Totaal aantal Berichten: 3830
- CX 2200
- CX 2200
wow! mooie bx!
jammer van het nietloop probleem. Leg het eens neer op bx sportief wellicht weet 1 van de techneuten daar raad.
Wat voor bruine delen zoek je nog?
Totaal aantal Berichten: 2198
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
He Wouter, bedankt! Ben er ook wel blij mee . Ik heb de laatste week nog niet veel tijd gehad om weer naar deze BX te kijken, dus ik ga binnenkort eerst met de strobo aan de gang om te kijken of ik met deze nieuwe ontsteking wel een vonk krijg.
Wat betreft bruine delen, het alarmverlichtingsknopje is kapot, en het bovenste dashboardkastje. Al heb ik mezelf wel voorgenomen om eerst het motorprobleem op te lossen , daarna zou ik het liefst de bx zoveel mogelijk opknappen. Oja en de voorstoelen zijn enigszins beschadigd, maar ik weet niet hoe makkelijk ik daar tegenaan loop.
Totaal aantal Berichten: 6135
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Vermond schreef:Vraagje voor de technici hier: die ontsteking (+verdelerkap), die kan je bijstellen om het ontstekingstijdstip te wijzigen. Stel, ik draai dat ding helemaal naar een kant (bijvoorbeeld), is er een kans dat de auto daarom niet zou aanslaan? Of zou ie dan gewoon beroerd moeten lopen? Vraag is eigenlijk hoeveel deze stand uitmaakt als ik de motor wil proberen te laten aanslaan.
Hij zal wel starten maar niet mooi lopen. Veel te arm of veel te rijk. Je moet hem dus wel echt goed op tijd zetten. Kans is ook groot dat de auto anders niet stationair wil lopen.
Voor het proberen de motor te starten maakt het dus niet zoveel uit, hij zou wel moeten aanslaan. Als ie dat niet doet is er wat anders aan de hand.
Totaal aantal Berichten: 3830
- CX 2200
- CX 2200
ik dacht dat ik vanochtend wat getyped had…
Ik heb evt een hele stoelen/bank set te koop of te ruil tegen een bruine 1985 GT stoel. Die knopjes kan ik wellicht ook nog wel uit het dash prutsen, mits Pytrick, die m’n break heeft overgenomen, daar geen bezwaar tegen heeft. Ik meen dat hij er toch een zwart dash in wil hebben.
Volgens mij heb jij dan weer een spik en span interieur.
Maar, eerst dat ding aan het lopen krijgen.
Totaal aantal Berichten: 2198
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Ik ben zéker geinteresseerd in interieurdelen. Ik hoop dat je die over een tijdje nog steeds hebt staan, want nu kan ik me dat eigenlijk niet veroorloven (even prioriteiten stellen) .