11 van de 28
« Eerste  < Vorige 9 10 11 12 13 Volgende >  Laatste »
   
Furio’s Bee-niX: verkocht!
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 13 maart 2009 01:49 AM
  [ # 151 ]

Schakelaar demonteren (wees daarbij voorzichtig met de richtingaanwijzer-knop, die is van het type “plonkt zo uit elkaar!) en de pooltjes op de voet schoonmaken met wat contactspray of een fijn stukje schuurpapier. Daarna terugplaatsen en een relais-schakeling maken. Dat is de enige manier om herhaling te voorkomen.

Het zat inderdaad nog origineel bij deze wagen, daar had ik nog niets aan gedaan omdat hij niet warm werd. Stom, eigenlijk moet je zoiets preventief doen….  Surprisedops:

Profiel  
 
CitZX1.8iFurio
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007

- BX GTI 16V MK1
Gepost: 13 maart 2009 02:38 AM
  [ # 152 ]

dankje.

En nu. Hoe maak ik een relaisschakeling? Wat moet ik kopen alvorens ik de boel openhaal en aan de slag ga?

—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 13 maart 2009 11:04 AM
  [ # 153 ]

Wat je moet halen zijn een stel kabelschoentjes, wat kabel en een relais.

Op 86 komt de kabel die nu vanuit de schakelaar naar de lampen gaat.
Pooltje 85 zet je op een massapunt.
Op 30 komt een aftakking van de constante + die naar je schakelaar gaat.
Op 87 komt de kabel die naar je koplampen gaat.

Ik hoop dat je er zo uit gaat komen!

Als je meer werk/verwerk-ruimte wilt, kun je dit ook onder de motorkap wegbouwen.

Dus… Zodra je de schakelaar omzet komt er spanning op 86 waardoor het spoeltje de schakelaar om gaat zetten. 30 (constante spanning) wordt doorverbonden met 87 waardoor er stoom naar je lampen gaan.

Succes!

Profiel  
 
CitZX1.8iFurio
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007

- BX GTI 16V MK1
Gepost: 13 maart 2009 11:07 AM
  [ # 154 ]

Heel erg bedankt! Met deze info moet het wel lukken.

—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)

Profiel  
 
CitZX1.8iFurio
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007

- BX GTI 16V MK1
Gepost: 17 april 2009 12:41 AM
  [ # 155 ]

Een update:

Zo. Net terug van Santander. Daar heb ik de vriendin weer op het vliegtuig gezet. Afgelopen week heen en weer geweest naar Salamanca. Erg mooi (ooit 3 maanden gewoond) en leuk. Het Bniksje hield het weer goed. Het begint een echte berggeit te worden met al die bergen en heuvels hier. Soms wil ie niet harder dan 100 berg op (als je harder wil begint ie te schokken, dat lijkt me dus de max), maar dat maakt mij niets uit. Kan je beter van het uitzicht genieten.

Inmiddels is de kilometerstand van het niksje 114.200. Volgens mij heb ik er dan al meer dan 10.000 km op zitten. Best veel in 7,5 maand voor iemand die eigenlijk geen auto nodig heeft Wink

Zondag gaat er even onderhoud gepleegd worden in de straat. Inmiddels moet het volgende gebeuren:

- nieuwe ruitenwisser
- linker knipperlicht werkt sporadisch
- relais voor verlichting inbouwen
- olie verversen

Moet wel lukken denk ik. Ook zal ik later de bix om de hoek (daar zit een kleine garage. mooi dus) even laten uitlijnen. Dat getril boven de 110 begint me nu toch te irriteren.

Algemene tevredenheid over de Bniks is nog steeds: muy bien!

—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)

Profiel  
 
CitZX1.8iFurio
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007

- BX GTI 16V MK1
Gepost: 25 april 2009 04:03 PM
  [ # 156 ]

Weten jullie wat het kan zijn als het knipperlicht het onregelmatig doet. Dat wil zeggen, mijn linker knipperlicht doet het de helft van de tijd wel gewoon en dan weer opeens niet (heel snel getik hoor je dan). Ik heb de zekering al vervangen maar dat maakte geen verschil.

Wat kan dit zijn?

—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11790
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 25 april 2009 05:03 PM
  [ # 157 ]

Massaverbinding/stekker op dat knipperlicht, denk ik. Even schoonmaken…

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
raoel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 492
Geregistreerd: 27-07-2008

- 2CV 2cv6
- AX AX 1.1i SPOT
Gepost: 25 april 2009 07:05 PM
  [ # 158 ]
CitZX1.8iFurio schreef:

Weten jullie wat het kan zijn als het knipperlicht het onregelmatig doet. Dat wil zeggen, mijn linker knipperlicht doet het de helft van de tijd wel gewoon en dan weer opeens niet (heel snel getik hoor je dan). Ik heb de zekering al vervangen maar dat maakte geen verschil.

Wat kan dit zijn?

Dat snelle getik is een manier van het knipperlicht om jou te vertellen “er is iets mis met mij”. En dat klopt dus Wink Dit geluid krijg je ook als bv het lampje kapot is.

2CV 1985

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 25 april 2009 07:45 PM
  [ # 159 ]
Penny Lane schreef:

Massaverbinding/stekker op dat knipperlicht, denk ik. Even schoonmaken…

Derk

En als je dan bezig bent, doe ze dan meteen allemaal Cool Wink

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11790
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 25 april 2009 10:51 PM
  [ # 160 ]

En even de fittingen zelf schoonmaken, is ook praktisch één handeling dan. Op de achterlichtunits is het niet onverstandig om even een extra algemeen massadraadje naar de koets te maken.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
CitZX1.8iFurio
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007

- BX GTI 16V MK1
Gepost: 01 juni 2009 09:12 PM
  [ # 161 ]

Ik heb maar even besloten de lichten (de relais dingen inbouwen) te laten voor wat ze zijn en gewoon lekker overdag te rijden voordat ik in Nederland kom. Jullie instructies zijn wel helder (dank daarvoor) maar verschillen hier en daar wat, dus ik durf er niet echt alleen mee aan de slag voordat ik dingen grandioos ga verklooien.

Sinds de aankoop van het wagentje zijn er inmiddels al weer bijna 15.000 kiometers in gereden en dus heeft ie een (spaanse) beurt nodig. Dat laat ik doen voor het gemak. Voordat ik in Nederland ben komt er namelijk nog wel een paar duizend kilometer bij en ik wil dus liever niet wachten met die zaken

Ik had zelf bedacht dat dit maar eens moest gebeuren:
- olie + filter (aceite)
- uitlijnen (alineacion)
- luchtfilter
- brandstoffilter?

Hebben jullie nog tips voor dingen die ik moet/kan laten doen (behalve alle onderdelen vervangen voor nieuwe) ?

Het enige waar ik een beetje mee zit is dat de auto meer lawaai is gaan maken (uitlaat?). Nu belast ik het karretje hier ook wel veel (veel klimmen), maar als ik dan veel gas bergop moet geven dan komt er best wel wat herrie uit, meer dan eerst heb ik het idee… Enig idee wat dat kan zijn (bij de APK was de uitlaat nog erg goed, had ik nog specifiek naar gevraagd)?

—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)

Profiel  
 
CitZX1.8iFurio
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007

- BX GTI 16V MK1
Gepost: 03 juni 2009 12:28 PM
  [ # 162 ]

Iemand een suggestie? (Ik breng de auto om 4 uur weg)

—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 03 juni 2009 03:15 PM
  [ # 163 ]

Wat voor geluid is het en waar lijkt het vandaan te komen? De uitlaat is natuurlijk een goede mogelijkheid. Doorrotten doen ze van binnenuit, en dat kunnen ze ook als de buitenkant nog bling-bling is.

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 03 juni 2009 03:25 PM
  [ # 164 ]
CitZX1.8iFurio schreef:

Weten jullie wat het kan zijn als het knipperlicht het onregelmatig doet. Dat wil zeggen, mijn linker knipperlicht doet het de helft van de tijd wel gewoon en dan weer opeens niet (heel snel getik hoor je dan). Ik heb de zekering al vervangen maar dat maakte geen verschil.

Wat kan dit zijn?

Een trap geven tegen je zekeringenbord wil ook wel eens helpen.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
CitZX1.8iFurio
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007

- BX GTI 16V MK1
Gepost: 03 juni 2009 03:30 PM
  [ # 165 ]

het is een beetje het bekende pruttelgeluid en het lijkt recht onder de auto vandaan te komen (middendemper? voorpijp?).

—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)

Profiel  
 
 
11 van de 28
« Eerste  < Vorige 9 10 11 12 13 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook