25 van de 28
« Eerste  < Vorige 23 24 25 26 27 Volgende >  Laatste »
   
Furio’s Bee-niX: verkocht!
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 20 september 2010 08:08 PM
  [ # 361 ]

Ik heb nog een gereviseerde dynamo liggen.
Daarna is er nog iets van 3 of 4 maanden mee gereden.

Profiel  
 
CitZX1.8iFurio
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007

- BX GTI 16V MK1
Gepost: 21 september 2010 03:45 PM
  [ # 362 ]

Smile Ik neem contact met je op

—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)

Profiel  
 
CitZX1.8iFurio
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007

- BX GTI 16V MK1
Gepost: 23 september 2010 11:42 PM
  [ # 363 ]

Dankzij BasisBIX had ik sinds gisteravond een nieuw dynamotje in handen. Sedert deze morgen zit deze dynamo ook alweer in mijn BX. Ik had dat ding er binnen een half uurtje in zitten. Dat had ik niet verwacht. Soms is sleutelen dus gewoon makkelijk. Ook leuk.

—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)

Profiel  
 
CitZX1.8iFurio
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007

- BX GTI 16V MK1
Gepost: 20 maart 2011 06:37 PM
  [ # 364 ]

Kanonnen. Dat is een tijd geleden dat ik hier heb bericht.

De BX heeft weer een jaar APK gekregen. Wat moest er gebeuren voor de APK: het ruitenwisserblad moest vervangen worden… nou nou, poeh poeh… Ik heb wel de hele uitlaat van voor naar achter laten vervangen voor een nieuwe (was al 2 keer kapot gegaan onderweg en gelast), bougies, brandstoffilter laten vervangen…

En, last, but not least… Nog maar een maandje en dan is Nederland weer een belastingvrije BX rijker Smile

Wel wat twijfel… hoewel de BX heerlijk rijdt en ik er toch aan gehecht ben geraakt, heb ik weer behoefte aan iets anders, net nu ie belastingvrij wordt… Voorlopig blijf ik er lekker in doorkarren iig, maar veel gebruik ik ‘m helaas niet, omdat ik de trein gebruik om naar m’n werk te gaan.

—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 20 maart 2011 07:56 PM
  [ # 365 ]

Mooi werk, goed om te horen!

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 20 maart 2011 08:20 PM
  [ # 366 ]

Netjes zo!

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
CitZX1.8iFurio
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007

- BX GTI 16V MK1
Gepost: 21 maart 2011 08:38 PM
  [ # 367 ]

Ik ben bij wijze van proef vrijdag en vandaag met de auto naar het werk gegaan (Rotterdam) vanuit Utrecht. Ik moet zeggen dat het uitstekend bevalt. Vooral de heenweg ben ik met 45 minuten (OV 1 uur 15) veel sneller. Op de terugweg is het wat drukker en deed ik er vandaag een uur over, maar dat zal vast ook wel eens 1 uur 15, dus net zolang als de trein kunnen duren.

Omdat ik met de auto reizen 5000 keer fijner vind dan met de trein (ja, heb je er weer zo één), ben ik toch eens gaan uitrekenen wat dat kost ten opzichte van het OV. Daartoe heb ik wat reiskostensommetjes gemaakt en kwam ik erachter dat als ik er voor 1000 euro lpg in laat knallen, na 15 maanden goedkoper rijdt dan wanneer ik met de trein zou gaan. Een serieuze optie dus.

LPG dus. Maar…. om nu lpg in te laten bouwen in een auto die misschien niet zo lang meer meegaat, dat lijkt me zonde. Daarom wil ik mijn auto eens goed laten bekijken. Vooral het veersysteem lijkt aandacht nodig te hebben. De klacht is namelijk dat ie soms gewoon niet goed veert, dat ie keihard lijkt. Na even op en neer gaan is dat over, maar het lijkt me niet goed. Is dat de voorraadbol?

Kortom, bij welke Citroengarage/specialist in de buurt van Leiden of Utrecht (ik woon half om half in die plaatsen, maar binnenkort alleen nog maar in Utrecht) kan ik mijn BX eens goed laten bekijken en waar kan ik het best heen om een LPG-installatie in te laten bouwen? En is een 1400 carb geschikt voor LPG?

Alvast bedankt voor tips. Dan gaat ie toch nog langer mee Smile

—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 21 maart 2011 09:16 PM
  [ # 368 ]

Die 1400 kan echt tof lopen op LPG, in Eindhoven weet ik een goed en betrouwbaar adres waar ik zelf al 2 keer een installatie heb laten plaatsen. Er zijn inmiddels meerdere tevreden forumleden vandaan gekomen.
Als je wagen nog hard is en je vind het echt nog steeds een leuk ding dan zou ik er maar snel een tank in zetten!  cool smirk
Enneh… dan ben je gelijk van die steeds weer vastzittende achterremmen af!

Profiel  
 
CitZX1.8iFurio
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007

- BX GTI 16V MK1
Gepost: 21 maart 2011 10:18 PM
  [ # 369 ]

Dankje voor de tip.

Vastzittende achterremmen? Daar heb ik nog niets van gemerkt in bijna drie jaar tijd… Niet in verbruik en ook niet op een andere manier. Wat was er dan met de achterremmen toen jij ‘m nog had?

—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 21 maart 2011 10:24 PM
  [ # 370 ]

Da echterremmen gaan in het algemeen vrij vaak vastzitten bij BX-en. Met wat extra gewicht in de kofferbak (neerwaardse druk) wordne de achterremmen beter gebruikt waardoor ze niet vast komen te zitten.

Profiel  
 
CitZX1.8iFurio
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007

- BX GTI 16V MK1
Gepost: 21 maart 2011 10:41 PM
  [ # 371 ]

Hahaha.. Fijn dat ik dat na 4 jaar BX rijden ook weet Smile Echt nooit geweten, maar ook nooit last van gehad. Dat scheelt.

—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 21 maart 2011 10:57 PM
  [ # 372 ]
CitZX1.8iFurio schreef:

Vooral het veersysteem lijkt aandacht nodig te hebben. De klacht is namelijk dat ie soms gewoon niet goed veert, dat ie keihard lijkt. Na even op en neer gaan is dat over, maar het lijkt me niet goed. Is dat de voorraadbol?

Welkom in Utrecht Wink

Dit zal niet aan de voorraadbol liggen en ook niet aan de veerbollen, dan zou ‘t een continu-klacht zijn.
Het zou me niets verbazen als de voorveerpoten op beginnen te raken. En anders zit de hoogteregelaar af en toe vast, maar ik herken het van mijn rotte ex-veerpoten. Als je een setje goede voorveerpoten kunt vinden, wil ik je wel helpen met vervangen, nu je hier toch zo in de buurt zit.

Profiel  
 
CitZX1.8iFurio
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007

- BX GTI 16V MK1
Gepost: 21 maart 2011 11:03 PM
  [ # 373 ]

Lijkt me een enorme klus anders…. Sad Goed, hulp is altijd welkom Smile

Jij had toch een goede garage in/bij Utrecht? Ik wou daar de BX namelijk even goed laten nakijken door mensen die er meer verstand van hebben dan ikzelf, dan komen ze er vast ook wel achter als er iets is met de veerpoten.

—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 21 maart 2011 11:12 PM
  [ # 374 ]
CitZX1.8iFurio schreef:

Lijkt me een enorme klus anders…. Sad Goed, hulp is altijd welkom Smile

Nah, hooguit 30 minuten per kant.

CitZX1.8iFurio schreef:

Jij had toch een goede garage in/bij Utrecht? Ik wou daar de BX namelijk even goed laten nakijken door mensen die er meer verstand van hebben dan ikzelf, dan komen ze er vast ook wel achter als er iets is met de veerpoten.

Hmm, als je Diemen in de buurt noemt… Ordas aldaar vind ik erg ok. Maar die veerpoten merk je alleen als je er veel/vaak mee rijdt, met een paar keer induwen en een rondje om de kerk is de conclusie meestal: niets aan de hand. Tenzij ze echt volledig verrot zijn en bij elke beweging kraken.

Profiel  
 
CitZX1.8iFurio
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007

- BX GTI 16V MK1
Gepost: 21 maart 2011 11:18 PM
  [ # 375 ]

Ze kraken inderdaad nog wel eens… Ik denk dat ik maar een oproepje plaats op het forum voor nieuwe voorveerpoten.

—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)

Profiel  
 
 
25 van de 28
« Eerste  < Vorige 23 24 25 26 27 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook