Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
graddus schreef:eviltwin schreef:25 GTi 137pk/205Nm
25 GTiT 169pk/258Nm
25 TRT T2 120pk/294NmDit zal beter kloppen denk ik
Nope, de GTiT heeft bijna 300 Nm koppel!
Totaal aantal Berichten: 15704
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
De TRD turbo II waar ik mee reed had anders als specificaties 120 pk en 297 Nm…
graddus schreef:eviltwin schreef:25 GTi 137pk/205Nm
25 GTiT 169pk/258Nm
25 TRT T2 120pk/294NmDit zal beter kloppen denk ik
Nee hoor ik had het echt wel goed geschreven! De CX benzine turbo heeft meer koppel dan de Diesel turbo
CX 25 GTi Turbo 2
max. koppel 294Nm @ 3250tpm
max. vermogen 168pk (123kW) @ 5000tpm
vergelijk de oplopende vermogen, koppel per liter en de techniek om daartoe te komen:
voorkamer diesels:
CX 25 TRDTurbo 95pk/216Nm (1983) 86Nm/L
CX 25 TRDT2 120pk/258Nm (1987) 103 Nm/L - intercooler
XM 2.1 Turbo d12 110pk / 245Nm (1989) 116 Nm/L - 3klepper
XM 2.5 Turbo d12 131pk / 285Nm (1994) 114 Nm/L
common rail DI:
Xantia 2.0HDi 110pk / 250Nm (1998) 125 Nm/L
C5 2.2HDi 136pk/317Nm (2000) 144 Nm/L - 4klepper/var turbo
C5 2.0HDi 138pk/340Nm (2004) 170 Nm/L - overboost
C6 2.7HDi 208pk/440Nm (2005) 163 Nm/L - bi turbo
C5 2.2HDi 173pk/400Nm (2006) 181 Nm/L - serieel twin turbo
NB ook hier is te zien dat de 2.7HDi in feite omlaag getuned is.
benzine turbo
Citroen CX 25 GTi Turbo 2 168pk/294Nm (1986) 117 Nm/L
Citroen XM Turbo C.T. 150pk/235Nm (1992) 117 Nm/L (lage tuning)
Peugeot 308 1.6-16V THP 175pk/240Nm (2008) 150 Nm/L
De TRD turbo II waar ik mee reed had anders als specificaties 120 pk en 297 Nm…
verkeerd gelezen, verkeerd onthouden of getuned?
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Totaal aantal Berichten: 27929
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
@ eviltwin
Heb jij een idee hoeveel PK’s en koppel een M25/667 heeft?
Turbo 2 met kat dus.
Ik heb wel eens begrepen iets van 156 pk ofzo..
Koppel ben ook wel wel benieuwd naar.
Die kat moet dr toch maar eens onderuit
Arjan Verkade schreef:@ eviltwin
Heb jij een idee hoeveel PK’s en koppel een M25/667 heeft?
Turbo 2 met kat dus.Ik heb wel eens begrepen iets van 156 pk ofzo..
Koppel ben ook wel wel benieuwd naar.
156pk/270N lijkt wel te kloppen:
http://www.drtheo.nl/CX/modellen.htm#1986 t/m 1991
al wordt er ook wel eens 115kW gequote.
Ik vond het verschil tussen een 25GTi en een 25GTi met kat niet noemenswaardig, dus of je het op een turbo echt gaat merken is de vraag…
Die kat moet dr toch maar eens onderuit
ik zou een werkende kat gewoon werkend houden, voor je het weet worden de milieu-eisen scherper.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Totaal aantal Berichten: 7801
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Waar hadden we het eigenlijk over..
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf redactie@citroen-forum.nl!
Totaal aantal Berichten: 27929
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
eviltwin schreef:ik zou een werkende kat gewoon werkend houden, voor je het weet worden de milieu-eisen scherper.
Ik ga hem wel bewaren.
Maar het extra vermogen + beter brandstof verbruik lijken me voorlopig alleen maar voordelen bieden
Bij turbomotoren zijn de voordelen naar mijn idee grotor dan bij een ongeblazen blok.
Het heeft geen haast ik zie wel waar ik tegenaan loop
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Volgens mij heeft een turbo mét kat ook een lagere compressieverhouding. Effe goed uitzoeken dus voor je de slijptol in je pijp zet…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 27929
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Zie nu idd ook, hetzelfde als van een Turbo 1.
Is dat een probleem?
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Arjan Verkade schreef:Zie nu idd ook, hetzelfde als van een Turbo 1.
Is dat een probleem?
Het moet geen probleem zijn igv het katloos maken.
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker !
DigiDaan schreef:Waar hadden we het eigenlijk over..
van chiptuning op een C6 naar het slopen van een kat uit een CX is maar twee stappen, ik heb draadjes wel eens verder off-topic zien gaan.
Maar het extra vermogen + beter brandstof verbruik lijken me voorlopig alleen maar voordelen bieden
d’r is natuurlijk geen garantie dat je verbruik omlaag gaat, sterker nog, als je vermogen omhoog gaat en je maakt er daadwerkelijk gebruik van kan je ook zo op een hoger verbruik komen.
Ik raad je toch sterk aan om het origineel te houden.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
De Aisin automaat kan volgens mij 450Nm aan. Dat is toch weer 10Nm meer dan het motorkoppel. Mijn CX GTI Turbo 2 met standaard 168pk/295Nm aan koppel is opgevoerd tot ik schat 200pk en ~ 340Nm. De handbak is behoorlijk robuust.
Wat dit zegt over de Aisin automaat? Veel tuners van de 2.7HDI quoten minimaal 500Nm en 235pk, sommige meer dan 240pk/560Nm. Dat lijkt me te veel maar 30pk/60Nm erbij moet toch lukken voor zowel de motor als de automaat? Dat is 14% meer vermogen en 11% meer koppel tov het maximum van 450Nm. Een goed geconstrueerde automaat moet dat toch aankunnen?
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Activa CT Turbo,
450Nm is een maximum gesteld door Aisin zodat er zeker niet binnen het garantietermijn de bak kapot gaat. Reken maar dat er behoorlijk wat reserve aanwezig is waarbij tuning tot een bepaalde hoogte mogelijk is, zoals jij aangaf.
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker !
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
ja maar wie gaat dat uitproberen en zo zijn garantie verliezen….
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Totaal aantal Berichten: 871
Geregistreerd: 03-02-2006
- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
C6 Tunen?
bxsport schreef:ja maar wie gaat dat uitproberen en zo zijn garantie verliezen….
Ik zal hier even advocaat van de duivel spelen (kan toch niet slapen).
ivm verder tunen / opboosten van een C6…..
..gaan we dan niet een beetje voorbij aan de filosofie van de C6?
Misschien even wachten tot de aandelen van ING/Fortis weer een beetje beter gaan en dan een C4 WRC kopen?
t’is maar een idee.
citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI 23)Berlingo M 1.5 HDI XTR 2024 FO