3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
xantia activa
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7317
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 10 november 2008 07:13 PM
  [ # 31 ]
Sjaak de Bollenboer schreef:

De activa heeft mijn interesse gewekt. Hoe is deze op t gebeied van kosten qua onderhoud. Ben je er veel meer voor kwijt dan voor een gewone Xantia? Ik las eerder dat een activa niet meer dan E 2000,- zou mogen kosten, is alles daarboven dan ook teveel voor dit type?


Ben je er veel meer voor kwijt dan voor een gewone Xantia ?: Nee.


Is alles boven de 2000 euro teveel ?: Mijn inziens niet daar er bij deze prijzen vaak !! prefentief onderhoud is gedaan.bovendien zitten de meeste type 2 (=vanaf 98’)nog altijd boven de 2000 euro.

d’r zijn zeker leuke/goeie activa’s beneden de 2000 euro maar dan moet je wel fff de moeite nemen goeie te zoeken.

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 10 november 2008 10:49 PM
  [ # 32 ]
rb schreef:

NB Voordat de kit een aantal C5 V6 ging rijden (KLPD) reden ze ook met Xantia Activa V6.

klopt: dat is de XG-PH-79. Die staat te koop in het noorden des lands.. Volgens mij heeft de KLPD/VROS voordien ook een groene Type 1 Activa CT gehad.

Staat bij Timmer in Groningen te koop.

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7317
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 10 november 2008 11:40 PM
  [ # 33 ]
Sjaak de Bollenboer schreef:
citroen23 schreef:

d’r zijn zeker leuke/goeie activa’s beneden de 2000 euro maar dan moet je wel fff de moeite nemen goeie te zoeken.

Wat is het voordeel van een serie 2 boven een serie 1. Zijn er naast cosmetische wijzigingen waardoor hij iets mooier wordt ook wijzigingen in de techniek waardoor hij betrouwbaar wordt doorgevoerd?

Ik ga deze week 2 activa’s bekijken en eens rijden. Iemand tips waar op ik moet letten en misschien ook al ‘aankooptips’?

[edit]  Aankooptips voor de Xantia gevonden..   welke extra dingen moet ik bij een activa op letten?


zijn wat jonger dus ook lagere km standen, voor de rest is het allemaal wel te doen. (onderstel en vering is sind de introductie niks aan veranderd). staan ook veel gasten op het xantia forum die een activa hebben of hebben gehad…..dus voldoende hulp bij evt. problemen.
je hebt te maken met 9 bollen onder je activa dus een bollen beurtje is niet goedkoop. ook die extra cilinder linksvoor en rechtsachter zijn prijzig: die van mij lekte rechtvoor dus heb ‘m maar besteld was fff 525 euro Shocked serie 2 vind ik cosmetisch wat minder (smallere voorspatborden) maar dan is uiteraard persoonlijk….......

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
rb
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1162
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 11 november 2008 12:31 PM
  [ # 34 ]

@bollenboer:

Als je echt zorgeloos ‘dagelijks’ vervoer zoekt (binnen de Citroën-vloot) denk ik dat je zult worden teleurgesteld met een Activa.
Het is een auto met net wat meer onderhoudsbehoeften en ‘karakter’ dan een Xantia met normale HP of HA2 vering. Normale Xantia’s hebben zwakke punten, net als elke andere wagen van minimaal 7 jaar oud. Bij een Activa komt daar Activa-specifieke punten bij.

Of 2 mille dan te veel of te weinig is laat ik maar in het midden. De Activa’s hebben misschien wel vaker dan normaal een onderhoudsachterstand die ook nog duurder is om in te halen dan met een normale Xant. Natuurlijk kun je een gelukje hebben maar voor 2 mille? In ieder geval goed letten op uitgevoerd onderhoud.

Specifiek de Type 2 hebben er wijzigignen in de structuur van de auto plaatsgevonden. De Type 1 haalde een crashtest niet die vanaf begin ‘98 verplicht werd.

T.a.v. de geposte advertenties: de zilveren ken ik verder niet, maar dat moet een CT zijn en geen 16V. Die rode van MP die je laat zien volgens mij eentje van een forummer van XC-NL.

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7317
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 11 november 2008 07:34 PM
  [ # 35 ]

die 1e (zilveren) staat geen km stand bij: boven de drie ton zou ik ‘m zeker laten staan. die rooie zit al weer op 2.5 ton zijn toch “stevige"standen. liever iets tot 2 ton

link

ga je voor een type 2 dan:

link

voor beide geld: zonder inruil kan er zeker wat af. Wink

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7317
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 12 november 2008 09:59 PM
  [ # 36 ]
Sjaak de Bollenboer schreef:
citroen23 schreef:

link

ga je voor een type 2 dan:

link

voor beide geld: zonder inruil kan er zeker wat af. Wink

1e staat op mijn lijst. De 2e is gewoon te ver weg.

Inruilen heeft sowieso geen zin Wink de 1e die E 100,- voor mijn BX geeft mag m hebben Cool

beide met airco…...... Cool

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 14 november 2008 05:00 PM
  [ # 37 ]

Ik dacht dat een Activa standaard airco had, of is dat vanaf type2?

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7317
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 14 november 2008 09:01 PM
  [ # 38 ]
Citrophile schreef:

Ik dacht dat een Activa standaard airco had, of is dat vanaf type2?

als…...het zo is dan vanaf type 2: ik heb een achteraf inbouw.

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 14 november 2008 09:50 PM
  [ # 39 ]

Alle type 2 Xantia’s hebben airco behalve de deauville uitvoeringen. De allereerste Xantia activa niet later weer wel.

Profiel  
 
CitroMarty
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 855
Geregistreerd: 07-07-2007

- BX 19 GTI
Gepost: 21 november 2008 01:23 PM
  [ # 40 ]
Simmetje schreef:

Weet iemand of de KLPD ook een type 1B V6 Activa heeft gehad ? Een vriend van mij heeft er zo een, en bij Renard dachten ze dat ie van de KLPD was geweest..

De KLPD heeft inderdaad een Xantia Activa V6 gehad.
Hij staat te koop bij Garage Timmer te Groningen.
 

Groetjes Martijn.

Mijn Fotosessie’s
_____________________________________

Huidig wagenpark:
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRS Aut. ‘91

Ex:
BX 19 TRI ‘89 | BX 14 Rallye ‘87 | BX Break 19 16V ‘92
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRD Aut. ‘86 | BX 16 TRS LPG ‘85
BX 19 16V MK2 ‘91 | BX 19 TZD TD ‘91 | Xantia 2.0 SX Aut. ‘93
BX 19 GTI ‘92 | C2 1.4 VTR ‘07 | Xantia 2.0 Zender ‘94

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 21 november 2008 01:40 PM
  [ # 41 ]

Weer een beste prijs voor een auto met die kilometers en historie. Ik ga er niet vanuit dat er rustig met deze auto is gereden.

Profiel  
 
CitroMarty
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 855
Geregistreerd: 07-07-2007

- BX 19 GTI
Gepost: 03 december 2008 12:05 PM
  [ # 42 ]

Zijn er in Nederland ook Xantia’s V6 niet Activa geleverd??
Dus een Exclusive met een V6 blok?
Ik dacht dat dat altijd in combinatie was met het activa onderstel,
of is dat niet zo? Confused

Groetjes Martijn.

Mijn Fotosessie’s
_____________________________________

Huidig wagenpark:
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRS Aut. ‘91

Ex:
BX 19 TRI ‘89 | BX 14 Rallye ‘87 | BX Break 19 16V ‘92
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRD Aut. ‘86 | BX 16 TRS LPG ‘85
BX 19 16V MK2 ‘91 | BX 19 TZD TD ‘91 | Xantia 2.0 SX Aut. ‘93
BX 19 GTI ‘92 | C2 1.4 VTR ‘07 | Xantia 2.0 Zender ‘94

Profiel  
 
rb
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1162
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 03 december 2008 12:27 PM
  [ # 43 ]
Menno. schreef:

Gelukkig wel ja…

bleh argue

Wink

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook