3 van de 3
 < Vorige 1 2 3

Wel / Geen Winterbanden
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 30 augustus 2008 04:52 PM
  [ # 31 ]
Harm schreef:

t redelijk nieuwe Energy’s. Wegdek was vrij nat.
Ik nam een afritbocht redelijk vlot, maar zeker niet erg hard. Gewoon een bocht, geen scheurwerk. Later vertelde Poekoek me dat ie in die bocht bijna eruit was gevlogen, en dat de BX op Energy’s zowel voor als achter begon te glijden, en alleen door pure mazzel op de weg is gebleven.
Da’s dus het verschil tussen Energy’s en banden met grip…

Het klinkt wel als een goed verhaal, maar als je het verschil in onderstel set-up (GTI versus zacht Progress) niet meeneemt ben je nog nergens.

Bollen, dikte stabilisatorstang, eventuele slijtage in het onderstel (al denk ik dat dit bij beide BXen wel goed zat) telt ook allemaal mee.

Overigens raak je een BX met een zachte onderstel setup niet zomaar kwijt in de bocht. Meestal is het onderstuur zo’n lang grijs schemergebied dat een beetje gas los en glijden ruim genoeg is om de controle weer terug te krijgen. Dit in tegenstelling tot echt tot op het bot getunede 205jes GTI of Activa’s waarbij de situatie redddeloos verloren is als je over het randje van de grip gaat.

Ach, ik geloof ook niet dat die Fulda banden slecht zijn, maar ik heb nou eenmaal liever Michelin’s. Je gaat je geliefde Franse Paté de Campagne toch ook niet opeten op Duits zuurdesembrood, al is dat bood dan wellicht zelfs nog in licentie gemaakt in Frankrijk door de firma Carrefour?

@Knackör: die oplossing die jij hebt met 15 inch staal vind ik ook wel sjiek. Het enige wat mij er nu van weerhoudt is dat ik nette 14 inch speedline velgen hebt met goede banden (nja, 2 vrij nieuw, 2 al een tijdje in gebruiik) en bovendien dan weer moet gaan nadenken over wat voor wieldoppen ik er dan op ga schroeven).

Profiel  

knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3680

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 30 augustus 2008 05:09 PM
  [ # 32 ]
mpostma schreef:

@Knackör: die oplossing die jij hebt met 15 inch staal vind ik ook wel sjiek. Het enige wat mij er nu van weerhoudt is dat ik nette 14 inch speedline velgen hebt met goede banden (nja, 2 vrij nieuw, 2 al een tijdje in gebruiik) en bovendien dan weer moet gaan nadenken over wat voor wieldoppen ik er dan op ga schroeven).

Link

Link

Die tweede set lijkt mij wel aaridg onder een BX staan Smile

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  

michelpas
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 168

- Xantia 1.8i 16v
Gepost: 31 augustus 2008 05:01 AM
  [ # 33 ]

Re: Wel / Geen Winterbanden

Martijn de Ruijter schreef:

Zonder flauw te willen doen: Taxateur? Voor een ‘93 BX 1.4? Leg uit!
Gr Martijn

Verzekerd via Emerpark, bij WA is geen ruitschade gedekt (hebben ze mij verteld) dus moest het casco worden en dus een taxateur. Voorruit zonder verzekering laten vervangen is nogal prijzig klusje, kost meer dan de auto in aanschaf.

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 01 september 2008 01:56 AM
  [ # 34 ]
knäckor schreef:

Die tweede set lijkt mij wel aaridg onder een BX staan Smile

Zat ik ook wel eens aan te denken, maar dat staat ineens zo modern. Ik denk niet dat ik al toe ben aan 15 inch. Het afscheid van mijn oude wielen (met die fijne Michelin Energy’s) zou mij gewoon te zwaar vallen.

Profiel  

3 van de 3
 < Vorige 1 2 3

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook