7 van de 28
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
   
Furio’s Bee-niX: verkocht!
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 15 december 2008 02:09 AM
  [ # 91 ]

De B[ni]X op 150? Dan gaat hij gewoon iets sneller dan bij 120, wat meer geluid natuurlijk, maar verder weinig. Ik moet zeggen dat de prestaties van zo’n blokje niet eens tegenvallen, en hij gaat ook niet extreem zuipen…

Mooi dat je hem mee gaat nemen naar Spanje! Succes bij de APK, al zit ik daar persoonlijk niet echt over in. Misschien de achterremmen? Voor was allemaal nieuw in ieder geval.
Hoe dan ook, het is en blijft een leuke wagen en de leukste bix die ik heb gehad. (ik heb er niet voor niets weer eentje bij staan!)

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 15 december 2008 07:27 PM
  [ # 92 ]
CitZX1.8iFurio schreef:

Laughing  Laughing

Ik heb het nog niet geprobeerd. Dat gaat op weg naar spanje vast wel gebeuren.

Hoe gaat dat bij jou dan Basis?

Bij 140/150 niks aan de hand.

Bij 160 gaat ie heel licht sturen (echt heel licht Laughing )
En het dashboard trilt dan een beetje Rolling Eyes

Profiel  
 
CitZX1.8iFurio
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007

- BX GTI 16V MK1
Gepost: 15 december 2008 10:35 PM
  [ # 93 ]

heb jij weer een bnix joh?? Waar heb je die vandaan?

—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 15 december 2008 10:55 PM
  [ # 94 ]

Ja man, weer een soortgelijk geval eigenlijk. Weinig op de klok (90k), prima onderhouden maar met een brakke koppeling. Kortom vervangen en rijden maar. Ditmaal wel zonder deuk, maar met roest. Niets ernstigs, maar er zit wat meer werk aan.
Verder is het de zelfde uitvoering, dus met zonder rechter spiegel enzo… Heerlijk!
Overigens heb ik deze ook totaal zonder doel gekocht, net zoals jouw B[ni]X, omdat hij anders naar de sloop zou gaan.

Profiel  
 
CitZX1.8iFurio
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007

- BX GTI 16V MK1
Gepost: 06 januari 2009 10:49 PM
  [ # 95 ]

Vraagje:

Mijn auto moet door de APK. Dat gaat hopelijk lukken. Er is 1 puntje dat ik weet, een lekje in de uitlaat. Nu heb ik daar en vraag over.

De uitlaat ziet er nog heel goed uit, geen roest of zoiets. Toch hoor ik een lekje in de uitlaat. Deze hoor ik bij de einddemper. Betekent dat ook dat de lek daar zit? Hoe kom ik er achter in welk deel van de uitlaat de lek precies zit?

Is een lekje in de uitlaat een APK afkeurpunt?

—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 06 januari 2009 10:53 PM
  [ # 96 ]

Terwijl de motor stationair draait, even je hand tegen het uiteinde van het eindpijpje houden, zodat er geen lucht meer uit de uitlaat kan komen, maar als het goed is door het gaatje komt?

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 06 januari 2009 11:23 PM
  [ # 97 ]

Uitlaat moet gasdicht (van begin tot eind) zijn en deugdelijk opgehangen zijn.  Wink


Misschien kan het gaatje nog dichtgelast worden?

Profiel  
 
Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 06 januari 2009 11:36 PM
  [ # 98 ]

Of een beetje van dat bubblegum spul er tegenaan?

Profiel  
 
CitZX1.8iFurio
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007

- BX GTI 16V MK1
Gepost: 07 januari 2009 12:44 AM
  [ # 99 ]

haha…

De uitlaat ziet er echt heel netjes uit….

Kan het een aansluiting zijn tussen twee delen? Kan eht dan gelast worden?

En: klopt het inderdaad dat ik mn hand tegen de uitlaat moet houden om te zien waar het lekje zit?

—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 07 januari 2009 12:58 AM
  [ # 100 ]

Ik heb ook een vrij nieuwe uitlaat die er nog netjes uit ziet. Die was naar mijn idee ook ergens lek vanwege de drubbels die er langs liep. Ik liet de motor stationair draaien bij koude motor, en door de condens zat er wat vocht in de uitlaat. Toen ik mijn hand op de einpijp hielt, begon die te ‘bubbelen’ bij een lasnaad. Ik wist dus genoeg. Wink

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
Daan88
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006

- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Gepost: 07 januari 2009 01:34 AM
  [ # 101 ]

Hij mag best ietsjes lekken langs een klem, dit hou je toch meestal wel

Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 07 januari 2009 02:09 AM
  [ # 102 ]

Wat wel of niet toegestaan wordt tijdens de keuring, is aan de keurmeester. Het boek spreekt over gasdicht, en dat is niet een beetje lek…
Monteer het zaakje gewoon met een dun laagje montagepasta en je bent klaar.

Profiel  
 
Autofan
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3355
Geregistreerd: 26-01-2006

- 2CV Auto
Gepost: 07 januari 2009 09:19 AM
  [ # 103 ]

Als die bij een klem lekt even kijken of je de klem nog aan kan draaien. Meestal helpt dit wel om hem weer dicht te krijgen. Anders even de klem lossen en er montagepasta tussen smeren en de klem weer vast draaien.

Controleren of die lekt: De manier zoals Timo hierboven vermeldde Wink

Profiel  
 
CitZX1.8iFurio
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007

- BX GTI 16V MK1
Gepost: 07 januari 2009 10:49 AM
  [ # 104 ]

Dank voor alle antoorden.

Die klem. Wat is dat? Bevestigingsklem tussen twee delen van de uitlaat?

Ik ga dit weekend in inder geval er even mee klooien en als het met montage pasta op te lossen is, dan doe ik dat. Anders gewoon een nieuw stuk uitlaat..

—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)

Profiel  
 
Autofan
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3355
Geregistreerd: 26-01-2006

- 2CV Auto
Gepost: 07 januari 2009 06:51 PM
  [ # 105 ]

Ja de bevestigingsklem tussen 2 uitlaatdelen. Zit meestal vast met een moer waar je dop 16 op kan zetten.

Profiel  
 
 
7 van de 28
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook