Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Zoals je op de vorige pagina kon lezen, is het stuk gegaan ná het tanken. Dus inderdaad gisteren wezen tanken.
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Op een dag kan je toch wel een tank leeg rijden zeker . Als de mijne op de baan mag (eindelijk) dan ga ik er de eerste dag zeker van genieten Ook al kost het me een tank
Is trouwens wel grappig om een ‘vaste’ snelheidsmeter te zien in een BiX. Bij mij schommelt die voortdurend… Dus 10km/u onder de werkelijke en 10km/u erboven
Is gewoon de dagteller die blokkeert en spanning opbouwt die in een keer vrijkomt, dan slaat de snelheidsmeter even uit.
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
BunnY schreef:Is trouwens wel grappig om een ‘vaste’ snelheidsmeter te zien in een BiX. Bij mij schommelt die voortdurend… Dus 10km/u onder de werkelijke en 10km/u erboven
Het vreemde is, dat die juist nu ‘vast’ is. Normaal heb ik altijd last van een behoorlijk zwabberende snelheidsmeter. Alleen nu was dat dus alleen bij de hoge snelheden over. Bij lage snelheden was het nog wel aanwezig. Nu dus weer geheel aanwezig.
Maaaar, hij werkt weer!
Ik stapte na mijn werk in de BX, en drukte weer een paar keer. Niks. Toen probeerde ik eens naar boven duwend, naar rechtsduwend drukken, vervolgens naar linksduwend indrukken, en KLIK! 000.0 KM! Gelijk gaan rijden, en geen irritant getik meer, maar een lopende dagteller.
Ben alleen bang dat het uitstel van executie is, want ik weet vrijwel zeker dat ik met de volgende tankbeurt weer sta te prutsen.
Ik had toen ik die dagteller op 0 wilde zetten na het tanken, de BX stationair lopen met de koppeling ingedrukt. Het kan zo maar wezen dat de BX dan een beetje rolde of zo, is dit al meteen te veel voor de dagteller? Ik probeer ik voortaan gewoon met de motor uit, na het tanken. Dat weet ik wel.
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 5490
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Of gewoon van de dagteller in vervolg afblijven…....
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Dat is ook een optie, ja….
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
GWHENDRIKS2 schreef:Of gewoon van de dagteller in vervolg afblijven…....
Ik schrijf ook gewoon de km-stand op in mijn boekje. Vergezeld met het aantal liters dat ik tankte
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Zojuist een e-mail terug gehad van de franse auto specialist waar ik mijn BX heb gekocht.
De distributieriem is vervangen in December 2003. Bijna 5 jaar geleden dus. En wat was de interval ook al weer? 5/6/7 jaar? Kilometerstand destijds is onbekend. (lekker weer).
Ik denk dat ik het er niet op ga gokken, en hem gewoon ga laten vervangen in December.
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Timo1990 schreef:
Ik had toen ik die dagteller op 0 wilde zetten na het tanken, de BX stationair lopen met de koppeling ingedrukt. Het kan zo maar wezen dat de BX dan een beetje rolde of zo, is dit al meteen te veel voor de dagteller? Ik probeer ik voortaan gewoon met de motor uit, na het tanken. Dat weet ik wel.
De dagteller van mijn TZI wil helemaal niet resetten als de auto stil staat… Ik doe het altijd rijdend, dan schiet hij in een keer naar de nul.
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
En zo heeft iedere BX weer een andere gebruiksaanwijzing nodig…
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 5490
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Hey, Timo.
Ik zou de distributieriem echt niet in december vervangen. Ik zou het nog deze maand doen! je wilt het toch doen!
Gelijk navragen of de waterpomp ook mee wordt vervangen? Misschien heb je geluk en hoeven de spanrollen niet vervangen te worden! (Scheelt in de portomonee!)
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
GWHENDRIKS2 schreef:Hey, Timo.
Ik zou de distributieriem echt niet in december vervangen. Ik zou het nog deze maand doen! je wilt het toch doen!
Als dat zo makkelijk ging, zou ik dat inderdaad doen ja. Maar tot 5 December werk ik even 7 dagen in de week, en kan ik de auto echt even niet missen. Dus vandaar, wacht ik tot December.
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 5490
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Timo1990 schreef:GWHENDRIKS2 schreef:Hey, Timo.
Ik zou de distributieriem echt niet in december vervangen. Ik zou het nog deze maand doen! je wilt het toch doen!
Als dat zo makkelijk ging, zou ik dat inderdaad doen ja. Maar tot 5 December werk ik even 7 dagen in de week, en kan ik de auto echt even niet missen. Dus vandaar, wacht ik tot December.
Okey, kun je dus ook niet eventueel deauto van thuis meekrijgen?
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Spanrollen zitten volgens mij gewoon in 1 pakket met de d-riem. Spanrollen zal ik gewoon altijd vervangen, want als die dingen vastlopen ben je meer geld kwijt dan dat je het in 1x keer met de d-riem mee laat doen.
Waterpomp is een apart onderdeel. Kost even wat meer tijd, maar is toch prettig als je zeker weet dat het gedaan is. Je kan hem ook laten zitten als hij geen speling heeft en geen lekkagesporen vertoont, maar als die gaat lekken heb je hetzelfde verhaal als de spanrol. Het is uiteindelijk goedkoper om het gelijk mee te nemen dat achteraf te laten doen.
V-snaar kun je zelf ook wel vervangen van de HD-pomp. Dat is gewoon zo strak mogelijk zetten. Multi-riem moet je wel op gevoel onder een bepaalde spanning monteren. Anders gaan je lagers van je dynamo kapot.
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Zoiezo nooit te strak zetten.
Owja bij mijn garage is distributie riem vervangen voor 129euro Timo, dit is inclusief riem en montage, alleen geen rollen zitten hierbij in.
En je weet wat ik je laatst zei
Gr Daan
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004