Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007
- BX GTI 16V MK1
Deze constructie ziet er bovendien fragieler uit dan de constructie die ik heb gemaakt
Geinige foto trouwens
—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007
- BX GTI 16V MK1
Hilko16TZI schreef:@ klokje:
Ik denk dat ook deze klokjes aangestuurd worden (de 4 draads variant:) met: 1 constante plus, 1 massa, 1 geschakelde plus en nog een dimfunctie die je aansluit op de plus van je verlichting. Even schema erbij zoeken van de Gt. Staat het in.
Hilko, ik heb even nagedacht. Kan ik dus de constante plus en de geschakelde plus van de radio snoeren aftappen? Dito voor de massa. En de plus van de verlichting, hoe vind ik die? Die komt zeker niet langs de middenconsole dunkt mij?
—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Dank
Ben ik trouwens niet met je eens, qua fragieler. Maak me bij jou geen zorgen om de horizontale bout, die trek je niet zomaar doormidden, maar om de verticale, in de bodem.
Totaal aantal Berichten: 6135
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
CitZX1.8iFurio schreef:Hilko16TZI schreef:@ klokje:
Ik denk dat ook deze klokjes aangestuurd worden (de 4 draads variant:) met: 1 constante plus, 1 massa, 1 geschakelde plus en nog een dimfunctie die je aansluit op de plus van je verlichting. Even schema erbij zoeken van de Gt. Staat het in.
Hilko, ik heb even nagedacht. Kan ik dus de constante plus en de geschakelde plus van de radio snoeren aftappen? Dito voor de massa. En de plus van de verlichting, hoe vind ik die? Die komt zeker niet langs de middenconsole dunkt mij?
Ja, dat kan. Zo had ik het bij Besje ook gedaan. En verlichting zit wel degelijk langs de middenconsole; je kachelbediening is ook verlicht
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007
- BX GTI 16V MK1
Ah, natuurlijk.
Het zal wel een domme vraag zijn, maar ik knip dus de kabels door die ik nodig heb en dan plaats ik een soort van T-splitsing ertussen? Daar plaats ik dan de oorspronkelijke kabel en de kabel voor het klokje op?
—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
GoofBlikscha schreef:jammer dat ik zo niet in de BX zou passen, anders had ik meteen een setje opgehaald…
CitZX1.8iFurio schreef:
Maar, eind goed al goed, ik pas er nog steeds goed in met mijn 1.83. Omdat de stoelen iets hoger staan moet iemand van begin 1.90 er vooral niet in willen rijden, maar daar heb ik lekker geen boodschap aan!
De bestuurdersstoel van een CX Gti is in hoogte verstelbaar. Je kan hem nog wel een eind laten zakken volgens mij. Ik zat altijd lekker laag in mijn Sport. Ik zie bij jou rechts vooraan ook een handel zitten voor de verstelling. Indrukken is de voorkant naar beneden. Aantrekken is de achterkant laten zakken of steigen natuurlijk. Zelfs je bijrijdersstoel heeft zo een handel.
Totaal aantal Berichten: 6135
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
CitZX1.8iFurio schreef:Ah, natuurlijk.
Het zal wel een domme vraag zijn, maar ik knip dus de kabels door die ik nodig heb en dan plaats ik een soort van T-splitsing ertussen? Daar plaats ik dan de oorspronkelijke kabel en de kabel voor het klokje op?
Yep. En voordat je gaat knippen eerst meten, want meten is weten. Als je zeker weet welke draad je hebben moet, dan knip je die dus door en strip je beide einden een stukje. De losse draad zet je dan in een beetje soldeer en je doet vast een stukje krimpkous om een van de draadeinden. Daarna soldeer je alles netjes aan elkaar en tot slot zorg je dat de krimpkous netjes om de verbinding heen komt. Waarom nou zo ingewikkeld? nou, dit is bedrijfszeker en er kan niets meer mee gebeuren. Uiteraard kun je de verbinding met de nodige draden op een andere manier maken…
En je weet Den Haag volgens mij ook nog wel te vinden
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007
- BX GTI 16V MK1
Peteryed schreef:De bestuurdersstoel van een CX Gti is in hoogte verstelbaar. Je kan hem nog wel een eind laten zakken volgens mij. Ik zat altijd lekker laag in mijn Sport. Ik zie bij jou rechts vooraan ook een handel zitten voor de verstelling. Indrukken is de voorkant naar beneden. Aantrekken is de achterkant laten zakken of steigen natuurlijk. Zelfs je bijrijdersstoel heeft zo een handel.
Klopt. Maar ik heb een constructie moeten maken voor de gordel waardoor die achter niet meer helemaal omlaag kan. Hier ga ik nog wel wat aan doen, maar voorlopig is dit goed.
—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007
- BX GTI 16V MK1
@Hilko16TZI: Ik heb alleen niks om te meten. Ik ben het helemaal met je eens dat meten weten is, maar ik kan alle draden, ook wel identificeren uit logisch redeneren, toch?
—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)
Totaal aantal Berichten: 6135
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Eh, nee. Zou ik niet op rekenen. Veel draden in een BX zijn groen… en zoek dan maar de juiste. Echt hoor, multi-meter (al is het maar zo’n ding van 5 euro) is bijna onmisbaar. Of toch tenminste een spanningszoekertje.
Totaal aantal Berichten: 11742
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Ik heb eens iets geprobeerd te vinden met het schema erbij. Kansloos! Maar goed…
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Ik begrijp uit dit verhaal dat CX stoelen in een BX passen zonder van alles drastisch te hoeven verbouwen. BX Stoelen schijnen op hun beurt redelijk makkelijk in een GSA te passen… Zou dit betekenen dat CX stoelen ook passen in een GSA?
Hoe breed zijn CX zetels? En hoe groot is de afstand vanaf de vloer tot aan de bovenkant van de zitting?
Ik ben wel benieuwd want ik heb twee auto’s met een flink uitgewoond interieur en CX stoelen zijn nog wel te vinden, in tegenstelling tot GSA stoelen. Bovendien zijn er CX zetels die erg veel lijken op originele GSA stoelen.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007
- BX GTI 16V MK1
@Midfriesland: Ik moet zeggen dat de CX stoelen vrij groot zijn, of ze doen iig groot aan. Bij mijn BX is de voetenruimte er achter niets minder om geworden trouwens. Wel zitten de hoofdsteunen van de stoelen al best dicht bij het plafond. Ik kan me zo voorstellen dat dit bij een GSA nog meer het geval is.
Ik kan morgen wel even wat voor je meten. Ik weet deze gegevens niet uit mijn hoofd. Ik zit ietsiepietsie hoger dan op mijn BX stoelen. Ik heb de stoel alleen nog niet op de laagste stand kunnen zetten door een constructie die ik heb gemaakt voor de gordelvanger. De CX stoelen zijn zo op het oog niet breder dan de zitzakstoelen van de BX. Ik dit kan ik even voor je meten om het zeker te weten.
Als het allemaal zou passen in een GSA is het wel het uitproberen waard. Ik zit er in ieder geval heerlijk in. Toch denk ik dat het nog vrij moeilijk zal zijn goede, niet te ver versleten CX stoelen te vinden in de stoffen die jij bedoelt. Deze zitten in CX-en van voor 1986 zeg ik zo uit het hoofd en moeilijker te vinden dan de latere CX interieurs denk ik. Maar, goed, er moet vast wel ergens een setje liggen
—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)
Als je een beetje lang bent wil je niet eens BX GTI stoelen in je GS(A) hebben. WIj hebben dat kortstondig gehad en toen hebben we 5 cm schuim van de zitting eruit gesneden om niet te hoog te zitten. Een CX stoel is volgens mij ongeveer even hoog alleen wel breder in omvang…. Of dat gaat passen? met veel fantasie kom je vast een heel eind maar ik zou zelf op zoek gaan naar een setje goede GS/A stoelen evt. Die zitten er nu bij ons ook in
Een serie 1 stoel in je GS/A wil je al helemaal niet. De zitting is een stuk hoger nog dan van een serie 2 CX stoel, dan moet je de leuning bijna plat liggen. Been there done that, omdat dat de stoelen waren die er bij geleverd werden destijds, toen we t krengetje kochten…..
terug naar CX in BX, ziet er goed uit Simon!
CX GTi Turbo 2 - All Black
hmm ik had gti stoelen in mijn GSA, gaf niet echt problemen. Seinen was wel makkelijk ja…
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993