Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Jammerjammerjammer Maar hopelijk komt ‘ie weer bij een liefhebber terecht
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007
- BX GTI 16V MK1
Ik hoop het ook. Dan zal het al een stuk minder jammer zijn.
—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
Zou zeker jam jam zijn.
Totaal aantal Berichten: 6134
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Hm. geen geld nu. Ik hou het even in de gaten…
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007
- BX GTI 16V MK1
Ik heb weer geld en ook een baan De auto gaat dus niet meer weg voorlopig. Dat is mooi.
Ik heb de laatste tijd zoooooo weinig gereden dat de accu de geest heeft gegeven. Hoe groot is de kans dat je zo’n dingetje na de nodige kilomters weer echt in leven hebt en weer kunt vertrouwen?
En anders, waar kopen jullie je accu (voor een 1400) en wat mag zoiets eigenlijk kosten? Ik heb namelijk geen flauw benul.
—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)
Totaal aantal Berichten: 6134
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
GZG in Den Haag, heb je een goede voor ongeveer 40 euro.
Wijze beslissing trouwens Simon! Ik hoop dat het nu voorgoed is…
Nog even over de accu: je kunt hem eerst nog eens jumpstarten, met kabels, en dan een flink eind rijden. Als de auto dan de volgende ochtend nog start, dan heeft je accu het wel overleefd. Zo niet, dan moet er een andere in.
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007
- BX GTI 16V MK1
Dankje.
Inmiddels zit er een nieuwe accu in en is het olielek boven. Een nieuw dopje plus seal (van het dopje) van de carterpan doet wonderen kennelijk.
—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007
- BX GTI 16V MK1
Een vraagje. Mijn Dynamo is niet goed meer. Er zit een nieuwe accu in de BX en na 3000 km rijden is ie weer leeg. Dat ligt toch aan de dynamo lijkt me?
Dan mijn vraag. Hebben alle BXen dezelfde dynamo? Ik heb namelijk nog een dynamo liggen, maar die komt volgens mij van een diesel BX.
—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)
Nee, dit type motor heeft een dynamo met een andere bevestiging.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Maar misschien zijn de spanningsregelaar/koolborstelunits wel uitwisselbaar?
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007
- BX GTI 16V MK1
Ik weet het niet….
Is er hier iemand die nog een goede dynamo voor een 1400 heeft?
Owja, ik heb ook wel eens gehoord van dynamoruil of zoiets. Kan dat kloppen? In dat geval krijg je een gereviseerde mee en lever je de jouwe in.
—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Probeer het eens bij Emiel, die heeft net een Visa gesloopt.
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007
- BX GTI 16V MK1
Ik zal emiel even PBen.
Toch nog een vraag. Wat is in het algemeen de manier om een dynamo te vervangen? Gewoon een nieuw exemplaar erin, of zoals hierboven ergens staat, nieuwe koolborstels e.d. erin?
—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Doorgaans is het plaatsen van nieuwe koolborstels voldoende, soms is schoonmaken al genoeg. Je kunt er ook gewoon voor kiezen om hem er uit te halen en te laten reviseren, dan heb je zekerheid voor een redelijke prijs. Maar wat je ook doet, haal eerst de accupolen los!
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007
- BX GTI 16V MK1
Hahaha. Ik zal eraan denken
Enig idee wat een dynamo reviseren kost (ongeveer) en waar je zoiets laat doen?
—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)