Totaal aantal Berichten: 17396
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
De organisatie van de 15e ICCCR heeft vanmorgen vroeg een persbericht uitgezonden. Het staat bol met kleine weetjes die voor de lezers van dit topic geen verrassingen meer zullen zijn. Het lijkt dan ook meer gericht op algemene media zoals dagbladen. De actualisering van de statistieken is misschien wel interessant. Er zijn nu 1.620 auto’s en 3.292 personen ingeschreven. De top-3 bestaat nog altijd uit het Verenigd Koninkrijk (582), Frankrijk (310) en Nederland (189). Of Duitsland (126) nog een bedreiging zou kunnen vormen voor de Nederlandse podiumplaats? Het aantal Belgische auto’s is overigens omhooggekropen naar 66.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 43270
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik vind dat eigenlijk behoorlijk tegenvallende aantallen…...
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 17396
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Ik ook. Het Kanaal en de Noordzee lijken voor velen te grote belemmeringen te zijn.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 43270
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
De boot of tunnel kostnde nodige duiten…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 17396
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Met de auto naar Frankrijk is ook niet gratis en dat doet men wel…
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Volgens mij is de barriere voornamelijk mentaal. Ik heb ‘t uitgerekend wat de kosten zijn als je naar de afstand kijkt en het maakt niet veel uit met eenzelfde afstand rijden eigenlijk (zeker met je SM ), dus het is niet helemaal een rationele overweging… hopelijk breidt het Nederlandse contingent zich nog wat uit op ‘t laatste moment, want het is altijd toch wel leuk zo’n ICCCR.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
waterman schreef:De boot of tunnel kostnde nodige duiten…
boot in Calais kan voor 25 Euro als je via internet boekt , ter plaatse rond de 100 euro .
Ik hoor veel bezwaren ( niet durven ) om langs de verkeerde kant van de weg te rijden
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik vind de getallen ook niet meevallen, maar ik heb ook geen idee hoe groot de voor inschrijven bij vorige jaren was. En hoeveel bezoekers er uiteindelijk zijn geweest.
Je leest toch wel regelmastig dat het een leuk evenement is, maar ik heb er eigenlijk ook nog niet echt een beeld van. Want ik vermoed dat CitroMobile toch iets heel anders is bijvoorbeeld. Daar staan voornamelijk erg veel verkoop stands, wat ik hier toch wat minder verwacht.
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 20-11-2004
- ID/DS Break20
- ID/DS DS19M
- 2CV AK400
- C5 Break ph2 2.0 16V
Voor organisatie ICCCR 2016 in Nederland heeft Hans uitgezocht hoeveel mensen zich ingeschreven hebben voor vorige ICCCR’s.
1e Citroën World Meeting, Joegoslavië Porec, 1973: 700 auto’s
2e Int. Citroën Clubs Treffen, Oostenrijk Wenen, 1974: onbekend
3e ICCCR, Engeland Kenilworth, 1976: onbekend
4e Frankrijk Chartres 1978: 800 auto’s
5e Nederland Breda 1981: meer dan 1000 auto’s
6e Engeland Knebworth 1984: 1327 auto’s
7e Duitsland Lorely 1987: 1500
8e Nederland Flevohof 1989: 4000
9e Denemarken Herning 1992: 1350
10e Frankrijk Clermont Ferrand 1995: 5000
11e België Chevetogne 1998: 5000
12e USA Boston 2002: 677
13e Zwitserland Interlaken 2004: 4500
14e Italië Rome 2008: 2457 auto’s
15e Engeland Harrogate 2012: ?
16e Nederland 2016 ?
Mijn inschatting is dat de Engelsen op ongeveer 2000 auto’s zullen uitkomen. Inderdaad minder dan gehoopt / verwacht. Maar niet zo heel veel minder dan in 2008 in Italië.
Naast eerder genoemde redenen, valt ook het Nederlandse crisis-sentiment te noemen, waardoor mensen momenteel minder geld durven uitgeven en eerder afzien van deelname.
Gelukkig hebben de Engelse organisatoren op dusdanige manier begroot en georganiseerd, dat er alleen geld uitgegeven wordt, wat ook zeker binnenkomt. Verwachting is dus dat er in Harrogate geen verlies gedraaid wordt.
Een ICCCR is vooral een gezelligheidsevenement en een plek om mensen te ontmoeten en samen te genieten van de auto’s en hun eigenaren. Handel is bijzaak. Genieten gebeurt door de grote parkeerplaats, door concours d’élégance en tentoonstellingen, maar ook door ritten in de mooie omgeving. Als het goed is zijn er goede voorzieningen t.a.v. eten en drinken en leuke activiteiten georganiseerd (al waren met name Chevetogne en Rome wat dit betreft slechte voorbeelden). Voor Engeland heb ik hiervoor juist hoge verwachtingen.
Een ICCCR lijkt dus helemaal niet op CitroMobile, maar eerder op een groot club-kampeerweekend. Maar dan voor alle types Citroën en met mensen van over de hele wereld.
Je gaat erheen voor de gezelligheid, om mensen te ontmoeten en te leren kennen en om (een paar dagen) vakantie te vieren met mede Citroën liefhebbers. Sinds 1992 (op Boston na ) knopen wij er onze vakantie aan vast. We hebben het altijd erg naar onze zin. We zijn na een paar dagen de Citroëns helemaal zat, gaan dan de omgeving verkennen, en genieten de laatste dag weer van de auto’s.
En zodra het evenement voorbij is kijk en zwaai je weer naar iedere Citroën!
Over eerdere opmerkingen:
- Links rijden is even wennen en wat extra opletten, maar niet moeilijk.
- Naar Engeland gaan is niet duurder dan rijden naar midden-Frankrijk. Je kunt bovendien kiezen voor gemak en wat duurder via Rotterdam-Hull, of een goedkopere overtocht en verder rijden via een Kanaaltunnel of -ferry.
- Ik vind het echt een leuk en bijzonder evenement, wat gaat om de mensen.
Dus wie komt alsnog mee? Wij hebben er weer veel zin in!
Citroën-rijder sinds 1977. Voor goed ID/DS onderhoud, cursussen en advies ga je naar echte specialisten en de techneuten van de ID/DS club.
Totaal aantal Berichten: 17396
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
In de vroege morgen van 26 juli meldde de ICCCR-organisatie dat het aantal ingeschreven auto’s de dag ervoor met 25 omhooggegaan was naar 1698. Dit was het hoogste dagelijkse cijfer tot dusverre en volgens de ICCCR-mensen wellicht “het begin van de sprint.” Ze zouden best gelijk kunnen krijgen, want later die dag heeft Citroën Frankrijk een persbericht over de ICCCR verspreid. Daarin staat voor de lezers van dit topic niets nieuws, maar extra inschrijvingen zijn niet onwaarschijnlijk.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 17396
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
De teller van het aantal auto’s stond vanmorgen vroeg op 1.793 en die van het aantal mensen op 3.646. Dat zijn toch ongeveer 250 auto’s en 500 mensen meer dan begin juli. Het gaat nog druk worden!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 17396
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Inmiddels staat het aantal auto’s boven de 1.800. De komende dagen zal dat nog verder oplopen en er zullen ook mensen zonder voorinschrijving komen. De 2.000 gaan dus wel gehaald worden.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Morgen vertrekken medeforummers GWHENDRIKS2 (Gert), BasisBIX (Coen), Vega (Bob) en ik al naar GB. Met de boot van Rotterdam naar Hull. We gaan ons daar eerst een paar dagen elders vermaken, om vervolgens ook naar het ICCCR te gaan. Waarschijnlijk tot daar!
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Goede reis heren (en dames??). Zie jullie in Harrogate!
Totaal aantal Berichten: 1595
Geregistreerd: 27-06-2010
- ID/DS D Super
- ID/DS ID19B
Goeie reis Bob, Coen, Gert en Timo! We zien jullie daar wel.
Gisteren, tijdens de HY-meeting, hoorde ik dat er vandaag een aantal HY’s het ruime sop kiezen.
Mijn snoeken:
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/214511/P0/