Totaal aantal Berichten: 515
- 2CV special
- Visa club
- Visa entreprise
- Ami grande comfort
- HY ex bb bus en brandweer manschappen auto
Via de Visaclub, lijkt me erg leuk. Nog mensen van hier die gaan?
Het Fête des Citadines is een internationaal evenement voor de bezitters en liefhebbers van de kleine Franse stadsauto’s uit de jaren zeventig en tachtig van de vorige eeuw. Bijna iedereen kent de voorbeelden van deze categorie nog wel: de Renault R5, de Peugeot 104 en 205, de Citroën Visa, LN/LNA, AX en Axel en de Talbot Samba. Veel mensen hebben ooit een van deze voertuigen als (eerste) auto gehad. De categorie vertegenwoordigt daardoor een enorm stuk collectieve herinnering van onze individuele mobiliteit.
De eerste editie van het Fête des Citadines zal plaatsvinden in het weekend van 5-7 september 2008.
Het Fête des Citadines is een initiatief van de Citroën Visa-Club. Dat wil niet zeggen dat op de typen die door deze club worden vertegenwoordigd bij dit evenement de nadruk zal liggen. Integendeel: het lijkt ons nu eens leuk ook de liefhebbers van al die andere sympathieke auto’s te ontmoeten. Al deze typen verdienen tijdens het Fête des Citadines gelijke aandacht. Daarnaast kijken we graag over nóg meer grenzen heen. We heten zelfs eigenaars van niet-Franse concurrenten graag welkom!
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Wat is de lokatie?
Totaal aantal Berichten: 1659
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
http://www.fetedescitadines.eu/NL_intro.html
Groesbeek/Rheinberg
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Hmmmz… 2 uren rijden. Helaas is dat een beetje te kortdag om nog even in te plannen. Het lijkt mij wel erg leuk!
- 2CV special
- Visa club
- Visa entreprise
- Ami grande comfort
Op de camping is een afwasmachine, dan bespaar je daar weer een halfuur. Optimale tijdsbesteding aan auto’s kieken.
Een eerste bezoek hoort eigenlijk via de voordeur, maar vanwege het bezoek aan het kampeerweekend in Groesbeek val ik maar meteen met de (voor)deur in huis
Merk van der Meulen is mijn naam, rij als dagelijks vervoer een BX en voor hobby een beige Peugeot 104 SL van juni 1978, een oudje dus al. In 2005 geimporteerd uit Boulogne sur Mêr, hiermee lid van PCN, en als gevolg daarvan met in dezelfde klasse vallende Renault “Citadines” uitgenodigd een gezamenlijk weekend met de Visa-club bij te wonen.
Dat is me uitermate goed bevallen, op technisch gebied nogal wat raakvlakken, en dat zorgt voor een snelle connectie. Derhalve net als op het Peugeotforum hierbij een serie plaatjes van vooral het oudere materiaal, en een kort filmpje.
Jammer genoeg viel vrijdag vooral ‘s avond en ‘s nachts de aftrap enigszins in het water, maar gister is dat weer helemaal goedgemaakt met een leuke rit naar Rheinberg. Rustige beurs daar, met als hoofdmoot Citroën, aan Peugeot-automobilia viel er helaas weinig te zien. Mooi uitgestippelde toeristische terugrit, en ook leuk een onbekende heuvelachtige landstreek voor het eerst te zien. Goed verzorgde barbeque ‘s avonds, en genieten van een heldere frisse avond.
Om in Zwolle de start van het 25-jarig Peugeot 205 jubileum niet te missen ben ik vanmorgen al op tijd vertrokken, en kon daardoor niet van iedereen afscheid nemen. Dat doe ik dus maar op deze plek, met dank aan de goede organisatie, de “goodies” in de Citroën-tas en hartelijke ontvangst. Wat mij betreft zéker voor herhaling vatbaar! Hierbij de plaatjes. Groet, M.
[url]http://i43.photobucket.com/albums/e362/spijker5/Groesbeek/th_Mvi_0790.jpg [/URL]
- 2CV special
- Visa club
- Visa entreprise
- Ami grande comfort
Ja het was een leuke meeting. Ik had sowieso nog nooit zo veel visa’s bij elkaar gezien, maar ook niet zoveel talbot’s (al waren het er maar twee).
Rheinberg zelf vond ik een beetje tegenvallen. Dezelfde prijzen als citromobile en een wat ongezellig geheel. Maar wat niet is kan nog komen.
Merk, leuk om alle foto’s te zien. Nog een leuk jubileumfeest gehad?
Dank je, in Zwolle ook een goede opkomst, en net als bij veel andere merken en modellen viel het op dat van de 205 de GTi’s, CT’s, CTi’s en speciale uitvoeringen het best bewaard worden. Dit in tegenstelling tot b.v. de “gewone” twee- laat staan vijfdeurs exemplaren, welke kennelijk tot op de draad worden afgereden en vervolgens op de sloop belanden.
Mooie parade van alle deelnemers langs de hoofdingang van een lokale Peugeot-vestiging, jammer van het mieserige weer op dat moment.
Royaal “automobiel” weekend al met al, en flink wat kilometers gemaakt met mijn 104. Is goed voor ‘m Groet, M.