Als ik zou vertellen waar ik de afgelopen 14 jaren gewoond heb wordt de server te veel belast…
Momenteel woon ik in Wapserveen, tussen Meppel en Steenwijk.
Ik ambieer in ieder geval het noorden. Daar is het nog relatief rustig!
(Ik moet maar een paar ´aanslagen´ plegen als ze met de zuiderzeelijn gaan beginnen…)
Ik kan goed met, o.a., Wouter meekomen door in het buitenland te gaan wonen. Nederland is echt een prettig land om te wonen maar het is te vol!!
Waar vind je nou voor starters een rustig, afgelegen plekje voor een ´normale´ prijs? Niet in Nederland, i.i.g.. Maar ja, ik ben net een studie voor schoolmeester begonnen en dan zou ik er vreemde taal bij moeten leren. Maar het ligt wel in de ´planning´ om ooit te emigreren.
grts, Hugo
ex CX ambulance Heuliez, XM Service break Ambiance, C15D Grand Volume, diverse BX, 2CV, Peugeots en R4, Xsara 2.0 HDi break en Berlingo “kruiwagen”
Momenteel Volvo V70 en een Punto
Totaal aantal Berichten: 3779
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Nog iemand verhuist de laatste tijd?
Ik woon momenteel in Groningen en ben er ook geboren. In de tussentijd heb ik nog in Gent (B) gewoont (waanzinnig mooie stad!), maar toen ik ging studeren ben ik weer naar Groningen vertrokken. Ansich is het een fijne stad, maar voor m’n werk zou het wel gemakkelijker zijn om wat centraler in het land te wonen. Om echter een leuke woning én atelier te vinden in het midden van Nederland, voor een schappelijke prijs, is zoeken naar water in de woestijn. Ik woon nu in een redelijk groot huis met een zeer schappelijke hypotheek en huur 3 etages van een groot en oud pakhuis in hartje centrum voor een paar 10tjes pm als atelier. Dat laat zich elders maar moeilijk verbeteren. Dus blijf ik voorlopig iig waar ik ben en rij gewoon wat vaker heen en weer. Zolang er een paar groene ballen in m’n auto hangen, is dat uitstekend vol te houden
Animal triste post coitum
Ik woon in Velserpants omdat ik dat klotehaarlem helemaal zat was! elke keer die dieselmeur van een xantia en een zx (voorheen bx) hier in de buurt (bram&renz;)
Nee hoor geintje,
Ik heb mijn hele leven in Haarlem gewoond maar vanaf juni 2004 woon ik in Velserbroek!
20 April krijg ik de sleutel van mijn nieuwe huis ook in Velserbroek.
Ik ben uit Haarlem weggegaan omdat ik in mijn buurt mezelf helemaal scheel irriteerde aan het gedrag van de minder opgevoede medeburger.
Ik doel op, Parkeren van het liefst twee autos schots en scheef.
Het groffe taalgebruik van sukkeltjes van vijf jaar oud, het gezuip in de zomer met daarbij de behorende vechtpartijen (had ik ook dus een keer)
Daar wilde ik mijn kids echt niet laten opgroeien…we hadden wel een heerlijk huis hoor! lekker ruim en helemaal aan onze wensen aangepast
(3 verdiepingen en een huiskamer/keuken van 12 meter)
We waren het huis ook in 3 dagen kwijt, dus we zijn een jaartje wezen huren in Veserbroek, Ik wil er nooooooooooooooooooit meer weg!
Zit hier in Noordwolde prima. Dat ligt globaal tussen Meppel en Heerenveen in, en dan ietsje naar recht. Half uurtje van Zwolle en Leeuwarden met de Troen. Ik woon hier mooi in het bos, net in Friesland, 300 meter verderop ligt de grens met Drenthe. Buren heb ik niet, maar wel een grote schuur met werkplaats, en een boel Citroen’s op het erf. Dus waarom ik hier weg zou willen? Geen idee, oh ja, ik woon nog bij mijn ouders thuis, maar ik wacht gewoon net zolang tot ze toe zijn aan een bejaardentehuis ofzo, is het mooi mijn plekkie ha ha. En ik woon 15 km van mijn werk af, dus das best te doen. De enigste file die ik ooit gehad heb op weg naar mijn werk, was een trekker die niet opschoot toen ik achter hem reed op het zandpad (3 km) waarover ik naar mijn werk moet.
Test
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Over een paar dagen (31 maart) dan zal mijn nieuwe huis worden opgeleverd!
We gaan wonen in Mantgum, globaal tussen Leeuwarden en Sneek in. Een nieuwbouwhuis is hier in Friesland nog een beetje betaalbaar, en doordat het kosten-koper-verhaal bij de prijs in zit, is het eigenlijk een stukje goedkoper dan bestaande bouw.
Dat het er goedkoper is in vergelijking tot de rest van het land, uit zich in het feit dat vele buren niet-Friezen zijn.
Maar goed, het gaat dus nu een drukke tijd worden, er moeten vloeren gelegt worden, glasvezelbehang geplakt, keuken plaatsen, tuin gedaan enzovoort…. Dus even een tijdje minder achter de pc, en klussen maar.
Het is trouwens nu al een drukke tijd, de vrije energiemarkt is werkelijk een drama. Hoeveel tijd en energie ik al heb verspeeld om alleen al meters in de meterkast te krijgen! Echt, uren bellen! EN als er dan eenmaal een meter wordt geplaatst dan is het een verkeerde, enkel i.p.v. dubbel tarief. Tja, het is te hopen dat dat binnenkort toch anders georganiseerd wordt. Het huis van onze achterburen is 3 weken later opgeleverd omdat de energieleveranciers nog niets “konden” leveren.
Maar het lijkt nu allemaal goed te komen.
Het is een 2-onder-1-kap-woning met (natuurlijk-) garage, waarvan de linker voor ons is.
We hebben er zin in!
Gr. Patrick
Re: Nijmegen
XBXG schreef:Bas schreef:Nijmegen, de oudste stad van Nijmegen (dit jaar 2000 jaar oud!!!!!).
Ik neem aan dat je bedoelt “de oudste stad van Nederland”“...
Dat Nijmegen de oudste stad van Nijmegen is lijkt me nogal logisch
Uiteraard de oudste stad van Nederland dank je XBXG voor het verbeteren van mijn fout.
“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”
Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat
Ben in ‘58 in Den Haag geboren. In de barre winter van ‘62-‘63 zijn we naar Arnhem verhuisd. In de zomer van ‘68 naar Apeldoorn (andermaal omdat mijn vader een andere functie kreeg: hij was een van de automatiseringspioniers van de Belastingdienst hier in Apeldoorn).
En daar woon ik na 37 jaar nog steeds. Ik ben al sinds 1977 in dienst van ‘s Rijks schatkist, en heb qua werkplek wat rondgezworven (o.a. 2 jaar opleidingen in Utrecht en 8 jaar in de regio Zutphen gewerkt), maar werk sinds het begin van de jaren ‘90 weer in Apeldoorn, ook bij het automatiseringscentrum van de Belastingdienst.
We hebben hier een uitgebouwde drive-in woning op een plek die ons prima bevalt.
Hans
Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville
Venlo.
Verschrikkelijke stad, uit financiele overweging hier een huis gekocht, weet nu waarom het zo goedkoop is hier.
Waar wel dan?
In of om Nijmegen, blijft een beetje mijn stad.
Waar heb ik gewoont, kijk op de kaart van Nederland, pak een passer, zet de punt in het midden van de A73, trek hier een cirkel van Venlo tot Nijmegen, en ik heb er waarschijnlijk gewoont.
Droom? Canada, geweldige eerlijke mensen, zijn er te weinig van in de directe nabijheid hier.
Honda Prelude 2.2 DOHC 16V AT
Peugeot 406 Coupe 3.0 24V Pack
BX 14e
http://www.bxsportief.eu
Voor alle bx rijders en liefhebbers.
kijken mag altijd.
wij wonen in Meppel, Rob komt uit Coevorden, maar wilde daar graag weg ( reden: schijtgat ) dus zijn we hier samen gaan hokken met onze 4 kids, we hebben een lekker huis met genoeg slaapplaatsen voor al die koters
Meppel is lekker rustig en mooi centraal, je zit zo op de snelweg naar where ever you wanna go…
‘s zomers is het hier helemaal feest met de donderdag Meppeldagen, tis een kleine stad, genoeg winkels/uitgaansgelegenheden, en als je zoals ik graag doe met je honden wilt sjouwen zit je in een poep en een scheet in de velden, nee ik hoef hier niet zo nodig weg hoor
grtjz Kitty
als je het verband niet snapt moet je geen verpleegster worden
citrofiel!ik? schreef:Venlo.
Verschrikkelijke stad, uit financiele overweging hier een huis gekocht, weet nu waarom het zo goedkoop is hier.
Waar wel dan?
In of om Nijmegen, blijft een beetje mijn stad.
Waar heb ik gewoont, kijk op de kaart van Nederland, pak een passer, zet de punt in het midden van de A73, trek hier een cirkel van Venlo tot Nijmegen, en ik heb er waarschijnlijk gewoont.Droom? Canada, geweldige eerlijke mensen, zijn er te weinig van in de directe nabijheid hier.
Waar in Venlo? Ik heb op de Vervoersacademie daar gezeten een aantal jaren terug. Heb daar ook nog veel vrienden zitten.
Vertel mij hoe duur Nijmegen is, ik heb er ook een huis moeten kopen. Het hangt er puur vanaf waar je wil zitten in de stad….
Ik woon op de vierpaardjes langs het spoor.
Het is een aftakking van de kaldekerkerweg, die ken je wel, het vervoersbedrijf zit op die weg.
Waar in nijmegen, hmmmm berg en dal , nee, dat is ook weer niet nodig, maar een huisje in malden of groesbeek of molenhoek ofzo, dat is te duur voor mij.
In nijmegen zelf liefst die oude weg richting groesbeek, richting heilig landstichting, mooie huizen, toch rustig, dicht bij de bossen.
Maar ff by 2 way, waar in nijmegen woon je dan.
Honda Prelude 2.2 DOHC 16V AT
Peugeot 406 Coupe 3.0 24V Pack
BX 14e
http://www.bxsportief.eu
Voor alle bx rijders en liefhebbers.
kijken mag altijd.
Ik woon in de buurt Heseveld. Vlak bij de Philips, tussen het spoor en de Graafseweg in. Rustige buurt met oude woningen (1948) die destijds (een jaar of 3 geleden) nog redelijk te betalen waren. Nu stijgen die prijzen ook weer enorm.
Uithoorn. Randstad, maar toch een dorp. We rijden omdat het tegen Amstelveen aan ligt altijd tegen de file in, wat erg fijn is. En een stuk goedkoper dan Amstelveen (ligt 3 km verderop)
Re: Waarom woon je er?
Ik woon in België ... zegt genoeg, niet?
Ik woon in Mechelen, woon nog thuis, samen met m’n vader en m’n broer. We hebben een garage waar 3 auto’s in kunnen als ‘t moet, leuke grote oprit, énorm grote tuin (plek voor 70 auto’s ofzo ), ... sja, allemaal heel erg leuk, maar toch. Mechelen is niet bepaalde de leukste stad in belgenland. Ik zou veel liever in een uithoek wonen, West-Vlaanderen, Limburg, De Kempen, Wallonië, ... het is er allemaal wat rustiger. Ik ben zelf niet zo’n stadsmens, is me allemaal wat te druk. Ik slaap graag met de ramen helemaal open en word dan ‘s morgens ook graag wakker zonder al te veel lawaai. Zonde dat België zo dik bebouwd is, enkel de uithoeken van het land die ik net noemde hebben nog erg prachtige plekjes. Meja, waar zit ik binnen dit en 5 jaar? (Nederland? )
Groets Sam