2 van de 9
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
De DS23H Pallas van Ted
serge-ID
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 144
Geregistreerd: 18-12-2007

Gepost: 30 augustus 2008 06:10 PM
  [ # 16 ]

Ik lees vol bewondering de tips!!
Ik dacht mijn plaatwerk even te laten spuiten maar door mijn enthousiasme ben ik maar lekker verder gegaan. De bedoeling is dat ik hem klaar heb in showroomstaat. Ik heb alleen geen monteurs ervaring. Bestaat er een duidelijk naslagwerk waarin ik alles stap voor stap na kan lezen om de motorische onderdelen te reviseren? Verder meen ik dat in een werkplaatshandboek alles na te zoeken is, qua opbouw en weke boute nwaar zitten. Ik heb alles wel gemerkt maar met zo’n boek zou het makkelijker zijn. In dat geval kan ik alsnog alle bouten in een emmer gooien en laten verzinken. Ik heb een ID19P uit maart ‘64 en het belangrijkst is dat ik niet af wil wijken van het origineel. (op een makkelijke 123 ontsteking na dan..) TIPS???

Profiel  
 
Dirkman
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 963
Geregistreerd: 14-05-2006

Gepost: 30 augustus 2008 08:28 PM
  [ # 17 ]

tip: Eigen draadje beginnen met veel fotoo’s.

.komma

Profiel  
 
ted.kampen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007

- ID/DS DS23H Pallas
Gepost: 30 augustus 2008 11:20 PM
  [ # 18 ]
serge-ID schreef:

Ik lees vol bewondering de tips!!
Ik dacht mijn plaatwerk even te laten spuiten maar door mijn enthousiasme ben ik maar lekker verder gegaan. De bedoeling is dat ik hem klaar heb in showroomstaat. Ik heb alleen geen monteurs ervaring. Bestaat er een duidelijk naslagwerk waarin ik alles stap voor stap na kan lezen om de motorische onderdelen te reviseren? Verder meen ik dat in een werkplaatshandboek alles na te zoeken is, qua opbouw en weke boute nwaar zitten. Ik heb alles wel gemerkt maar met zo’n boek zou het makkelijker zijn. In dat geval kan ik alsnog alle bouten in een emmer gooien en laten verzinken. Ik heb een ID19P uit maart ‘64 en het belangrijkst is dat ik niet af wil wijken van het origineel. (op een makkelijke 123 ontsteking na dan..) TIPS???

Inderdaad: zie bericht van Dirkman. Het is voor de overzichtelijkheid beter een eigen draadje te starten met veel foto’s. Zou interessant zijn de progressie te volgen.

In showroomstaat brengen zonder sleutelervaring is zeer ambitieus als je alles zelf wilt gaan doen. In ieder geval een project dat niet te onderschatten valt. Maak eerst maar eens een tijdsplanning en vermenigvuldig dat (zonder sleutelervaring) met ongeveer 5 tot 10.
Alle bouten in een emmer gooien lijkt mij een verkeerde insteek Shocked . Weet jij hoeveel bouten er in een D zitten??
En nee, er staat niet in het werkplaatshandboek waar welke bouten zitten.
Een goed begin is een fatsoenlijk werkplaatshandboek te kopen of te downloaden.

Profiel  
 
serge-ID
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 144
Geregistreerd: 18-12-2007

Gepost: 30 augustus 2008 11:45 PM
  [ # 19 ]

Het klinkt dommer dan het is. Als ik ergens aan begin doe ik dat pas als ik ervan overtuigd ben dat ik het kan. Ik heb al 200 foto’s gemaakt en binnen 30 uur sleutelen takelde ik als laatste het blok eruit. Ik heb tot nu toe elke bout met een stukje tape aan het juiste onderdeel vastzitten.
Kan ik ook een foto plaatsen in dit tekst frame? dan kunje een idee krijgen[/img]

Profiel  
 
ted.kampen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007

- ID/DS DS23H Pallas
Gepost: 30 augustus 2008 11:56 PM
  [ # 20 ]

Nog een paar foto’s: hele compartiment links leeggehaald, schoongemaakt en in de RX5/RX10 gezet inclusief de holle gedeelten.
Ik kan gaan opbouwen! Cool Het vervelendste werk (het schoonmaken van compartiment maar ook van vele, vele hydraulische leidingen en bouten/moeren, etc.) is gelukkig gebeurd.
Alvast nieuwe benzinepomp en oliedrukzender gemonteerd: ik heb in andere draadjes gezien wat een gekl..t dat is als snelle vervangklus. Nu was het kinderspel.
Alvast rubbertjes van hydraulische aansluitingen op bak vervangen; wat zaten die oude t..ring-rubbertjes er vast in zeg!
Ik heb ook het hydraulisch remcommando verwijderd en alle o-ringen en rubbers vervangen. Er zitten 18 (achttien!) O-ringen in zo’n ding + aansluiting.
Dus als je de geest krijgt (of als je tapijt doordrenkt is van de LHM) en je gaat je remcommando vervangen, dan kom je er niet met 2 o-ringetjes. 
Zie ook foto’s; misschien voor velen eens leuk om te zien waar je met die knop steeds op zit te trappen.
Ik heb het remcommando inmiddels ook weer gemonteerd.
Wordt vervolgd, maar niet morgen. Ik kom een jarige schoonmoeder tegen op weg naar een rijdende DS…  Twisted Evil

Profiel  
 
Dirkman
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 963
Geregistreerd: 14-05-2006

Gepost: 31 augustus 2008 01:11 PM
  [ # 21 ]

helden bestaan nog. mooi werk.  Shocked

.komma

Profiel  
 
ted.kampen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007

- ID/DS DS23H Pallas
Gepost: 31 augustus 2008 01:56 PM
  [ # 22 ]

Weet iemand of er radiale speling op de differentieelas mag zitten? Zeg maar speling voordat de ander kant begint te draaien?

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25612
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 31 augustus 2008 01:58 PM
  [ # 23 ]

andere kant? je andere wiel of de binnenkant van je diff as?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
ted.kampen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007

- ID/DS DS23H Pallas
Gepost: 31 augustus 2008 02:07 PM
  [ # 24 ]

Eh, ja, was niet echt duidelijk. Andere wiel dus (loopt tegengestelde richting, toch…).

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25612
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 31 augustus 2008 02:14 PM
  [ # 25 ]

Je begint met draaien, de planeetwielen gaan proberen de bak aan te drijven en pas als die tegen gas geeft gaat de andere as het andere wiel laten draaien, dus een beetje speling zal je wel voelen.

Je ene wiel zit dus niet star aan je andere vast! (zoek op wikipedia naar differentieel!)

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
ted.kampen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007

- ID/DS DS23H Pallas
Gepost: 31 augustus 2008 02:28 PM
  [ # 26 ]

Ok, bedankt. Ik heb nog eens goed gekeken en het is toch iets anders. Het duurt inderdaad een tijdje voor het andere wiel begint te draaien als ik voel dat de bak weerstand biedt.
Maar dat is het dus niet: als ik de differentieelas vastpak dan zit er een soort vrije speling (0,5-1 cm) in voordat de bak “pakt” (voordat ik de bak hoor pakken).

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25612
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 31 augustus 2008 02:33 PM
  [ # 27 ]

ja, dat komt omdat je je planeetwieltjes niet voelt!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
GW-tje
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005

- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Gepost: 31 augustus 2008 03:41 PM
  [ # 28 ]

@ted: maak je niet druk. Deze speling is volkomen normaal.

Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991

Profiel  
 
ted.kampen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007

- ID/DS DS23H Pallas
Gepost: 31 augustus 2008 03:52 PM
  [ # 29 ]

@bogaard ^ GW-tje: bedankt voor de antwoorden.
Ik ga met een gerust hart op weg naar de verjaardag van mijn schoonmoeder…  Twisted Evil

Profiel  
 
serge-ID
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 144
Geregistreerd: 18-12-2007

Gepost: 31 augustus 2008 06:51 PM
  [ # 30 ]

Is er een adres waar je als sleutelaar kunt zeggen “doe mij maar een set met alle rubbers in mijn auto” of moet iedere sleutelaar opnieuw het wiel uitvinden en alle rubbers, slangen en o-ringen opsommen?

Profiel  
 
 
2 van de 9
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook