3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
compressieverhouding
benjamin
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 322
Geregistreerd: 06-05-2005

Gepost: 21 augustus 2008 01:40 AM
  [ # 31 ]
GW-tje schreef:

Het lijkt wel of er hier mannen zijn die denken met een compressiemeter een compleet indicateurdiagram te kunnen maken…........bleh

Compressiemeter is niets meer of minder dan dat metertje wat op je bandenopppompapparaat zit met een ietwat andere schaalindeling…...... Laughing

Zegt dus alleen iets over de compressieeindruk no more no less.
Verschillen die boven de 0.5 bar zitten tussen de cilinders onderling, geven aanleiding om een nader onderzoek te doen. Hoe je test, koud , warm, kleppen open of dicht maakt geen moer uit als je alle 4 cilinders maar op een gelijke manier meet.

Natuurlijk maakt het wel uit hoe je test , als je test met een koude motor en je testertje van de Hallfords geeft 6.0 aan , dan trek je het hele blok uit elkaar terwijl dat helemaal niet nodig is Laughing  Laughing  Laughing

When We Do Good , No One Remembers , When We Do Bad , No One Forgets !!!!!!!!

Profiel  
 
f.rockefeller
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 376
Geregistreerd: 14-12-2006

Gepost: 21 augustus 2008 02:16 AM
  [ # 32 ]

Vanavond weer eens gemeten(2x)met warme motor,methode Benjamin.De waarden lagen beide keren zo ongeveer 0.4 per cilinder hoger als bij de handwarme meting met dichte gasschuif,9.4, 9.6, 9.7, 9.6. Mijn meter uit een ver land waar ze op het moment olympisch spelen begon ik eigenlijk te wantrouwen, wel erg hoog die waarden, toen heb ik hem opgeblazen met de compressor die op acht bar aanslaat(eveneens uit een ver land.)bleek op mijn compressiemeter bijna negen bar te zijn….Tsja,welke meter moet je vertrouwen, eigenlijk is het enige wat vaststaat dat de onderlinge verschillen blijkbaar acceptabel zijn en de compressie niet absurd laag, verder blijft het met die hobbyspullen toch een beetje aanrommelen.Terwijl als je de theorie van Jantje 1948 aanhoud het toch ineens wel weer aardig zou kunnen kloppen, zal als de gelegenheid zich voordoet het nog eens overdoen met een erg geijkt excemplaar.

Profiel  
 
maxcitro
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 708
Geregistreerd: 13-01-2007

Gepost: 21 augustus 2008 01:52 PM
  [ # 33 ]

Mooie discussie dit. Kouwe klets, warme vrouwen en compressie.  Wink
Alles wat onze mannenharten begeert.

Maar die waarden zien er goed uit.
Het gaat er meestal om dat ze bij elkaar in de buurt liggen, want het is immers onwaarschijnlijk dat er bij alle cilinders iets flink mis is.
Bovendien zijn absolute waarden van compressiemeters van de ‘Halfords klasse’ niet te vertrouwen.

Profiel  
 
GW-tje
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005

- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Gepost: 21 augustus 2008 11:37 PM
  [ # 34 ]
benjamin schreef:

Natuurlijk maakt het wel uit hoe je test , als je test met een koude motor en je testertje van de Hallfords geeft 6.0 aan , dan trek je het hele blok uit elkaar terwijl dat helemaal niet nodig is Laughing  Laughing  Laughing

Nou, moet jij eens even heel goed luisteren Benjamin…..Wink

Welke sufk*t gaat er nu aan zijn D een compressie meten met apparatuur van de Halfords? En nee, het maakt niet uit hoe je het doet. Dat maakt alleen uit als je de absolute eindcompressiewaarden wilt noteren en die boven je bed wilt inlijsten….....

Compressiemeten doe je om verschillen tussen cilinders aan te tonen. Zijn die verschillen groot….dan ga je verder kijken .....

Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991

Profiel  
 
benjamin
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 322
Geregistreerd: 06-05-2005

Gepost: 25 augustus 2008 02:10 PM
  [ # 35 ]
GW-tje schreef:
benjamin schreef:

Natuurlijk maakt het wel uit hoe je test , als je test met een koude motor en je testertje van de Hallfords geeft 6.0 aan , dan trek je het hele blok uit elkaar terwijl dat helemaal niet nodig is Laughing  Laughing  Laughing

Nou, moet jij eens even heel goed luisteren Benjamin…..Wink

Welke sufk*t gaat er nu aan zijn D een compressie meten met apparatuur van de Halfords? En nee, het maakt niet uit hoe je het doet. Dat maakt alleen uit als je de absolute eindcompressiewaarden wilt noteren en die boven je bed wilt inlijsten….....

Compressiemeten doe je om verschillen tussen cilinders aan te tonen. Zijn die verschillen groot….dan ga je verder kijken .....

Hmmmmm , bijna goed maar toch net niet Idea

Om te beginnen hebben de meesten hier een compressiemetertje van de Halfords en compressiemeten doe je natuurlijk niet alleen om de verschillen tussen de cilinders te meten , maar doe je ook om de algehele conditie van de motor vast te stellen Wink

En natuurlijk maakt het wel uit hoe je de compressie meet , anders hadden ze je op school wel geleerd dat het geen ene flikker uitmaakt of je motor nu warm was of net uit de vriezer kwam , of dat je gewoon de andere bougies erin kon laten zitten etc .etc .................... zucht Idea

When We Do Good , No One Remembers , When We Do Bad , No One Forgets !!!!!!!!

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 25 augustus 2008 02:19 PM
  [ # 36 ]

Verkoopt de Halfords eigenlijk no wel compressiemeters? Wink

Profiel  
 
benjamin
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 322
Geregistreerd: 06-05-2005

Gepost: 25 augustus 2008 02:20 PM
  [ # 37 ]
mpostma schreef:

Verkoopt de Halfords eigenlijk no wel compressiemeters? Wink

Geen idee , maar kan ook als Peppie en Kokkie metertje gelezen worden Laughing  Laughing  Laughing

When We Do Good , No One Remembers , When We Do Bad , No One Forgets !!!!!!!!

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook