variant.
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
Die module ziet er zo uit:
Dus qua vorm identiek aan de versie zonder RF.
Bedankt voor de foto!
Morgen nog eens goed kijken.
Weet iemand ook of het normaal is dat de CV met de sleutel alleen maar werkt op het bestuurdersportier, en niet op het bijrijdersportier? De rest van de auto gaat dus alleen maar open of dicht wanneer de sleutel in het bestuurdersportier gedraaid wordt. Bij het draaien van de sleutel in het bijrijdersportier gaat slechts dat portier open of dicht. Hoort dit zo, of is er ergens iets defect?
Dat is normaal.
Jammer. Is het eenvoudig zo te maken dat de CV ook werkt op het bijrijdersportier?
ergo schreef:Jammer. Is het eenvoudig zo te maken dat de CV ook werkt op het bijrijdersportier?
de cv werkt ook op het bijrijdersportier, maar alleen als je opent met afstandbediening of op sleutel aan de kant van de bestuurder,
lijkt me overigens niet zoveel nut te hebben om hem aan 2 kanten alle deuren te laten openen…