De dame gromde nogal de laatste tijd. Dus maar eens de afdekplaat van het uitlaatspruitstuk getrokken. Ja hoor. flink naar de . .. fillisteinen. Wat nu?
Het ding is helemaal in tweeen, een ronde scheur tussen cylinder 2 en 3. Heeft iemand nog een goede gebruikte? kan t niet echt vinden (jaaaa, voor over de 100E, dan wel.. )
dank, groet.
.komma
Heb je een fotootje van je spruitstuk :
Ik heb wel wat spruitstukken liggen , maar weet niet zeker of ik de goede voor me heb
Als ik een goede heb liggen kost ie rond de : €60,00 inclusief verzenden
When We Do Good , No One Remembers , When We Do Bad , No One Forgets !!!!!!!!
even foto maken!
.komma
kun je hier wat mee,
http://www.mijnalbum.nl/Album=63NBJHYL
poort 1 en 2 zitten wat dichter bij elkaar en 3 en 4 ook. Dus er is een grotere afstand in het midden. De steutjes voor de afdekplaat zijn los. Bij de nieuwe is dit een integraal deel, dat is een slecht teken.
werkt de link?
een groet.
Dirk.
.komma
de link werkt, ik kijk morgen in mn garage of ik er eentje heb liggen.
mvgr,
Vik
Let er wel even op dat de spruitstukken voor de 1e en 2e neus (met 1911cc motor) verschillend zijn. De aansluiting voor de vlampijp zit bij een 2e neus (vanaf sept. ‘62) meer naar onder.
Succes..
Dirkman schreef:even foto maken!
Heb de foto bekeken en volgens mij heb ik er wel 1tje liggen
Zal morgen voor de zekerheid even checken of dat de goede is
Hoor je morgen even van me
When We Do Good , No One Remembers , When We Do Bad , No One Forgets !!!!!!!!
Ik heb nieuwe tapeindjes gekregen van het bedrijf die de cilinderkop heeft gereviseerd maar het schroefdraad loopt helemaal door niet zoals de originele tapeindjes. Nu kan ik die tapjes helemaal diep in de kop draaien, zitten daar waterkanalen achter? Dan zal ik een sealer moeten gebruiken of wellicht gewoon locktite?
Alex
ik dacht dat locktide goede genoeg was. Doordraaien hoeft niet het beste plan te zijnn. Wellicht inkorten tot de originele lengte?
is dat een type 1 spruitstuk ik ben nog steeds zoekende
.komma
Ja denk ook dat locktite voldoende is. Dit is idd het juiste spruitstuk voor een 1911cc eerste neus ID/DS
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Je hebt dus afgezaagde draadeinden gekregen en dat zijn geen tapeinden. Als je die tot onderin het draadgat draait ga je echt geen water aanboren, maar het is niet slim, want als je ze te hard aandraait kun je de kans lopen om wel de schroefdraad uit je blok te trekken. Het zal meevallen, want draadeinden zijn meestal kwaliteit 4.6. Maar het blijft voor deze toepassing baggerspul.
Ik zou gewoon even een paar originele tapeinden bestellen bij Chyparse. Weet je zeker dat je het doet zoals het is bedoeld…...
Als ze die hebben kies je tapeinden van een hogere kwaliteit bijv. 10.9 en gebruik je koperen moeren. Dan krijg je altijd later de zaak weer los. Als je geen tapeindsleutel hebt, draai je 2 moeren vast op elkaar en draai je zo de tapeinden in het blok. Daarna moeren lossen…....
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
Gerbert, je hebt gelijk het zijn gewoon draadeinden van een mindere kwaliteit. Ik heb nog een setje origele tapeinden liggen maar die zijn M8 dus voor de latere DS’en. De oude motor heeft M7 en die zal wel weer lastig te vinden zijn. die draadeinden zijn zo’n 70mm lang en ik kan ze heel makkelijk en heel diep in de kop schroeven, het is net of er een ruimte achter zit, vandaar mijn vraag of er daar geen waterkanalen bevinden waar de tap dus in loopt?
Gr Alex
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Bij http://www.franzose.de zijn de M7 tapeinden + koperen moeren te koop.
En bij http://www.citroworld.com heeft Geert ze ook te koop. Voor 30 euro heb je alles zoals het hoort…..
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
GW-tje schreef:Bij http://www.franzose.de zijn de M7 tapeinden + koperen moeren te koop.
En bij http://www.citroworld.com heeft Geert ze ook te koop. Voor 30 euro heb je alles zoals het hoort…..
Ohja ops:
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
en Cypharse heeft zeker ook M 7
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Okay, bedankt! @ Dirkman, Mark Hidding uit Zwolle heeft vast nog wel zo’n spruitstuk voor je liggen