Hallo Forummers,
Vanmiddag de bougies vervangen en ja hoor nummer 2 blijkt wel erg makkelijk los te gaan . Schroefdraad naar de gloria. Vond al een hoopje ijzerdraadjes in een stil hoekje in de kop. Setje van Midlock gehaald om nieuwe draad te tappen en een busje er in te draaien. Nu doet het volgende zich voor:
Kan ongeveer 2 cm tappen en dan wil de tap niet meer verder. (moet zeker nog zo’n 2 cm!) Zit ik hier op een oude helicoil te boren of heeft iemand hier ervaring mee? Alvast bedankt voor jullie reacties!
Ik gok dat je dan een harder stuk tegekomt, zie het verschil in mijn CX 2000 kop (DS derivaat):
Gewoon doortappen lijkt me.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Gebruik je wel snijolie? Rustig en kalmpjes aan doorgaan, en wat vaker terug om de spaantjes af te voeren….....
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
Bedankt voor de reacties. Gebruik nu geen snijolie, zal er achteraan gaan. Zou goed kunnen dat ik op het verharde gedeelte ben aangekomen.
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Voor 1 zo’n gat hoef je geen speciale olie te gaan halen, hoor. Gewone olie doet het ook voor die ene keer….....
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
Werkt wd 40 ook voor dit geval?
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Paar druppels motorolie…...haal je zo met je vinger van de vuldop of peilstok…...
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
Goed nieuws gat is getapt, slecht nieuws er heeft inderdaad een of ander oude helicoil gezeten waardoor ik nu met een gat zonder schroedraad zit waar de m16 hulsjes die over de bougies gaan ruim in passen. Is het nog mogelijk om nog een grotere maat te tappen en daar een soort huls-in-huls-constructie te doen of kan ik beter maar beginnen met het demonteren van de kop. Krijg het idee dat het een dure bougie begint te worden!
Hmm ja bij mijn kop had ik hetzelfde, daarom is er een M18 gat in getapt, daar een bout ingedraait en daarin is een nieuw M14 gat gemaakt en draad getapt. Zijn die midlock dingetjes niet groter te krijgen?
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Busjes van Midlock gaan maar tot M16 (buitenmaat, binnen M14). Misschien bestaat er wel een helicoil met 18 buiten en 16 binnen.
Hmm ja maar zou een helicoil lekker blijven zitten met die tempwisselingen? Ik zou voor een degelijke oplossing gaan anders blijf je prutsen.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
smeer je tap helemaal vol met vet dan haken daar de weggesneden metaal deeltjes in en vallen ze niet op je zuiger.
Mijn hoop is nu gevestigd op de big-sert van Wurth. Is speciaal voor te grote maat bougiegaten. Moet van M18 naar M14 kunnen. Ben benieuwd!
pietjan schreef:smeer je tap helemaal vol met vet dan haken daar de weggesneden metaal deeltjes in en vallen ze niet op je zuiger.
Dat wou ik ook schrijven, werkt perfect.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 10341
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
paso schreef:pietjan schreef:smeer je tap helemaal vol met vet dan haken daar de weggesneden metaal deeltjes in en vallen ze niet op je zuiger.
Dat wou ik ook schrijven, werkt perfect.
Bij zo’n midlocksetje zit een vetstift (tamelijk hard)
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.