Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008
Ok, ik denk dat de riem geknapt is (waar door ? ??), en hier door is de WP en poelie naar de klere gegaan. Andere Senario WP, is vast gelopen, en hier door is de multi V geknapt
De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008
Prijs poelie onbekent
RIEM 84,99 EUR
WATERPOMP 128,64 EUR
VERVANGEN AANDRIJFPOULIE 69,61 EUR
VERVANGEN AANDRIJFRIEM ACCESSOIRES 46,41 EUR
ONTLUCHTEN KOELCIRCUIT 23,20 EUR
VERVANGEN WATERPOMP EN PAKKING 92,82 EUR
Subtotaal 445.67 Alles is incl. Btw (ex poelie!)
De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008
Ontluchten koelsysteem: 0.30
Vervangen WP en pakking 1.20
Vervangen multiriem 0.60
Vervangen Poelie 0.90
totaal tijd: ongeveer 3 uur werk
De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl
Totaal aantal Berichten: 45
Geregistreerd: 06-01-2007
- C1 Séduction 5 drs
Dankzij het waterpomp-onderwerp op dit forum onlangs een blik onder het motorkapje van mijn C1 geworpen - zag een paar roze druppels koelvloeistof in de buurt van de waterpomp (die na het enorme zeikweer van afgelopen woensdag al gauw weggespoeld waren).
Heb dit gemeld bij mijn Citroën-garage (Veldma Groningen) waar ik het wagentje voor de jaarlijkse beurt bracht.
Aangezien het tien dagen voor het aflopen van de verlengde (naar 3 jaar) garantie was, toch wel benieuwd hoe ze hiermee zouden omgaan.
Bij ophalen van de auto (geen monteur of werkplaatschef gesproken, was al laat op de middag) was de waterpomp zondermeer vervangen.
Ben erg te spreken over deze oplossing! Een jaartje extra garantie kan in mijn geval uit: ca. 240 euro bespaard (na uitgave van ca. 215 euro voor het extra jaar, maar dat ging voor je (althans mijn) gevoel destijds gewoon mee in de aanschafprijs).
Je kunt natuurlijk ook denken ‘wie heeft deze ondermaatse waterpompen destijds voor de Aygo/107/C1 besteld?’. Nouja, aan vrijwel iedere auto hapert wel eens wat.
Voorzover je zelf nog niet gecheckt hebt, dan toch de tip aan andere CityBug-rijders: klopt je koelvloeistofniveau en vooral, zie je (niet na een rit door de regen) roze restanten gelekte koelvloeistof?
Oja, mijn C1’tje is van 29-11-2006 en heeft nu (pas) 26350 km op de teller; wanneer de fabriek in Tsjechië begonnen is met de montage van betere waterpompen is me niet bekend.
en als de fabrrikant zegt dat de waterpomp een slijtdeel is?
die 450 euro is net zoveel als het normale onderhoud de eerste 3 jaar
rotzooi maken ze tegenwoordig
en niet alleen bij auto s!
de citroen-liefhebber
kan ook van die roze koelvloeistof komen die men voorschrijft
de citroen-liefhebber
Totaal aantal Berichten: 45
Geregistreerd: 06-01-2007
- C1 Séduction 5 drs
Assitch schreef:kan ook van die roze koelvloeistof komen die men voorschrijft
Alweer zo’n clevere suggestie, waarvoor oprecht dank!
Wordt natuurlijk niet over nagedacht door de fabrikant - al die weerloze auto’tjes maar een beetje van enge roze koelvloeistof voorzien, daar worden hun waterpompjes niet vrolijk van . Ik zal de volgende keer vragen om groene koelvloeistof, lijkt me veel ecodinges verantwoorder.
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008
Nee hoor, roze koelvloeistof is een goede koelvloeistof, dat de WP er door kapot gaat is uit je DUIM gezogen
De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl
Helaas.. ik ben ook de pineut.. vanmorgen mijn C1 van augustus 2007 (24.889 km op de teller) voor onderhoudsbeurt gebracht en ja hoor ook lekke waterpomp de dealer heeft al contact opgenomen met Citroen Nederland omdat zij het ook wel heel snel vinden voor een auto van deze leeftijd, ben benieuwd…
Wat ik trouwens nog steeds heel vreemd vind is dat er geen tempratuurmeter op het dashbord staat misschien was ik er dan al eerder achtergekomen dat de waterpomp niet naar behoren werkt?
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 22-03-2005
- 2CV 2cv6
- C3 1.6 e-Hdi
Balen, bij ons is hij nu ook kapot, schijnt bij navraag 1 van de onderdelen te zijn die regelmatig kapot gaan op de C1’s, net de 80.000 km niet gehaald, morgen even kijken hoeveel het gaat kosten en of ze het meteen op kunnen lossen, zonder auto is wel erg lastig namelijk.
Groeten Flying Duckman
Citroen 2CV6 Zwart (08-1982)
DS 3 So Chic (08-2017)
(en nog een Saab 900i)
‘t Kan ook anders: vorige week mijn C1 (4 jaar oud, 30000 KM) weggebracht voor een beurtje en de eerste APK. Bij het ophalen vertelde men dat de waterpomp lekte en daarom vervangen was. Maar voordat ik een reactie kon geven over het zonder overleg vervangen van onderdelen, kwam er een glimlach en het verhaal dat een waterpomp van een auto van deze leeftijd niet lek mag raken en dat deze daarom onder garantie vervangen is. Citroën NL vergoedde de pomp en de dealer de arbeidsuren. Zo kan het dus ook. Ik vind het klasse!
Citroën Dyane 435 1974
Citroën C1 2009