Beste mensen,
Vorige keer was Jan bij me en er lag een klein plasje onder de rechtervoorkant. Nu was dit wat LHM doordat een retourleiding zijn beste tijd had gehad.
Nu heb ik het wiel er af gehaald maar O.o ... ik vind de verduurde leiding niet meer (terwijl hij ze me echt wel heeft getoond). Dus… mensen, hier zijn de foto’s:
Dus alstublieft… kan iemand me uitsluitsel geven? Want wou morgen het slangetje gaan halen
Was trouwens wel een uitdaging om hem opgekrikt te krijgen zonder de standaard krik…
Is wel handig om het slangetje op de foto te zetten. Ik zie hem zo niet zitten…
Hij zit achter de veerpoot. Ik neem iig aan dat je de veerpootretour bedoelt. Het zijn 2 slangetjes die naast elkaar lopen. Achter de veerpoot.
Dan ga ik even verder voelen en foto’s maken Bedankt voor het antwoord alvast. Weet ik waar niet te kijken/zoeken
Dan ga ik even verder voelen en foto’s maken Bedankt voor het antwoord alvast. Weet ik waar niet te kijken/zoeken
Toevoeging:
Deze zijn het dus. Dat is standaard een gummi-blokje met 2 kabeltjes? En kan ook iemand me de naam geven waarmee ik naar de Citroën-dealer moet (LHM retourslang voor rechtsvoor was het toch? )
Veerpootretour RV denk ik. Het zijn ze inderdaad als die lek zijn.
En als ik die nieuw heb liggen. Hoe lang duurt het om die te vervangen als je er NIKS van kent?
En ik heb gelezen over het drukloos maken. Is dat hier ook voor nodig? (Hij staat al een week zonder gestart te worden, de batterij was ook wéér leeg, maar dat is een volgende vraag, voor als dit hersteld is)
Ik ga het ook even vragen op het hydrauliek gedeelte Dat is misschien de goede plaats
Als je toch gaat winkelen, koop meteen een setje remblokken.
Ziijn die dan bijna op?
En daar begin ik liever zelf niet aan Ik moet ‘gewoon’ zien dat ik hem door de keuring krijg. Na de keuring ga ik zorgen dat hij in orde komt
Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 28-11-2007
- XM 2.0i Comfort
- CX Athéna
1 zijn de slangetjes.
2. is het blokje en die klem waarmee die aan de veerpoot vast zit.
Aan de veerpoot kant zit dat klemmetje, en dat kun je met een grote nijptang monteren.
Aan de andere kant zitten de slangetjes over metalen buisjes geschoven.
wbt je blokken: inderdaad, die zijn net aan….
Ik zou er daar ook nieuwe op zetten want ik denk niet dat de keuringmeester dat door de vingers ziet!
Vervangen is niet moeilijk hoor, zie diverse andere postings op dit forum.
RIP: Renault 4F4, Fiat ReGATta, BX 14E LPG ‘87, BX 16TGI LPG ‘90, Dyane 6 ‘80, Visa ‘85, C25 (BOES), AX 11 ‘91, BX TZD Turbo 1990, ZX 19D ‘94, BX TZD Turbo ‘92, BX 19TRD ‘87, Xantia Break 19SD ‘97, Xantia Break 19TD ‘98, C5 Hdi 2002, XM 2.1TD 2000, C5 tourer ‘09. Nu: XM 2.0i Comfort ´92 en CX Athena ´82
Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 28-11-2007
- XM 2.0i Comfort
- CX Athéna
.... en dan kan je ook gelijk de slijtage indicatoren weer aansluiten!
RIP: Renault 4F4, Fiat ReGATta, BX 14E LPG ‘87, BX 16TGI LPG ‘90, Dyane 6 ‘80, Visa ‘85, C25 (BOES), AX 11 ‘91, BX TZD Turbo 1990, ZX 19D ‘94, BX TZD Turbo ‘92, BX 19TRD ‘87, Xantia Break 19SD ‘97, Xantia Break 19TD ‘98, C5 Hdi 2002, XM 2.1TD 2000, C5 tourer ‘09. Nu: XM 2.0i Comfort ´92 en CX Athena ´82
JanvB schreef:.... en dan kan je ook gelijk de slijtage indicatoren weer aansluiten!
dat is het eerste wat er bij mij afgeknipt is
vind het grote ondingen, altijd slijten die kabeltjes wel ergens door en heb je weer dat lampje flikkeren als je de bocht omgaat
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
De dealer was toe Hoe halen ze het in hun hoofd om op een zaterdag toe te doen. Snap ik echt niet…
Trouwens, zijn die indicatoren dat stukje kabel dat er hangt zonder reden? ;D
Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 28-11-2007
- XM 2.0i Comfort
- CX Athéna
BunnY schreef:
Trouwens, zijn die indicatoren dat stukje kabel dat er hangt zonder reden? ;D
Precies, da gummy blokje met twee ronde gaatjes aan een eind, en een kabel die door het binnenscherm gaat aan het andere.
Bij nieuwe remblokken zit meestal een setje van die kabeltjes die op de remblokjes moeten.
Als die te ver afslijten, dan maken ze kontakt met de remschijf zodat er een lampje aan gaat.
Inderdaad, het is geen ideaal systeem, maar beter als niets IMHO.
Als het lampje aan gaat, dan weet dat er OF iets met de remblokken, OF iets met de bekabeling mis is.
Zonder weet je in ieder geval nix…..
RIP: Renault 4F4, Fiat ReGATta, BX 14E LPG ‘87, BX 16TGI LPG ‘90, Dyane 6 ‘80, Visa ‘85, C25 (BOES), AX 11 ‘91, BX TZD Turbo 1990, ZX 19D ‘94, BX TZD Turbo ‘92, BX 19TRD ‘87, Xantia Break 19SD ‘97, Xantia Break 19TD ‘98, C5 Hdi 2002, XM 2.1TD 2000, C5 tourer ‘09. Nu: XM 2.0i Comfort ´92 en CX Athena ´82
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Daar valt wat voor te zeggen inderdaad, maar toch… Ik doe nooit iets met die kabeltjes en weet altijd in welke staat mijn blokken zijn. Ik ben er nog nooit van geschrokken en vervang ze dus altijd tijdig.
Naar mijn idee moet je wel heel veel kilometers maken voor dat het niet meer voldoende is om bij elke (tijdige!) beurt een algehele remmencheck uit te voeren.
Daarnaast zijn blokken dermate goedkoop en simpel te monteren dat het het oprijden niet waard is.
Maar goed, dit is geheel persoonlijk natuurlijk.
Bij mij waren die indicatoren al doorgeknipt. Ik heb ze er dus ook niet meer opzitten. Had ze eerst wel gemonteerd, maar toen ik beter keek zag ik dat ze verderop doorgeknipt waren en heb dus die hele aansluiting weggehaald. Heb ik weer ruimte om mijn handrem te stellen.