Ik kon het niet laten. Zo’n uitdagend project wil ik nog 1 keer aangaan. Ik heb dus een MK1 gekocht. Volgende week vrijdag wordt die opgehaald.
Even een voorproefje
De auto hoop ik rond december weer rijdend te hebben. Dat zou wel handig zijn want dan heb ik ook al de afspraak staan voor beide 16v’s voor het het inbouwen van eeen orgineel schuif-kanteldak. Het is altijd even afwachten, maar ik ga er vanuit dat het goed gaat komen.
Wordt ongetwijfeld vervolgd.
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
mooi dingetje wel. het lijkt me zeker gaaf om zo een bx helemaal fraai te maken. maar dat zijn ooit plannen voor een 16 klepper. een standaart 1.4 heeft weinig waarde en om daar nou hoop geld in te gaan steken is ook niet alles..
maar mooi dingetje en succes ermee alvast!
Totaal aantal Berichten: 5465
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
ehhh succes en veel geluk!
Ben benieuwd,
Heb je trouwens bij deze alle 4 orginalen velgen? (zie namelijk 1 stalenvelg)
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 1542
- AX GT injection ph1
ligt in de koffer zonder band
koos suc6! enne hoop dat ik deze niet hoef aan te raken… dmv gereedschap en tape enzo
Totaal aantal Berichten: 3455
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
mafketel!
Gefeliciteerd hoor! dit is dan wel een echte snelle.
LAng stilgestaatn dat beest? en wat heppie gelopen?
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
oow de papierloze 16V…. komt vast goed
succes!
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
oow die, nja gewoon omkatten en een deauvilletje van maken!
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Totaal aantal Berichten: 27901
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik hoop dat je hier mee geluk mee heb dan met je andere BXen
MK1 vind ik nog steeds gaver dan een MK2, oftewel mooie aankoop
Soms volg ik je niet meer… wil je van al je franse ellendebakken af, koop je er nog een project bij? Projecten kunnen heel leuk zijn, maar niet als je voor ieder klein reparatietje veel geld moet achterlaten bij een stel oplichters…
onbetaalbaar
Ja ik hou het spannend he. Maar ik geef toe ik verander zo van mening. Het is wel een uitdaging deze auto weer op de weg te krijgen, maar ik voorzie geen problemen.
Wat moeilijker is het zoeken naar een geschikt moterblok. Als ik maar een goed blok heb dan komt het wel goed. Maar nou dus de vraag. Wie weet waar ik zo’n 16v blok kan vinden? :
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Ik denk in de 205 wereld
Maar even serieus, als de motor er toch uit ligt, dan heb je toch opties zat nu? je zou in de Xantia of XM wereld kunnen kijken, daar zijn voldoende blokjes te krijgen die genoeg porrie leveren, minder kilometers gedraaid hebben dan een gemiddelde D6C en voldoende voor handen dus ook nog betaalbaar.
Totaal aantal Berichten: 1986
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Whaha weer een 16v er bij…
Trouwens, er staat een blok te koop op marktplaats.nl
Ga je zelf een blok monteren?
Succes gewenst evengoed
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
Wat mis je dan, papieren en een blok?
of is ie in de soep?
Blok uit de 309 / 405, zijn er af en toe te vinden.
Succes,
wil je hulp met vervangen…..
Jonne
bxgti16soupapesmk1
daaristieweer,wiedurft schreef:Wat mis je dan, papieren en een blok?
of is ie in de soep?
Blok uit de 309 / 405, zijn er af en toe te vinden.
Succes,
wil je hulp met vervangen…..
Jonne
bxgti16soupapesmk1
Dat lijkt me top. Als je wilt helpen graag. Maar ding moet ik eerst thuis hebben en even zien wat ik nou precies heb gekocht. Maar iig bedankt voor je aanbod. Ik maak er graag gebruik van mocht dat nodig zijn.
Ik mis dus de papieren en het blok. Alle leidingen enzo moeten oook vervangen worden. Ding had overigens 88.000 gelopen.
Daan88 schreef:Whaha weer een 16v er bij…
Trouwens, er staat een blok te koop op marktplaats.nl
Ga je zelf een blok monteren?Succes gewenst evengoed
Link??? Ik ben zeer benieuwd.
Triest bericht maar de mk1 gaat niet door. De verkoper en ik hadden allebei andere verwachtingen en we kwamen er niet uit. Gedeeltelijk ook mijn eigen fout, maar aangezien mijn vorige ervaring met mijn gasbak durf ik ellende niet nog 1 keer aan.
Dus bij deze kan IP205 de auto weer te koop aanbieden (compleet of in onderdelen), maar dat is aan hem. Helaas dat het zo moest gaan.
Ik zoek zelf nu een gewone hollandse mk1 die rijdt? Wie o wie weet waar?