Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Is het hele interieur nog in goede staat?
en ze hoeven maar 125 euro voor deze wagen?
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
En zo’n 105PK TRI is toch een verschrikkelijk fijn karretje, echt een lekker fel dingetje met genoeg luxe aan boord.
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Ik ben geinteresseerd (voor die prijs) .
dan moet je snel reageren, bij mij kriebelt het ook!
(maar ik wil een andere auto, niet weer/nog een bx)
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Ik ga vanavond een kijkje nemen, er is jammer genoeg al 200 euro door iemand geboden .
...
en ???
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Ik heb ‘m aangeschaft. Lekkage was de dikke leiding van de kleine retourbundel. Die was al een keer lek geweest en is provisorisch gemaakt. Ik had een oude meegenomen en een koper buisje. Met wat slangenklemmen heb ik ‘t kunnen maken. Ik was erg blij met m’n BX, alleen na een km reed ik bij een tankstation het pad op en viel ie uit. Krukas etc draait gewoon rond met starten, maar het probleem ligt volgens mij bij de ontsteking. Moet daar nog eens naar kijken.
Vriend van me heeft om 5 voor 6 nog nét een aanhanger kunnen huren en zo hebben we de wagen toch thuis gekregen. Vraag is nu wat er precies aan de hand is. Heb nu de polen losgehaald van de accu en probeer van ‘t weekend nog eens te starten, kijken of de ECU gereset moest worden.
Tijdens de eerste keer starten bij de oude eigenaars startte die meteen (wel met startkabels) en heeft daarna best een tijdje lekker gelopen. Iemand nog tips waar ik naar kan kijken?
Interieur is erg apart met de lichte kleur bruin. Het is echter niet allemaal het nieuwste meer, maarja dat mag ook voor een auto uit ‘87.
Ik ben eigelijk wel een beetje jaloers,
Natuurlijk de belangrijke vraag: waar blijven de foto’s?
Gefeliciteerd met je TRI! Leuke wagen, ik heb er zelf ook eentje.
Zoek maar in de richting van relais, ontstekingsmodule, etc
Accupolen loshalen heeft weinig zin denk ik, de inspuitcomputer van een TRI is zo basic dat er weinig aan te resetten valt. Sommigen hier noemen het stortkokerinjectie.
Ernst
BX 16 TRI - Rouge Florentin - ORGA 3903
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Dankje . Ik zal binnenkort wat foto’s plaatsen. Buitenkant heeft best een hoop kleine krasjes maar het geheel mag er nog best zijn. Ik heb al wat topics gevonden die me waarschijnlijk wel kunnen helpen met m’n startprobleem. Ik houd jullie op de hoogte.
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gefeliciteerd man!!
Ik heb fantastische herinneringen aan mijn TRI het is echt een waanzinnig leuke auto met een hoop vermogen toch wel voor zo’n licht BiXje!
En zeker met zo’n bruin dash is het wel apart.
Ik ben erg benieuwd naar de foto’s en neem hem maar eens mee naar school! kan ik er even overheen kwijlen (is ie ook meteen gewassen)
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Gefeliciteerd!!!
Ik heb nog het een en ander over van Tonie z’n Tri-motor, dus geef maar een gil als je wat zoekt. Houd ze rijdend, die leuke Tri’tjes!
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Oh ja daar zeg je zowat
Eigenlijk zou ik die Hydropomp wel weer terug willen als je dat niet heel erg vind, want die was nog lekker vers en die van de 16V is danig aan het overlijden.
Maar als je er zelf al iets mee gedaan hebt / gaat doen heb ik gewoon pech natuurlijk
Heb je wel al wat met het blokje gedaan?
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
....
blij dat ze gered is….
kan nooit veel zijn denk(hoop) ik…
Congratz!
Vermond schreef:Ik was erg blij met m’n BX, alleen na een km reed ik bij een tankstation het pad op en viel ie uit. Krukas etc draait gewoon rond met starten, maar het probleem ligt volgens mij bij de ontsteking. Moet daar nog eens naar kijken.
Vriend van me heeft om 5 voor 6 nog nét een aanhanger kunnen huren en zo hebben we de wagen toch thuis gekregen. Vraag is nu wat er precies aan de hand is. Heb nu de polen losgehaald van de accu en probeer van ‘t weekend nog eens te starten, kijken of de ECU gereset moest worden.
Tijdens de eerste keer starten bij de oude eigenaars startte die meteen (wel met startkabels) en heeft daarna best een tijdje lekker gelopen. Iemand nog tips waar ik naar kan kijken?
Daarom heb ik er nu een diesel van gemaakt. Ik had alles vervangen of uitgewisseld en toch ging ie nog staan. Ik denk achteraf dat het de unit onder de verdelerkap nog kan zijn, maarjah, daar kom ik voorlopig niet achter.
Veel succes!