zx 1997
kfc_ice
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 326
Geregistreerd: 02-08-2007

- Traction Avant 11 BN
- C4 (2004-heden) 1.4-16v Ligne Prestige
Gepost: 20 augustus 2008 06:21 PM

Hoi,

Thuis hebben we een ZX van 1997 (110k kilometers, 1.9 D).
Na een nachtje stil staan te hebben, ligt er altijd een klein druppeltje op de vloer (olie van de stuurbekrachtiging). Maar we vinden nergens onderdelen die nat zijn dus kunnen we het lek niet lokaliseren.
Iemand een idee?


Ook schokt onze ZX als je 50km/h rijd in 4de.
Zodra je wat meer/minder gas geeft is dit gedaan.
In 3de heb je dit niet.
Iemand een idee?

Ook is de benzine pomp kapot. (stationair toerental gaat omhoog) Omdat dit nogal veel kost (1000€) zouden we nog effen wachten om dit te herstellen. Je kan waarschijnelijk wel een eind rijden met kapote pomp?

Eigen bezit: C4 1.4(‘07), Traction 11B (‘53), Saxo VTS 1.4(‘02)(verkocht)
Familie bezit: ZX d1.9(‘95), Berlingo d1.6(‘10), C3 d1.6(‘09), C3 d1.9(‘11)
Schoon-Familie bezit: Mehari (‘73), 2PK (‘58), 2PK (‘60), 2PK (‘86), 2PK-besteleend (‘73) Vele 2PK chassis + onderdelen.

Profiel  
 
jaimieberkhout
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1119
Geregistreerd: 06-06-2008

Gepost: 20 augustus 2008 07:36 PM
  [ # 1 ]

Dat van 50 in ze 4 zou wel is door de kapotte brandstofpomp kunnen komen. En weet je zeker dat die lekage van je stuurbekrachtiging is. Meschien is er wel een brandstofleiding die een beetje lekt

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 20 augustus 2008 07:53 PM
  [ # 2 ]

heb je het over de pomp die op d emotor zit of de pomp die in de tank zit ?

verder zou ik nooit een nieuwe kopen maar vrolijk op de sloop gaan zoeken.

Voor minder dan de helft kun je een ouwe zx 19d kopen…

Profiel  
 
kfc_ice
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 326
Geregistreerd: 02-08-2007

- Traction Avant 11 BN
- C4 (2004-heden) 1.4-16v Ligne Prestige
Gepost: 20 augustus 2008 09:20 PM
  [ # 3 ]
jaimieberkhout schreef:

Dat van 50 in ze 4 zou wel is door de kapotte brandstofpomp kunnen komen. En weet je zeker dat die lekage van je stuurbekrachtiging is. Meschien is er wel een brandstofleiding die een beetje lekt

Nope, had dat al nog voor de pomp kapot was.

Eigen bezit: C4 1.4(‘07), Traction 11B (‘53), Saxo VTS 1.4(‘02)(verkocht)
Familie bezit: ZX d1.9(‘95), Berlingo d1.6(‘10), C3 d1.6(‘09), C3 d1.9(‘11)
Schoon-Familie bezit: Mehari (‘73), 2PK (‘58), 2PK (‘60), 2PK (‘86), 2PK-besteleend (‘73) Vele 2PK chassis + onderdelen.

Profiel  
 
jaimieberkhout
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1119
Geregistreerd: 06-06-2008

Gepost: 20 augustus 2008 09:50 PM
  [ # 4 ]

Verstuivers is laten controleren. Ik weet niet of je ze zelf kan laten afpersen maar dan kan je ze op de goede inspuitdruk zetten en kijken of alle gaatjes nog open zijn.

Profiel  
 
Dumnoz
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 626
Geregistreerd: 08-08-2008

- C5 2.0 16v (LPG-G3)
Gepost: 23 augustus 2008 10:51 PM
  [ # 5 ]

Brandstofpomp revisie heeft niet zoveel zin als je de verstuivers ook niet gelijk doet. Vergeet ook niet om de brandplaatjes te vervangen.

Maar kijk eerst eens op de sloop voor een andere.

Is met 110 000 wel heel erg vroeg voor een brandstofpomp. Het kan zijn dat je brandstoffilter verstopt is. en dat 50 in zijn vier een kritisch toerental heeft zodat hij niet genoeg kan aanzuigen.

Groetjes Harry

Profiel  
 
kfc_ice
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 326
Geregistreerd: 02-08-2007

- Traction Avant 11 BN
- C4 (2004-heden) 1.4-16v Ligne Prestige
Gepost: 26 augustus 2008 01:53 AM
  [ # 6 ]
Dumnoz schreef:

Is met 110 000 wel heel erg vroeg voor een brandstofpomp. Het kan zijn dat je brandstoffilter verstopt is. en dat 50 in zijn vier een kritisch toerental heeft zodat hij niet genoeg kan aanzuigen.

Zoiets lijkt me ook eerder het geval.
Om de hoeveel km word de brandstoffilter vervangen?
Anders laat ik het bij het volgend onderhoud meenemen.

Eigen bezit: C4 1.4(‘07), Traction 11B (‘53), Saxo VTS 1.4(‘02)(verkocht)
Familie bezit: ZX d1.9(‘95), Berlingo d1.6(‘10), C3 d1.6(‘09), C3 d1.9(‘11)
Schoon-Familie bezit: Mehari (‘73), 2PK (‘58), 2PK (‘60), 2PK (‘86), 2PK-besteleend (‘73) Vele 2PK chassis + onderdelen.

Profiel  
 
jaimieberkhout
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1119
Geregistreerd: 06-06-2008

Gepost: 26 augustus 2008 10:19 AM
  [ # 7 ]

Ik vervang m een beetje rond de 20 dkm. Maar ik weet niet hoeveel er voor staat. Ik wil alleen niet stil komen te staan door een vuil filter. Naja dat is een benzine auto. En volgens mij heeft I 4 brandstofpmpen. Voor iedere cilinder 1 die in 1 pomp zijn verwerkt. Dat in verband met inspuit tijd. Want volgens mij hadden ze toen nog geen commonrail systeem. (hdi). Die met 1 pomp het hele systeem op druk houd. En natuurlijk een opvoerpomp.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook