Totaal aantal Berichten: 678
- Xsara Ligne Prestige 1.8 16 v Break
- Saxo 538 spot
ik heb de remblokken vervangen maar nu brand het lampje er van ten teken dat de blokken op zijn, dit is dus niet zo hij remt ook nog niet zo goed, wat zie ik over het hoofd.
Als je er geen verstand van hebt, zorg dan dat je het wel krijgt
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Waarschijnlijk zijn zijn de slijtage-indicators de oorzaak van je lampje. Ik knip die dingen er altijd vakkundig af.
Nieuwe blokken moeten eerst even “inremmen”, dus het kan kloppen dat je even iets slechter remt.
De slijtage-indicatoren werken (als ik het goed heb) doordat ze verbinding maken via de remschijf.
En er zijn inderdaad ook garagebedrijven die ze standaard doorknippen.
zooooo irritant… als je ze niet wilt gebruiken.. sluit ze dan niet aan. Maar op de een of andere reden kom je zelden citroens tegen die de bedrading nog gewoon netjes hebben dat je ze aan kunt sluiten als je dat wilt…
- Saxo 538 spot
Na een paar keer remmen ging vanmorgen het slijt indicatie lampje uit en heeft tot nog toe niet weer gebrand.
Maar er is nog een ander probleem want de handrem trek je bijna door het plafond heen, is dit ook een kwestie van rem voeringen vervangen
?
markwerkman schreef:Na een paar keer remmen ging vanmorgen het slijt indicatie lampje uit en heeft tot nog toe niet weer gebrand.
Maar er is nog een ander probleem want de handrem trek je bijna door het plafond heen, is dit ook een kwestie van rem voeringen vervangen
?
Die zitten bij de ZX op de achterwielen. Moet je je kabels stellen Of wellicht even een keer hard remmen en met de handrem spelen zodat het zelfstellende mechanisme zich weer kan zetten.
Als je nieuwe blokken op oude schijven zet moeten ze eerst een paar 100 km inremmen en dan remt het voor geen meter.
Ik snap het probleem met die slijtage indicatie nooit zo. Ik heb meer problemen gehad met valse meldingen door afgeknipte draden dan bij bedrading waarbij alles netjes was aangesloten.
meestal is het de kabel die niet goed meer is
Zx forum: http://www.zx16v.net/forum/index.php
Zx project: http://www.mijnalbum.nl/Album=UREFJSYF
- Saxo 538 spot
Ik zal als het weer het toe laat zondag even de achter wielen er af halen en de stellers en de remvoeringen controleren, hij moet volgende week voor de keuring en ik ben bang dat hij op de handrem af gekeurd gaat worden