Na een relaxte trip naar italie, begint mijn BX Chic wat kuren te vertonen. Ik zal deze kuren per draadje benoemen om het overzicht te bewaren.
Aangekomen in Italie, blijkt dat de blazer van mijn BX meteen begint te blazen zodra hij op contact gaat. Ik noem het maar de blazer, omdat ik niet goed weet hoe ik het anders moet noemen. Ik bedoel hiermee het zwarte ding dat (voor de chauffeur gezien) links voor in de hoek van de motorkap zit. Voor de duidelijkheid even een plaatje:
Ik bedoel dus de zwarte blazer naast de LHM-vloeistof-fles.
Als de blazer begint te loeien, wordt de lucht gecirculeerd onder de motorkap. Een irritant zuigend geluid. Deze lucht die wordt rondgepompt kan ik ‘afvoeren’ door in de BX via het dashbord de ventilatie vol open te zetten.
Heeft iemand een oplossing hoe ik dit kan verhelpen? op de sloop een nieuwe ‘blazer’ halen en erin zetten, of is er een andere tip die me van dit geluid afhelpt….
ik zie jullie reacties graag verschijnen. Dank alvast!
Robbes
nu: BX TGi Biarritz K6
ex: BX Chic
Dan zal de regelaar wel stuk zijn.
Dat is een ( darlington) transistor wordt gestuurd met de potmeter op het dashboard.
Hij zit bij de nieuwere modellen op de ventilator , een rechthoekig stuk plastic van ong. 5 X 10 cm , zit vlak on der het dunne beugeltje waar de blower mee aan de koets zit
Met een hele korte kruiskop schroevedraaien kan je hem er uitkrijgen. zonder de blower uit te moeten bouwen.