Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Ik heb eindelijk weer een nieuwe APK op mijn GSA special uit 1984. Het heeft bijna 1 maand mogen duren maar dan heb ook wat.
Ik moest twee nieuwe banden hebben en de prijs van de Michelin zijn weer omhoog gegaan 130 euro ex montage ex btw per band. De wagen staat nu weer op lekker nieuwe bandjes. Verder was mijn CO waarden veel te hoog op bijna 8%. Natuurlijk alles afstellen maar dat geen zin, bleef te hoog en de auto was de afgelopen maanden ook stuk minder zuinig. Wat bleek was dat de choke klep open bleef staan waardoor deze eigenlijk altijd aanstond. Moest het bovenste deel van de solex carburateur vervangen omdat de behuizing was ingedeukt. Nu zijn de CO waarden weer 1,5% wat heel mooi is en loopt ook weer prachtig rond.
Ben mijn GSA nu bijna 1 maand kwijt geweest maar gelukkig was ik op vakantie en had een leen auto, een hele mooie CX Pallas 2200 uit 1975. De auto is afgelopen jaar uit frankrijk gekomen en compleet in originele staat, dus ook de two toon lak, kogel grijs met een zwart dak helemaal roestvrij en strak. De stoelen zijn van cognac velours en gaaf, ook heeft de wagen een Jaeger tellers. In andere woorden ik had de GSA nog wel een maandje willen missen
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973
Je hebt zeker geen foto’s van die CX?
Citroen c32 Hilton XLS