Totaal aantal Berichten: 223
- C5 1.8i Differance2
- C4 (2004-heden) 1.6 VTR+ Coupé
- C3 1.6 eHDI Collection
- C3 1.2 Puretech Feel Edition
Ligt er ook aan of je nu in de Randstad woont of in de provincie. Hier in Brabant zitten we lekker gemiddeld in de huurprijzen. Alleen je hebt uitschieters zoals Vught (elitedorp) en natuurlijk de steden. In Den Bosch heb ik wel eens naar een kamer gekeken. Dat was in 1998. De huur was iets van 400 gulden en ik kreeg dan een hok van 4 bij 3 meter. Even wat rondgekeken en in Rosmalen vond ik voor hetzelfde bedrag een complete zolder met twee kamers een gigantsiche overloop waar ook een keukentje zat. Douche en WC moest ik helaas wel delen met andere mensen. Had er nu nog kunnen wonen als mijn onderbuurman niet iedere avond stontlazerus thuiskwam met alle herrie die hij vond dat nodig was.
Pieter
Huidige
Citroën C5 2.0 Berline Linge Prestige 2001 grijs
Citroën C3 1.2 PureTech S&S Feel Edition 2020 zwart/wit
Vorige
Citroën Xantia Berline 2.0 16v SX 1997 wit
Citroën Xantia Break 1.8i 16V 2000 grijs
Citroën C5 1.8 Berline Differance2 2003 grijs
Citroën C4 1.6 Coupé VTR+ 2005 grijs
Citroën C3 1.6 e-HDi Collection 2012 Antraciet
Citroën C5 1.8 Berline Differance2 2004 zwart
Totaal aantal Berichten: 7071
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Niets lijkt op Leiden.
Heerlijke stad. Maar ik moet zeggen, als de noodzaak om in mijn levensonderhoud te verzien ophield, dan was ik zo snel als ik in de Auto kon stappen naar Zuidelijk Frankrijk verdwenen. En een stuk land van 50 ha, en een flink huis met enorme garage voor de citroens met uitzicht op zee.
Tot die tijd, vind ik Leiden de fijnste stad die ik me maar kan wensen. Het is een groot dorp. en alles is op loopafstand. Prachtige grachten en gebouwen, rijke historie. Het kan niet mooiet.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Wie schoen us Limburg is dat wit toch gèine.
Geboren en getogen in Mosa Trajectum (Maastricht) en woon nu alweer een 14 tal jaartjes hier (gelukkig in één van de buitenwijken). Ze bakken overal brood maar nergens zo lekker als in Limbabwe (Limburg). Woon binnen loop-afstand van de goedkoopste kroeg van Limburg (`t Schieperke in Gronsveld) en ben binnen 15 minuutjes op m`n werk(Sphinx Sanitair). Wat wil d`n arbeider nog meer? (geld, geld en nog meer geld )
Nah ik zit hier goed; indien nodig zal ik wel verkassen maar vraag me niet om in `n “echte” stad te gaan wonen als R`dam, A`dam of Utrecht.
Hell; ik wil zelfs niet IN Maastricht (centrum) wonen.
Kijk maar daar woon ik, daar werk ik en daar zit ik in de kroeg.
http://www.ofoto.com/I.jsp?c=196ho66m.93vpra6&x=1&y=-134wys
Wil jezelf ook foto`s van je woonomgeving dan kan dat gratis en voor niets via:
http://www.vanuitdelucht.nl
De minimale hoogte is helaas 750 meter; je moet een klein programmaatje downloaden genaamd TerraExplorer (staat op de bovengenoemde site); en dan kan het grote zoeken naar je kleine huisje beginnen
Citroën XM-V6 (1990) - Citroën Xantia Break-1.9TD (1998) - Fiat Ducato LMC-camper (1987) - Jaguar XJ6L (1974) Jaguar XJ6-S3 (1985)- Jaguar X40 (1990) - Jaguar X40 (1993) - Jaguar XJ8 (2000) - Jaguar S-type (2004) - Lancia Flavia 2000i-coupé (1970) - Renault Fuego 2.0-automatic (1983)
Totaal aantal Berichten: 3385
- C5 Break 2.0-16V
Leeuwarden
Aan de ene kant echt een vrouwelijk geslachtsdeel stad. Je kan gewoon langer in een file staan dan op de a4 in spits uur. vooral de combinatie mini rontonde met kort daarop gevolgd door een stoplicht is echt geweldig. Of groen licht dat net lang genoeg brand om een auto voorbij te laten.
Maar aan de andere kant als je de stad uit bent is het gelijk rust rust en nog eens rust. Lekker over de landweggetjes rijden of met belagelijk hoge snelheid over de a32 rijden.
En niet te vergeten de huizen prijzen das echt lachen je koopt hier voor 200000 euro een mooi huis en in de randstad heb je net een garage als je geluk hebt.
Peter
Totaal aantal Berichten: 3779
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Is er nog iemand die op de Zuidhollandse eilanden woont of in Zeeland? (de provincie met de meeste zon-uren)
Nee ik woon in Wageningen “de stad van de vrede” wel toepasselijk dat hier in een cafe genaamd “de vrijheid” elke zaterdag knokken is maar goed verder is dit de locatie bij uitstek ik woon hier omdat mijn ouders hier vanuit arnhem zijn gaan wonen. woon nog thuis. Wageningen is zon leuke plaats omdat je hiert toch een mooie stad hebt niet te groot en binnen 15 a 20 minuten zit je in arnhem de grote stad we hebben hier een eigenlandings baan voor auto’s die uit komt op de snelweg a12 afslag ede dit houdt in lekker warm draaien voor je de snelweg op gaat en even uitblazen als je de snelweg afkomt echt heerlijk ....helaas ook voor onze grote gratis kodakservice die hier vrij regelmatig staat. verder ook heerlijke land weggetjes voor zowel de auto als de fiets maar sinds de citroen voor mij alleen voor de auto. en een eige berg met het oude stadion van het helaas niet meer bestaande FC Wageningen. vanaf deze berg ook weer schitterende uitzichten over de uitwaarden en de rijn. en als je dan de andere kant weer op kijkt is het heerlijk in het bos dus alles is hier wel te vinden om fiets en als je een beetje sportief bent op loop afstand.
Ik zal eens kijken of het mogelijk is om ook hier eens een meeting te geven helaas hebben we hier geen citroen dealer wel garage jansen die ds doet in bennekom. wel een dealer in ede (noordergraaf) en in renkum (delsink) maar goed een meeting om onze eigen boliedes te bewonderen kan natuurlijk ook we zullen zien in de toekomst
Van BX CHIC 1.6i ‘91 (Met Krul letters) Naar
Xantia 3.0 V6 24v exclusive
als tussen oplossing een Xsara 2.0HDI Break tot de automaat van de V6 weer werkende is.
AX Liberty 1.1 ‘92
en de Xantia is weer terug in leven
Dokkum, een van de legendarische 11 steden ligt in het noorden van Fryslan. Geboren en getogen. Gezellig stadje en alle voorzieningen binnen handbereik. Ik ga hier voorlopig niet weg; sleutelplaatsen, stalling; geen probleem. Als nadeel zou je kunnen zeggen dat je overal ver vandaan woont, maar wat zou dat, als je op een prettige manier van a naar b rijdt…
Veenendaal.
Ik ben in dit huis geboren en getogen.
Ik blijf waarschijnlijk ook in Veenendaal zitten aangezien mijn werk hier ook is en het me goed bevalt op een paar kleinigheden na.
Nijmegen
Nijmegen, de oudste stad van Nijmegen (dit jaar 2000 jaar oud!!!!!). Hoe ik hier terecht gekomen ben. Geboren en getogen op een 20-tal kilometer van Eindhoven vandaan, tegen de Belgische grens. Samen met mijn ouders verhuisd naar het dorp ernaast (wat een logica). Gaan studeren in Venlo (of all places). Daarna afgestudeerd en baan gevonden in Beek (bij het vliegveld), terug naar mijn ouders gegaan. Ik moest en zou een DS kopen en dat werd financieel een beetje teveel D D .
Daarna baan in Venray gevonden en appartementje samen met een vriend in Venlo weer. Net daarvoor mijn huidige vrouw tegengekomen en die woonde al in Nijmegen, had daar gestudeerd. Ben bij haar en haar katten ingetrokken (op 24 M2!!!!!). Half jaar volgehouden en toen hebben we maar een huis gekocht in Nijmegen. Leuke tussenwoning in rustige wijk met veel verkeersdrempels. Dus na een mislukt avontuur met een Seat Leon (niet aan te bevelen met veel drempels) en een Renault Scenic (vrouw chronisch ziek, dus Scenic betere stoelen dan Leon) toch weer uitgekomen bij Citroën, nog betere stoelen en nog meer comfort.
Maar om even terug te komen, Nijmegen. Hele mooie stad, Goffertpark op 200 meter van mijn huis, uitvalswegen om de hoek, 10 minuten fietsen van het centrum met meer dan 100 restaurants, de Nijmeegse Vierdaagse met zijn 1.000.000 bezoekers en het altijd gezellige studentenleven. Naast alle stommiteiten die het stadsbestuur uithaalt zoals snelfietsroutes, chipknip parkeren, weren van PC-hooft tractoren uit de stad (volgens hun specificaties had mijn C5 daar ook onder moeten vallen!!!!) blijft het mooi wonen. Zolang je geen huurhuis nodig hebt (wachttijd > 8 jaar) en ze de OZB belasting niet al teveel omhoog doen dit jaar, valt het nog wel mee.
Droom, verhuizen naar of Frankrijk en misschien Zwitserland. Die plannen zijn er al, ook omdat ik op dit moment voor het hoofdkantoor van mijn huidige werkgever werk en dat zit in Buchs, Zwitserland. De C5 komt aan zijn kilometers op en neer naar Zwitserland voor het grootste gedeelte (60.000 km per jaar)..
“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”
Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat
omdat ik er ben geboren, er is altijd wel wat te doen , en ik hoef 2 stappen te zetten als ik naar de kuip moet, en (dat vind ik) het is een hele moderne stad,
allleen het blijft het een grote stad met veel criminaliteit, vuil en drukte, maar er gebeuren tegenwoordig elders in het land ook hele zieke dingen
C4 Catus 110 All Black
Ex: AX GT 1.4, BX TGI 1.6, ZX 16v
Alles wat je hoort…......
Totaal aantal Berichten: 480
- Xantia Turbo Diesel Break
Ik ben geboren en getogen in Rhoon,gesticht in 1199 door Dirk van Duiveland.Het kasteel staat er nog steeds en ligt 8km ten ZW van Rotterdam.Maar nu,door mijn WAO problemen heb ik een gelijkvloers app.
moeten kopen in Spijkenisse.Maar ik voel me nog steeds Rhoonaar als je
daar dik 60 jaar gewoond heb.Mijn huis in Rhoon vlak bij het kasteel staat
nog te koop.
Totaal aantal Berichten: 389
- Xantia 2.0 HDi
- Visa 11RE
Ik ben geboren en getogen in Friesland; geboren in Sneek en mijn hele jeugd gewoon in Bolsward.
Tsja wat doet een 100% FRIES nu in Wageningen??? Tsja dat vraag ik me ook wel eens af. Maar goed ben hier gekomen om te studeren aan de Wageningen Universiteit en woon hier naar alle tevredenheid (voor alle pitoreske details zie boven,tekst R.Nicolaas).
Ga binnenkort afstuderen en zie wel of ik dan ga verhuizen maar vooralsnog lijkt het er niet op. Mijn vriendin werkt in Wageningen en ik heb mijn part-time-job bij TPGpost hiero dus we blijven nog effe. Maar tzt willen we wel weer een beetje meer naar het noorden. Het liefst weer Friesland maarja daar is niet bijzonder veel werk….
...tot die tijd ben ik een tevreden Fries in mooi Gelderland!
(ex) visa 11 RE(1983), (ex) ZX Break, TurboD (1994) Gris Crepuscule,
(ex) Xsara break Hdi Différence II (2004) Gris Iceland, (ex) Xantia Break Hdi Plus (2001) Gris Fulminator, (ex) C5 berline ph2 2.0 HdiF Gris Fulminator{Ik houd geloof ik van grijs…}
Visa 11 RE (1984) wit
BX 19 Gti (1986)rood
Grand C4 Picasso BlueHdi 120 Business (2015) Blue Kyanos
Sja,
Geboren in Voorburg, daarna via Augustinusga in Heino terecht gekomen. Daar opgegroeid. Mijn ouders konden niet zo goed stilzitten. Daarna via Enschede (studie) in Zwolle (ook studie) terecht gekomen op kamers. Daarna een halfjaartje in Jönköping (Zweden) gewoond voor stage om vervolgens in Vught te gaan werken (daar werk ik nog steeds). Ik heb sindsdien in Empel (op kamers) en Den Bosch gewoond. In Den Bosch eerst nog een jaar of 3 op kamers en daarna een appartementje gevonden.
Den Bosch bevalt me wel (behalve met Carnaval: dan ben ik weg). De stad is levendig: genoeg te doen qua uitgaan (café‘s restaurants). De stad ligt nog redelijk centraal in NL. Het kost niet al teveel tijd om naar de Randstad te rijden. Mijn moeder woont nog op redelijke afstand (Deventer).
Ik denk niet dat ik hier mijn hele leven zal wonen, zo ver wens ik niet vooruit te kijken. Ander werk, of vriendinnen: er kan van alles gebeuren en ik voel me niet echt gebonden aan een bepaalde plek. Toch ben ik wel blij dat ik nu in een levendige stad woon. Als je in zo’n rustig gat bent opgegroeid waar nooit wat gebeurt dan is een stad echt een verademing.
Re: Nijmegen
Bas schreef:Nijmegen, de oudste stad van Nijmegen (dit jaar 2000 jaar oud!!!!!).
Ik neem aan dat je bedoelt “de oudste stad van Nederland”“...
Dat Nijmegen de oudste stad van Nijmegen is lijkt me nogal logisch
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Ik ben op 24 april 1980 geboren in Hilversum en heb tot mijn 18e in hetzelfde huis bij m’n ouders gewoond. In 1998 ben ik wat gaan rondzwerven en ben ik in Antibes (Zuid-Frankrijk), Londen, wederom Hilversum, Utrecht en Parijs terecht gekomen. Sinds september 2001 woon ik in Breda waar ik voor mijn studie terecht ben gekomen. Ik ben hier begonnen aan de studie Toerisme en Recreatie aan de Nationale Hogeschool voor Toerisme en Verkeer (NHTV).
Tot nu toe bevallen deze ruim 3 jaar in Breda mij meer dan goed; heb het enorm naar mijn zin. Breda is een zeer gevarieerde stad met heel veel historie (ooit is hier het einde van de 80-jarige Spaanse oorlog tot stand gekomen). Voor de rest is er veel te doen voor studenten (Breda heeft de grootste kroegdichtheid van Nederland, wat inhoudt dat er meer kroegen per km² zijn dan in welke andere Nederlandse gemeente), er zijn veel vrouwelijke studentes ( ), er is een schaatsbaan, een voetbalclub uit de eredivisie (NAC, die ik niet support, aangezien ik levenslang Ajacied ben, ook al werk ik bij Feyenoord ).
In de toekomst zou ik graag in Frankrijk willen wonen, maar ook België lijkt mij een goede optie. Dan denk ik vooral aan de grensstreek tussen Antwerpen en Breda/Roosendaal indien ik in West-Brabant werk kan vinden. Indien dat niet lukt, zou ik graag in Gent willen wonen (wát een schitterende stad is dat zeg!!!).
Ook zou ik nog wel weer eens een tijdje in Parijs willen wonen. Indien je daar ooit hebt gewoond, blijf je een levenslange liefde voor die stad houden.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX