10 van de 18
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende >  Laatste »
   
Hilko’s BX 19 GT: afscheid nemen bestaat niet…
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 29 oktober 2008 08:40 PM
  [ # 136 ]

Weet je ook wat het verschil is tussen de 381 en de 391?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 29 oktober 2008 08:41 PM
  [ # 137 ]
BasisBIX schreef:

Weet je ook wat het verschil is tussen de 381 en 391?

Ja, dat is 10 Laughing

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 29 oktober 2008 08:57 PM
  [ # 138 ]
waterman771 schreef:
BasisBIX schreef:

Weet je ook wat het verschil is tussen de 381 en 391?

Ja, dat is 10 Laughing

Joh?

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 29 oktober 2008 09:37 PM
  [ # 139 ]

Alleen dat die vanaf juli 86 werd gebruikt op de 1900 modellen (159). Ik neem aan dat het “gewoon’ de opvolger van de 381 is, verder niet echt afwijkend. Technisch gelijk eerder.

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 04 november 2008 11:15 PM
  [ # 140 ]

Het subframe is binnen.
Een fraai exemplaar van latere datum, dus al met de versterkingen die eerst alleen de 16V had.
Roestvrij en keurig netjes opnieuw gepoedercoated: Meneer Pasman, bedankt!

Profiel  
 
CitZX1.8iFurio
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007

- BX GTI 16V MK1
Gepost: 04 november 2008 11:18 PM
  [ # 141 ]

Mooi man! Wanneer ga je de klus aan?

Fijne kerel die Pasman trouwens.

—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 05 november 2008 12:05 AM
  [ # 142 ]

Die klus begint de garage in het voorjaar ergens. Als ik alle onderdelen bij elkaar heb om het in 1 keer goed te doen. Tot die tijd staat de GT stil.

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 08 november 2008 07:46 PM
  [ # 143 ]

Carburateur is inmiddels ook vrijgekomen en hoop ik voor het einde van de maand binnen te hebben. Weer een stap op de goede weg. Overigens is het een Solex Cisac 34/34 Z1 381, van een GT dus. Eentje met 104.XXX km ervaring. En ik wens Goof veel succes met de motor Wink

Ik ben wel nog steeds op zoek naar nog een (goede) carburateur!!

Weet iemand trouwens waar je als particulier voor een mooie prijs aan octopi kunt komen? Ik heb iig de kleine octopus nodig omdat ik verwacht dat de oude stuk zal gaan bij het vervangen van het subframe.

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 09 november 2008 02:54 AM
  [ # 144 ]

Vergeet de mooie prijzen. Die dingen zijn gewoon zwaar overbetaald.
De kleine octopus was altijd al schandalig duur, het is altijd al een dealer-onderdeel geweest en gebleven. Alleen als dode stock kom je ze soms tegen.
De grote octopus lijkt haast wel niet meer leverbaar in een kwaliteit waar je ook wat mee opschiet ten opzichte van de oude…

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 09 november 2008 12:38 PM
  [ # 145 ]
karel schreef:

Vergeet de mooie prijzen. Die dingen zijn gewoon zwaar overbetaald.
De kleine octopus was altijd al schandalig duur, het is altijd al een dealer-onderdeel geweest en gebleven. Alleen als dode stock kom je ze soms tegen.
De grote octopus lijkt haast wel niet meer leverbaar in een kwaliteit waar je ook wat mee opschiet ten opzichte van de oude…

Da’s, eh, hoopgevend Sad Rolling Eyes
Nou ja, ik heb er toch een nodig. Ga wel zoeken dan.
Ik heb me laten vertellen dat de grote octopus ook wel zelf te fabrieken is?

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 09 november 2008 03:53 PM
  [ # 146 ]

Ik zou de kleine nog wel zelf kunnen maken. Dat is gelijk de duurste van de 2.
Maar de grote is toch best een hele klus hoor. En het zit op een zodanige plek dat de gedachte dat het één onderdeel is wel een hele prettige is.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3837
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 09 november 2008 04:48 PM
  [ # 147 ]

Ik geloof dat lief van Wendela zelf die blokjes maakt ter vervanging van de octopusss

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 09 november 2008 06:00 PM
  [ # 148 ]

Nu moeten jullie mij toch echt even helpen Surprisedops:

Wat is nou de grote octupus, en wat is nou de kleine?


En welke is dit bijvoorbeeld:?


Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11790
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 09 november 2008 10:19 PM
  [ # 149 ]

Is er een heel goede reden om de bulk van die octopi niet door koperleiding te vervangen? Ik bedoel maar: is dat gedoe met rubber leidingen niet alleen maar voor de goedkoop voor PSA/Citroën?

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Daan88
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006

- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Gepost: 09 november 2008 10:23 PM
  [ # 150 ]
BasisBIX schreef:

Nu moeten jullie mij toch echt even helpen Surprisedops:

Wat is nou de grote octupus, en wat is nou de kleine?


En welke is dit bijvoorbeeld:?


Dat is de grote toch? dacht ik Laughing

Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004

Profiel  
 
 
10 van de 18
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook