Totaal aantal Berichten: 492
Geregistreerd: 27-07-2008
- 2CV 2cv6
- AX AX 1.1i SPOT
succes, veel plezier, en doe maar niet die deukjes he? anders kun je net zo goed zonder extra spiegel rijden
2CV 1985
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Tjerk schreef:Veel plezier in Spanje En hopen dat de Nix het volhoudt! Succes!
Joh, het ding is nog niet eens ingereden! Dat gaat vast goed komen.
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Een hele goede reis gewenst!
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007
- BX GTI 16V MK1
Ik zal eens even een update geven nu ik toch gestrand ben….
We hebben een zeer voorspoedige heenries naar Bilbao gehad. Bergop ging het af en toe wat moeizaam met drie volwassenen en veel bagage, maar verder was het heerlijk.
Aangekomen in Bilbao heb ik binnen een paar dagen een mooi kamertje gevonden in het centrum. Toen ben ik met twee vrienden gaan rondreizen. Gisteren kwamen we vanuit Valencia aan in Cuenca en toen begon het rode stoplichtje te branden. Twee minuten later - ik was midden in smalle straatjes van een middeleeuws stadje - gestopt en geconstateerd dat de octopus was gesneuveld. Jammer dan. ANWB gebeld, ambulance gekomen, BX weg. De BX werd naar een gewone garage gebracht, terwijl ik al duidelijk had gemaakt dat die er waarschijnlijk niet zoveel mee konden. Vanochtend kreeg ik weer een telefoontje van de ANWB, die trouwens heel hulpvaardig zijn, dat de auto toch naar een dealer gebracht werd. Het is overigens echt toeval dat er in dit priovincie stadje midden in Spanje een citroen dealer is.
Ik ben vanochtend naar die dealer gegaan om een autorisatie te geven voor het stellen van een diagnose, ondanks mijn aandringen dat ik al wist wat er mis was. Hoe dan ook, het tafareel dat plaatsvond bij het binnenrijeden van mijn BX was echt hilarisch. Alle jongen monteurs hadden kennelijk nog niet eerder zo´n oude BX gezien en verzamelden zich rondom het autotje om het eens goed te bekijken. Toen kwam de dikke 70-jarige senior monteur eraan die even een paar minuten lang een college ging geven over deze auto aan zijn jongere collega´s. Prachtig.
Goed en wel, ik kan morgen - zij het 220 euri lichter - weer verder met een gerepareerde octopus. Nu maar hopen dat ie niet nog een keer knapt…
—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Verdorie, toch pech dus… Jammer, maar gelukkig slechts een slang. Tsja, de kans is natuurlijk aanwezig dat het (er toennog prima uitziende) rubber ondertussen 23 jaar oud is.
Hoe dan ook, nog veel plezier van je omgeving en je BX toegewenst!
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Hey!
Tja, je reist met een karaktervolle dame, dat blijkt dus
Nou ja, als het hierbij blijft, dan gaat het nergens over…
Elke auto heeft weleens een lek stukje rubber, al dan niet om de velg
Prettige voortzetting daar!
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007
- BX GTI 16V MK1
Hola!
Ik post voor de gezelliheid maar eens wat foto’s van de Bix in actie, en ook juist niet in actie.
De bix is in ieder geval weer helemaal opgekalafaterd. Ik voel em na deze pech onderweg ook helemaal opgenomen in onze familie traditie van pech in het buitenland met de Citroen.
Dit is toen ie werd weggesleept. Ik sta er zowaar haast trots bij.
Dit is de BX toen het nog goed met m ging ergens midden in de Spaanse woesternij.
Dit zijn twee oudjes die hun laatste rustplaats op een wel heel bijzondere plek hadden gevonden. Ze stonden namelijk in een verwoeste schuur. Niet zomaar een verwoeste schuur, maar in een schuur die midden in een compleet verwoest dorp stond. Dit dorp was in 1937 verwoest tijdens de Spaanse burgeroorlog en hebben ze sindsdien zo gelaten. Het enige dat dus veranderd is aan het dorp zijn deze twee nieuwe, enige, en reeds overleden bewoners.
—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)
Restaureren dat ding
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Bart1989 schreef:Restaureren dat ding
Succes, begin meteen maar met het kopen van een andere eend.
Leuke foto’s en leuk verhaal!
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007
- BX GTI 16V MK1
Vanochtend de schrik van mijn leven (dat is wat overdreven, maar ik stond wel versteld), toen de auto niet meer op zijn plek stond. Dat terwijl hij in een zone stond waarvan iedereen hier zegt dat het daar gratis is. Vraag me niet waarom iemand in deze auto handel ziet, maar ik dacht dus dat ie was gestolen. Ik dus naar de politie. In mijn beste spaans, na 4 weken hier is dat nog niet vloeiend maar een woordje hier en daar spreek ik wel, proberen uit te leggen wat er hand de hand was. Conclusie, auto weggesleept: mal estacionado. Verkeerd geparkeerd. Bedenk dan dus even dat daar 100 andere auto’s net zo geparkeerd staan als de mijne en die worden niet weggesleept. Interessant.
Verbazingwekkend was wel dat tussen het moment dat ik bij de politie aanklopte en terug thuis was met de auto, slechts 1,5 uur zat. Als de spaanse bureaucratie geld aan je kan verdienen gaat het opeens wel heel erg snel en geen ‘manana manana’ meer. In die 1,5 hebben ze namelijk ook 122,97 aan mij verdiend en daarom vind ik het wel weer welletjes. Maandag krijg ik eindelijk mijn collegekaart en dan zet ik de Bix gewoon permanent op de paarkeerplaats van de uni. Daar mag de policia tenminste geen boetes uitdelen.
Het wordt wel een duur grapje zo, dat Spanje.
Maar goed, het is nu 22 graden en zon, dus ik ga maar weer naar buiten en daarvan proberen te genieten.
—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
shit, 122 euro.. dat zijn geen grappen… overigens komen spaanse parkeerboetes niet aan in NL. ( ervaringsdeskundige zullen we maar zeggen )..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007
- BX GTI 16V MK1
Nee dat klopt. Spanje en nederland hebben daar (gelukkig) nog geen goede afspraken over gemaakt. Dat is ook de reden dat ze buitenlanders zo medogenloos wegslepen zodat je wel moet betalen.
—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007
- BX GTI 16V MK1
Ik heb weer iets en vraag om raad.
Waarschijnlijk een domme vraag, maar ik stel m lekker wel:
In de auto begon het opeens te ruiken. Iets was oververhit. Toen voelde ik dat het de rechter ‘satelliet’ was, de schakelaar waar het licht zit. Wat kan ik hier aan doen? Is het gewoon een zekering of iets anders?
—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007
- BX GTI 16V MK1
Ik heb weer iets en vraag om raad.
Waarschijnlijk een domme vraag, maar ik stel m lekker wel:
In de auto begon het opeens te ruiken. Iets was oververhit. Toen voelde ik dat het de rechter ‘satelliet’ was, de schakelaar waar het licht zit. Wat kan ik hier aan doen? Is het gewoon een zekering of iets anders?
—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)
Ik weet er zelf nix van, maar heb volgens mij wel eens op dit forum gelezen dat de verlichting van jouw BX type 1 niet via een relais geschakeld wordt en daarom voor oververhitting in de sateliet kan zorgen.
Zelf even verder zoeken op het forum of afwachten op de reacties van de experts hier!
(of gewoon je satelliet openmaken en kijken of er sprake is van gesmolten bedrading…)
edit typo
Nu: Fiets
Ex: W123 | Xantia | BX | Fiesta | Regatta | Golf 1 | R19 | Xsara | Golf 4 | P407 | C4 | Patrol | Land Cruiser
Ex motoren: CB400N | XT550 | GS650 | XL250 | CB650 | GSX1100F | XL600R | Goldwing K1