tilanus schreef:Pablo Picasso schreef:hbeck schreef:Piccasoke, ik denk dat je hier weinig Audi A4 fans en ook weinig Prius fans gaat aantreffen. Ik heb zelf (prive) een Opel Astra Cabrio en ik kan mij voorstellen dat ook daar de handen niet voor op elkaar komen, maar ik ben er heel erg tevreden mee en deze auto is bijzonder stil en comfortabel maar dit forum gaat over de Grande dame. Toch ?
hbeck, je bent niet de enige. Voor de Picasso heb ik 180.000 km afgelegd in een Vectra Station. Prima auto hoor. Stil, snel en zuinig en in die 180.000 km heeft hij precies 3 keer de garage gezien voor slechts regulier onderhoud.
En mijn collega heeft een Vectra Station en die staat gemiddeld 1 keer per maand bij de garage voor iets dat het niet meer doet of dat stuk is gegaan.
Dit gaat weer helemaal nergens over. Je kan gewoon pech hebben, of geluk met een auto.Overigens is dit volledig fftopic
Over pech en geluk zijn we het helemaal eens!
Terug naar Picassoke’s rammelbak dus.
Grand Picasso Exclusive 2.0 HDiF Automaat (geen EB6V). Pack Hifi, Panorama, Gris Fer, trekhaak.
(Vanaf Februari 2009 onderweg, inmiddels 90.000 probleemloze kilometers)
Totaal aantal Berichten: 333
Geregistreerd: 16-08-2006
- DS 5 So Chic
- DS 5 Jubeleum editie
Pablo Picasso schreef:Terug naar Picassoke’s rammelbak dus.
Liever niet.
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Vandaag nog steeds niet veel vermogen in de heenrit, nerveus schakelen van de robotbak die blijkbaar in de war raakt door het gebrek aan koppel.
Vanaf 3000tr/min verandert het zware gebrom plots in dieselgeratel en krijg je ook plots een stevige duw in de rug. Het is een erg duidelijk verschil, alles slaagt om vanaf dat toerental.
Op de terugrit niet veel meer kunnen ervaren want ik ben teruggekeerd met een C1.
Wagen afgesleept naar een plaatselijke dealer.
Ik was vertrokken, de parking uitgereden, nog snel even bij de apotheek gaan halen. Ik wil terug vertrekken, maar geen beweging meer in de auto te krijgen. De robotbak gaf heel de tijd aan in N te staan, en wou dus niet vertrekken, hij stond ook echt in neutraal terwijl de hendel in R, A, of M stond.
Verschillende keren over en weer bewegen van de hendel, en de zogenaamde “reset” uitvoeren (motor stoppen, deur open, vergrendelen, opnieuw open, en opnieuw starten) hielp niet. De monteur heeft ook nog even geprobeerd en ook hij kon niets aan de zaak veranderen.
Dus voorlopig rij ik in een C1.
Een ander iets was dat op de kasseien deze morgen het kleine driehoekje in de rechterachterdeur plots uit de deur is gevallen.
Gaan ze er ook opnieuw inzetten.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Als dat nog geen maandagochtend-wagen is, dan weet ik het ook niet meer..
Ik hoop dat ze het snel voor je oplossen.
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Ik vrees er ook voor, ik heb hen nog eens aandachtig gemaakt op het probleem maar waarschijnlijk zullen ze er nauwelijks naar omkijken.
En zo een C1 is best een leuk bakje, aardig stil trouwens ivm mijn picasso (en nee ik bedoel dit niet sarcastisch, ik meen het echt).
Al voelt het toch niet zo veilig op een drukke autosnelweg in zo een klein autotje, alles ziet er plots veel groter uit.
Wel goedkoop in gebruik, en ik rij eens zonder al dat gerammel over kasseisteenen
Maar ik hoop toch dat ik men picasso snel terug kan krijgen, met een beetje geluk morgen avond al zei de monteur.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Ik heb de auto dus terug, het bleek ergens iets met een sensor te zijn.
Maar nu slipt de koppeling
In 3e bij wat sneller optrekken blijft het toerental enkele seconder constant terwijl je versnelt. Gas los en het toerental valt terug.
Mss heeft het iets met inleren van nieuwe software ofzo te maken?
Ik zal het de komende dagen wel zien.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Na al het slechte nieuws opnieuw wat beter nieuws.
De laatste 2 dagen is het opnieuw veel stiller in het interieur, en de robotbak heeft zich blijkbaar opnieuw aangepast aan mijn auto en rijstijl. Dus geen slippende koppeling niet meer.
Waarschijnlijk ben ik nu weer voor 700-800 km vertrokken zonder veel lawaai.
Om nadien gedurende enkele 100km opnieuw wat meer lawaai te hebben.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
picassoke schreef:Om nadien gedurende enkele 100km opnieuw wat meer lawaai te hebben.
Hoe gaat het spreekwoord ook alweer?
“De wens is de vader van de gedachte…..” ff googelen.
C4 Grand Picasso 2.0i 16V EB6V Exclusive
Blue Oriental juli 2007
http://www.mijnalbum.nl/Album-8DOCB6AL-Foto
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Ja heb ik ook al aan gedacht, want op de duur begin je aan alles te denken en overal iets te zoeken.
Maar de laatste tijd (mss is het toeval) kom ik altijd uit op een interval van rond of iets meer dan 700km.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Als je zegt een interval van ca. 700 km….......toevallig altijd bij een gelijke hoeveelheid brandstof in de tank? (ik roep ook maar wat, hoor. die interval is bij mij ook ongeveer de interval van tanken)
tilanus schreef:Als je zegt een interval van ca. 700 km….......toevallig altijd bij een gelijke hoeveelheid brandstof in de tank? (ik roep ook maar wat, hoor. die interval is bij mij ook ongeveer de interval van tanken)
Natuurlijk….. dat is het!
Holle vaten klinken het hardst
C4 Grand Picasso 2.0i 16V EB6V Exclusive
Blue Oriental juli 2007
http://www.mijnalbum.nl/Album-8DOCB6AL-Foto
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Holle vaten , jaja
Ik rij gemiddeld 800 kilometer op een tank en het klinkt bij mij nooit hol
Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Wat ik bedoel, is dat met een bepaalde hoeveelheid brandstof in de tank, wellicht bij dat specifiek gewicht van de tank iets gaat resoneren bij een gegeven snelheid.
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
tilanus schreef:Als je zegt een interval van ca. 700 km….......toevallig altijd bij een gelijke hoeveelheid brandstof in de tank? (ik roep ook maar wat, hoor. die interval is bij mij ook ongeveer de interval van tanken)
Meestal rij ik zo rond de 800 km op een tank, dus dat verschilt wel wat. Ik heb het regelmatig ook met volle tanken, half volle e.d.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km