De Visa van mijn vrouw is weer door de APK. Er bleek wel redelijk wat mis: Stuurkoppeling, aandrijfashoes, dashbordverlichting, gordel, 2 banden, en iets met een koplamp. Pluim voor garage Civer, want ze hebben ‘t voor een (in mijn ogen) redelijk bedrag gefixt.
Wat er nu nog moet gebeuren is een onderhoudsbeurt. Daar heb ik mee gewacht tot de goedkeuring. Ik ga volgende week bij Brezan wat onderdeeltjes kopen. De Visa loopt niet zo lekker en met die beurt hoop ik dat dit over is. Starten gaat prima, maar vervolgens is het horten en stoten. Pas na vele kilometers is het beter. Ik vermoed de verdeelkap.
Maar het kan net zo goed een oud benzinefilter of een stel bougies zijn.
Maar het principe van eerst slecht lopen en pas na een lange tijd goed lopen doet mij aan de verdeelkap (met rotor) denken. Mee eens of toch iets anders?
Dyna Z1: Tout alu.
Totaal aantal Berichten: 527
Geregistreerd: 20-03-2008
- BX SPORT
- XM 2.0i Turbo CT Automaat
Kijk ook eventjes het acceleratie spuitje na… hier had ik ook last van en dat heeft een hoop gefixt… mijne gaat deze volgende week.. gelukkig heb ik net een hele motor revisie gedaan dus daar zal hij niet op afgekeurd worden vanavond even een nieuwe cockpit halen want die van mij zegt dat ik altijd 0 km ga zal vast door de roest komen hahahhaa
Waar zit dat acceleratie-ding, of hoe kom ik erbij/hoe ziet dat eruit? En wat kan ik er vervolgens aan zien wat niet goed is?
En hoe komt het dan (als het dit is) dat ie na verloop van de rit goed gaat rijden?
Dyna Z1: Tout alu.
Totaal aantal Berichten: 527
Geregistreerd: 20-03-2008
- BX SPORT
- XM 2.0i Turbo CT Automaat
acceleratie pompje zit onder je carburateur en onder je gasklep. Het is een “pompje” dat brandstof inspuit en daarin zit een balletje.. dat balletje kan vast zitten of vuil zijn… Dit kan dat stotteren ook veroorzaken. Dit kan je makkelijk zelf doen.. uurtje ben je klaar met alles. en leuk om zelf aan je auto te sleutelen…
success
Okee, ik zal binnenkort eens kijken en laten weten. Bedankt voor je tip.
Dyna Z1: Tout alu.
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Denk eraan, met alleen het balletje schoonmaken ben je er nog niet, zij het tijdelijk…
Het verdient de voorkeur om de vlotterkamer van de carb. te demonteren en alle prut onderuit de kamer te halen, en het geheel even doorspoelen met schone benzine en weer leeg laten lopen.
Niet vergeten om ook een nieuw filtertje te monteren, je zult zien, hij houdt het dan jaren vol!
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 527
Geregistreerd: 20-03-2008
- BX SPORT
- XM 2.0i Turbo CT Automaat
ps laat niks in dat gat vallen haha want dan ben je verrrrrr van huus