2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Midlock gebruiken voor kapot bougiegat
GW-tje
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005

- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Gepost: 29 augustus 2008 12:15 AM
  [ # 16 ]

Ik had ook even het idee, dat je de kop los had…..nu moet je in ieder geval wel zorgen dat je alle spanen uit je verbrandingskamer houdt. Gebruik een goede stofzuiger met een vernauwing om via het bougiegat de spanen op te zuigen. Mocht er onverhoopt een klein spaantje blijven hangen, dan zal het wel goed gaan omdat het aluminium is, maar probeer zoveel mogelijk uit de verbrandingsruimte te houden. Als je nog meer moet boren is het misschien handig om voorzichtig de motor te tornen en te zorgen dat de betreffende cilinder in BDP staat aan het begin van de arbeidsslag, dus beide kleppen gesloten…....

Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991

Profiel  
 
GW-tje
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005

- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Gepost: 29 augustus 2008 12:34 AM
  [ # 17 ]

Misschien is dit een goede oplossing?

http://www.timesert.com/html/howtosp.html

Check het filmpje om te zien wat het verschil is met een Helicoil of Midlock
insert…...

Als je hun website doorspit zie je dat ze tot 0.72 Inch gaten (18.5 mm.) kunnen voorzien van een nieuwe bougiedraad M14x1.25 door een insert in een insert te plaatsen….....

Er is nog hoop. Wink

Ook kom ik hier uit:

http://issuu.com/wurthuk/docs/time-sert

en dat is al dichter bij huis…..

http://www.wurth.nl/wurth.htm

maar die zul je moeten bellen, want op de nl-site zie ik de timeserts weer
zo snel niet staan…...

Suc6, ik hoop dat je er iets aan hebt.

Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 29 augustus 2008 12:52 AM
  [ # 18 ]
GW-tje schreef:

Misschien is dit een goede oplossing?

http://www.timesert.com/html/howtosp.html

Check het filmpje om te zien wat het verschil is met een Helicoil of Midlock
insert…...

Als je hun website doorspit zie je dat ze tot 0.72 Inch gaten (18.5 mm.) kunnen voorzien van een nieuwe bougiedraad M14x1.25 door een insert in een insert te plaatsen….....

Er is nog hoop. Wink

Ook kom ik hier uit:

http://issuu.com/wurthuk/docs/time-sert

en dat is al dichter bij huis…..

Die heb ik in mijn Ducati gebruikt, leek me beter als een helicoil.

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
GW-tje
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005

- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Gepost: 29 augustus 2008 12:54 AM
  [ # 19 ]
paso schreef:

Die heb ik in mijn Ducati gebruikt, leek me beter als een helicoil.

Dat is ook inderdaad de opzet, ze zitten beter vast en zijn massief.

Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991

Profiel  
 
Kees76
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 67
Geregistreerd: 12-12-2006

Gepost: 29 augustus 2008 01:52 AM
  [ # 20 ]

Bedankt voor het meedenken. Had die wurth-site ook gevonden. Het is alleen nog onduidelijk hoe je die m18-m14 set kunt bestellen. Ondanks vet is er toch een en ander in de verbrandingskamer terecht gekomen. probeer het eruit te blazen. Deel van de oude helicoil is al eens op de zuiger gevallen vrees ik dus helemaal fris zal het al niet meer zijn.

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 29 augustus 2008 02:22 AM
  [ # 21 ]
Kees76 schreef:

Bedankt voor het meedenken. Had die wurth-site ook gevonden. Het is alleen nog onduidelijk hoe je die m18-m14 set kunt bestellen. Ondanks vet is er toch een en ander in de verbrandingskamer terecht gekomen. probeer het eruit te blazen. Deel van de oude helicoil is al eens op de zuiger gevallen vrees ik dus helemaal fris zal het al niet meer zijn.

Als particulier kun je daar iig niet bestellen. Dus even via een garage ofzo.

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10341
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 29 augustus 2008 03:31 AM
  [ # 22 ]
Kees76 schreef:

Bedankt voor het meedenken. Had die wurth-site ook gevonden. Het is alleen nog onduidelijk hoe je die m18-m14 set kunt bestellen. Ondanks vet is er toch een en ander in de verbrandingskamer terecht gekomen. probeer het eruit te blazen. Deel van de oude helicoil is al eens op de zuiger gevallen vrees ik dus helemaal fris zal het al niet meer zijn.

truukje van een citroengarage: motor laten lopen met betreffende bougie eruit. Flink gasgeven en alle rommel wordt er door het bougiegat uitgeblazen.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
nltecoko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 756
Geregistreerd: 10-12-2006

- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
Gepost: 29 augustus 2008 11:38 AM
  [ # 23 ]
jantje1948 schreef:

truukje van een citroengarage: motor laten lopen met betreffende bougie eruit. Flink gasgeven en alle rommel wordt er door het bougiegat uitgeblazen.

Beter truukje misschien: cilinder in bdp plaatsen (zodat de kleppen dicht staan) en met een slangetje aan je persluchtpistool door het bougiegat naar binnen blazen. Dan wordt alle rommel in elk geval niet langs je kleppen geblazen.

‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5010
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 29 augustus 2008 11:45 AM
  [ # 24 ]

Misschien een tip: Web heeft op http://www.xantiaclub.net uitgebreid uit de doeken gedaan hoe hij een vergelijkbaar probleem bij zijn BMW 540 heeft opgelost. (staat dus ook in het offtopic gedeelte).

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 29 augustus 2008 12:36 PM
  [ # 26 ]
GW-tje schreef:

Mocht het nou helemaal niet meer lukken….....

Dan kan ie ook wel even naar een decent garage rijden om de kop daar te laten fixen Smile

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
camemBert
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1532
Geregistreerd: 26-06-2006

- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Gepost: 29 augustus 2008 02:54 PM
  [ # 27 ]

Ik heb bij de laatste bougie demontage, om de elektrode afstand te stellen, bij een bougie een soort busje mee er uit gedraaid. Geen helicoil.
Ik kon het er weer netjes indraaien, maar met een volgende bougie vernieuwing zal ik het busje van de bougie af moeten krijgen.
Hoe doe ik dat het best?
Kan ik met een soort loctite eerste het busje vastzetten en dan alleen de bougie losdraaien of is er een betere manier?

Du pain, du vin et… Citroën!

Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Profiel  
 
GW-tje
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005

- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Gepost: 29 augustus 2008 03:47 PM
  [ # 28 ]
T(h)ijs schreef:
GW-tje schreef:

Mocht het nou helemaal niet meer lukken….....

Dan kan ie ook wel even naar een decent garage rijden om de kop daar te laten fixen Smile

Dat gaat hem niet lukken voor 175 euro, tenminste als hij zelf de kop kan wisselen…...

@Camembert, loshalen met beleid, WD40, en griptang c.q 2 passende moeren op de draadbus en dan de draadbus met een juiste loctite terug en vast. Zoek wel de goede loctite die tegen de temperatuurwisselingen van de kop kan.

Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991

Profiel  
 
Kees76
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 67
Geregistreerd: 12-12-2006

Gepost: 18 september 2008 02:13 PM
  [ # 29 ]

Setje is binnen uit Duitsland. Kost bijna evenveel als koprevisie maar werkt wel fantastisch. Heb nog niet kunnen testen met draaiende motor vanwege nog enkel ander klussen. Bedankt voor de tips!

Profiel  
 
robbie25cx
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 314
Geregistreerd: 23-09-2004

Gepost: 19 september 2008 01:00 AM
  [ # 30 ]
T(h)ijs schreef:
Kees76 schreef:

Bedankt voor het meedenken. Had die wurth-site ook gevonden. Het is alleen nog onduidelijk hoe je die m18-m14 set kunt bestellen. Ondanks vet is er toch een en ander in de verbrandingskamer terecht gekomen. probeer het eruit te blazen. Deel van de oude helicoil is al eens op de zuiger gevallen vrees ik dus helemaal fris zal het al niet meer zijn.

Als particulier kun je daar iig niet bestellen. Dus even via een garage ofzo.

jep, is een groothandel!  Wink  alleen voor garages dus. Mocht je er niet uitkomen, kan ik je het telnr van een vertegenwoordiger geven. Uiteraard per pm….. Mijn ervaring is dat wurth niet geheel uniek is met zn producten, is dus best mogelijk dat je dat ergens anders ook kan krijgen…..

 

Bendenk me net dat wurth tegenwoordig ook winkels heeft, net zoals een brezan od. waar je dus zo kan binnen lopen.

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook