1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
uitlaat spruitstuk, 19P
Dirkman
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 963
Geregistreerd: 14-05-2006

Gepost: 25 augustus 2008 04:18 PM

De dame gromde nogal de laatste tijd. Dus maar eens de afdekplaat van het uitlaatspruitstuk getrokken. Ja hoor. flink naar de . .. fillisteinen. Wat nu?

Het ding is helemaal in tweeen, een ronde scheur tussen cylinder 2 en 3. Heeft iemand nog een goede gebruikte? kan t niet echt vinden (jaaaa, voor over de 100E, dan wel.. Sad )


dank, groet.

.komma

Profiel  
 
benjamin
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 322
Geregistreerd: 06-05-2005

Gepost: 25 augustus 2008 07:40 PM
  [ # 1 ]

Heb je een fotootje van je spruitstuk Confused:

Ik heb wel wat spruitstukken liggen , maar weet niet zeker of ik de goede voor me heb Wink

Als ik een goede heb liggen kost ie rond de : €60,00 inclusief verzenden Wink

When We Do Good , No One Remembers , When We Do Bad , No One Forgets !!!!!!!!

Profiel  
 
Dirkman
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 963
Geregistreerd: 14-05-2006

Gepost: 25 augustus 2008 07:41 PM
  [ # 2 ]

even foto maken! Smile

.komma

Profiel  
 
Dirkman
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 963
Geregistreerd: 14-05-2006

Gepost: 28 augustus 2008 07:16 PM
  [ # 3 ]

kun je hier wat mee,

http://www.mijnalbum.nl/Album=63NBJHYL

poort 1 en 2 zitten wat dichter bij elkaar en 3 en 4 ook. Dus er is een grotere afstand in het midden. De steutjes voor de afdekplaat zijn los. Bij de nieuwe is dit een integraal deel, dat is een slecht teken.

werkt de link?

 

een groet.

Dirk.

.komma

Profiel  
 
vikingo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 736
Geregistreerd: 10-05-2005

Gepost: 28 augustus 2008 08:51 PM
  [ # 4 ]

de link werkt, ik kijk morgen in mn garage of ik er eentje heb liggen.

mvgr,
Vik

Profiel  
 
alexander
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 812
Geregistreerd: 15-01-2006

- ID/DS ID 19 P
Gepost: 28 augustus 2008 09:16 PM
  [ # 5 ]

Let er wel even op dat de spruitstukken voor de 1e en 2e neus (met 1911cc motor) verschillend zijn. De aansluiting voor de vlampijp zit bij een 2e neus (vanaf sept. ‘62) meer naar onder.

Succes..

Profiel  
 
benjamin
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 322
Geregistreerd: 06-05-2005

Gepost: 01 september 2008 01:50 AM
  [ # 6 ]
Dirkman schreef:

even foto maken! Smile

Heb de foto bekeken en volgens mij heb ik er wel 1tje liggen Wink

Zal morgen voor de zekerheid even checken of dat de goede is Idea

Hoor je morgen even van me Wink

When We Do Good , No One Remembers , When We Do Bad , No One Forgets !!!!!!!!

Profiel  
 
alexander
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 812
Geregistreerd: 15-01-2006

- ID/DS ID 19 P
Gepost: 26 december 2008 03:43 PM
  [ # 7 ]

Ik heb nieuwe tapeindjes gekregen van het bedrijf die de cilinderkop heeft gereviseerd maar het schroefdraad loopt helemaal door niet zoals de originele tapeindjes. Nu kan ik die tapjes helemaal diep in de kop draaien, zitten daar waterkanalen achter? Dan zal ik een sealer moeten gebruiken of wellicht gewoon locktite?

Alex

Profiel  
 
Dirkman
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 963
Geregistreerd: 14-05-2006

Gepost: 26 december 2008 04:36 PM
  [ # 8 ]

ik dacht dat locktide goede genoeg was. Doordraaien hoeft niet het beste plan te zijnn. Wellicht inkorten tot de originele lengte?


is dat een type 1 spruitstuk ik ben nog steeds zoekende Sad

.komma

Profiel  
 
alexander
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 812
Geregistreerd: 15-01-2006

- ID/DS ID 19 P
Gepost: 26 december 2008 04:54 PM
  [ # 9 ]

Ja denk ook dat locktite voldoende is. Dit is idd het juiste spruitstuk voor een 1911cc eerste neus ID/DS X-mas

Profiel  
 
GW-tje
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005

- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Gepost: 27 december 2008 12:18 AM
  [ # 10 ]

Je hebt dus afgezaagde draadeinden gekregen en dat zijn geen tapeinden. Als je die tot onderin het draadgat draait ga je echt geen water aanboren, maar het is niet slim, want als je ze te hard aandraait kun je de kans lopen om wel de schroefdraad uit je blok te trekken. Het zal meevallen, want draadeinden zijn meestal kwaliteit 4.6. Maar het blijft voor deze toepassing baggerspul.

Ik zou gewoon even een paar originele tapeinden bestellen bij Chyparse. Weet je zeker dat je het doet zoals het is bedoeld…...

Als ze die hebben kies je tapeinden van een hogere kwaliteit bijv. 10.9 en gebruik je koperen moeren. Dan krijg je altijd later de zaak weer los. Als je geen tapeindsleutel hebt, draai je 2 moeren vast op elkaar en draai je zo de tapeinden in het blok. Daarna moeren lossen…....

Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991

Profiel  
 
alexander
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 812
Geregistreerd: 15-01-2006

- ID/DS ID 19 P
Gepost: 27 december 2008 12:16 PM
  [ # 11 ]

Gerbert, je hebt gelijk het zijn gewoon draadeinden van een mindere kwaliteit. Ik heb nog een setje origele tapeinden liggen maar die zijn M8 dus voor de latere DS’en. De oude motor heeft M7 en die zal wel weer lastig te vinden zijn. die draadeinden zijn zo’n 70mm lang en ik kan ze heel makkelijk en heel diep in de kop schroeven, het is net of er een ruimte achter zit, vandaar mijn vraag of er daar geen waterkanalen bevinden waar de tap dus in loopt?  Rolling Eyes

Gr Alex

Profiel  
 
GW-tje
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005

- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Gepost: 27 december 2008 05:17 PM
  [ # 12 ]

Bij http://www.franzose.de zijn de M7 tapeinden + koperen moeren te koop.
En bij http://www.citroworld.com heeft Geert ze ook te koop. Voor 30 euro heb je alles zoals het hoort…..

Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991

Profiel  
 
alexander
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 812
Geregistreerd: 15-01-2006

- ID/DS ID 19 P
Gepost: 27 december 2008 06:56 PM
  [ # 13 ]
GW-tje schreef:

Bij http://www.franzose.de zijn de M7 tapeinden + koperen moeren te koop.
En bij http://www.citroworld.com heeft Geert ze ook te koop. Voor 30 euro heb je alles zoals het hoort…..

Ohja Surprisedops:

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 27 december 2008 08:45 PM
  [ # 14 ]

en Cypharse heeft zeker ook M 7

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
alexander
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 812
Geregistreerd: 15-01-2006

- ID/DS ID 19 P
Gepost: 27 december 2008 09:35 PM
  [ # 15 ]

Okay, bedankt! @ Dirkman, Mark Hidding uit Zwolle heeft vast nog wel zo’n spruitstuk voor je liggen Wink

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook