Totaal aantal Berichten: 486
Geregistreerd: 18-05-2008
- XM XM 3.0 V6 Exclusive
Je dame uit 1970 hoeft geen achteruitrij-lamp te hebben. Als je die wél gemonteerd hebt, dient hij ook te werken, dat wel. Zelfde geldt voor mistachterlicht, met de toevoeging dat hiervoor een controlelampje op je dashboard moet zijn, als je er 1 gemonteerd hebt.
Makkelijkste uitweg is dus om geen van beide lampen gemonteerd te hebben.
Vliegend tapijt: Citroën DSuper 1973, Bleu Delta (in restauratie)
Daily 1: Citroën Dspécial 1974, Candy Root Beer (“Thrasher” a.k.a. Hok Rod)
Daily 2: Citroën C5 X7 1.6 Ligne Business Blanc Perlé
En ik mis nog steeds m’n V6 XM…
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Citroën-das-pas-fën schreef:Je dame uit 1970 hoeft geen achteruitrij-lamp te hebben. Als je die wél gemonteerd hebt, dient hij ook te werken, dat wel.
Bovendien mag die alleen branden bij ingeschakelde achteruit-versnelling.
Totaal aantal Berichten: 486
Geregistreerd: 18-05-2008
- XM XM 3.0 V6 Exclusive
Duh, ik ging ervan uit dat dat wel duidelijk was voor iedereen
Dank voor de verduidelijking vlietmansje.
Vliegend tapijt: Citroën DSuper 1973, Bleu Delta (in restauratie)
Daily 1: Citroën Dspécial 1974, Candy Root Beer (“Thrasher” a.k.a. Hok Rod)
Daily 2: Citroën C5 X7 1.6 Ligne Business Blanc Perlé
En ik mis nog steeds m’n V6 XM…
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
In 1985 of 1986 werd de ZASTAVA 1100 (zoiets als een FIAT 128) van mijn vader afgekeurd wegens de aanwezigheid van een achteruitrijlamp die geschakeld was met normale schakelaar. Was de eerste keer APK, kostte hem dus pegels.
Hij was pas echt woest toen hij hoorde dat de auto goedgekeurd zou worden als het lampje eruit gedraaid werd…
Jarenlang een favoriet topic geweest op verjaardagen
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Gisteravond weer lekker verder geknutseld:
-mistlamp werkt, check
-achteruitrijlamp werkt niet, nog even nakijken en anders er even af.
-bumpersteunen achter. Zijn door vorige bewoner vastgelast ipv netjes
van nieuw ophangrubber voorzien te zijn…..grrrrrrr
Dat wordt of met de dremel lasjes wegslijpen of nieuwe steunen lassen.
-uitlaat van voor tot achter losgehaald, ging erg makkelijk, alles goed gangbaar, totdat ik bij het lek aankwam. Dit zit precies op de ophangbeugel vlampijp/flexpijp. Dit hadden ze ook maar even vastgelast.
Ik kon hier dus niet verder.
Vandaag nieuwe vlampijp en klemmerij bij Chyparse bestellen en dan vrijdag bij de APK er maar even direkt onder sleutelen.
Wordt vervolgd…...
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
Totaal aantal Berichten: 25612
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Zo’n nieuwe vlampijp werkt wel heel lekker. Kan ie eindelijk goed gasdicht worden!
Bestel ook ff de pakkingen en draadeindjes.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
We doen de vlampijp…...dus tussen spruitstuk en flexpijp, die bocht die naar beneden loopt, zeg maar…....
Het spruitstuk gaat er pas af als blijkt dat de kop eraf zal moeten, die laat ik even checken vrijdag door de garage. Pas dan komen er nieuwe tapeinden en pakkingen in.
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
Totaal aantal Berichten: 25612
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Tussen je spruitstuk en vlampijp zitten bij het dubbele type ook pakkingen. Verder breken daar de tapeindjes altijd van af. Maar ik begrijp dat je een enkele pijp hebt?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
GW-tje schreef:Gisteravond weer lekker verder geknutseld:
-bumpersteunen achter. Zijn door vorige bewoner vastgelast ipv netjes
van nieuw ophangrubber voorzien te zijn…..grrrrrrrDat wordt of met de dremel lasjes wegslijpen of nieuwe steunen lassen.
Dat wordt nieuwe bumpersteunen en kofferbak hoeken ben ik bang…....ze zitten niet voor niks vastgelast, ik zou dit laten zitten tot na de apk als ik jou was, ,kan namelijk best tegenvallen wat hier aan de hand is.
Sept cent millions de chinois Et moi, et moi, et moi ....
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
bogaard77 schreef:Maar ik begrijp dat je een enkele pijp hebt?
Klopt, het is een ID19B met DV2 motor, dus niet al teveel extra uitbreidingen om tot hogere vermogens te komen
@Bram: Ik vermoed dat dit een “goedkope” vlotte achterkant reparatie is geweest na een aanrijdingsschade. De afdekstrip in de koffer voor de bedrading heeft een klein knikje en de achterplaat van de kofferbak is aan de zijkanten ook zelf geknutseld, daar waar de schelpen op zitten en de bevestigingshoek voor de achterschermen.
Van de winter:
- Hoedenplank/C-stijlen platen inlassen met een pijpje en slangetje om vocht wat langs de dakrand komt toch af te kunnen voeren.
Dat zal aan 2 kanten moeten.
- Daarna de bumper voorzichtig losslijpen en bumpersteunen repareren en de bumpersteunhouders ook, of vernieuwen.
- Hoogteregelaars schoonmaken/reviseren. Leidingwerk omzetten naar koper.
- Bekabeling koplamphoogtebediening aanleggen.
- Wielkasten in de RX5/RX10.
- Kentekenplaathouders laten poedercoaten.
- Cilinderkoppakking vervangen en evt. koprevisie. Nieuwe waterpomp,
enkele slangen, thermostaat en kachelradiateur reinigen.
Nou, dan is het al wel weer mei 2009 en gaan we weer flink sturen en genieten!
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Vanavond de laatste voorbereidingen getroffen voor de APK. IK denk dat ze er klaar voor is…....
Ook nog even wat gekeken naar koelwaterslangen etc. Witte prut langs de buis naar de radiateur, daar waar de thermostaat hoort te zitten. Die zit er dus niet meer. Witte prut bij de aansluiting van het overloopslangetje op het aftapkraantje. Dit slangetje is gebarsten en moet vervangen worden, anders gaat mijn vers gereviseerde remklauw er weer aan. De waterpomp heb ik nieuw liggen, die gaat erop met nieuwe pakkingen die ook erg doorgeslagen zijn.
Daarna vond ik toch chocolademelk op de radiateurdop….dus die koppakking is toch einde oefening. Als ik straks zover ben om de kop te lichten, hoe voorkom ik dan dat de bussen losgaan of verplaatsen? Of gebeurt dat nog niet als de kop eraf komt?
Morgen in ieder geval uitslag van de APK…....
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
Totaal aantal Berichten: 486
Geregistreerd: 18-05-2008
- XM XM 3.0 V6 Exclusive
Ik zal voor je duimen GW!
Vliegend tapijt: Citroën DSuper 1973, Bleu Delta (in restauratie)
Daily 1: Citroën Dspécial 1974, Candy Root Beer (“Thrasher” a.k.a. Hok Rod)
Daily 2: Citroën C5 X7 1.6 Ligne Business Blanc Perlé
En ik mis nog steeds m’n V6 XM…
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007
- ID/DS DS23H Pallas
GW-tje schreef:Als ik straks zover ben om de kop te lichten, hoe voorkom ik dan dat de bussen losgaan of verplaatsen? Of gebeurt dat nog niet als de kop eraf komt?
In de paar keer dat ik het gedaan heb zat mijn kop niet erg vast. In het geval hij vast zit zou je een paar tikken met een kunststof hamer tegen de zijkant kunnen geven. Heel beheerst allemaal en niets forceren.
Totaal aantal Berichten: 25612
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Als ik het herinner zit er maar 1 paspen in dus de bouten eruit en de kop schuiven. Dan kan ie eraf en kan je de bussen borgen met twee M10 bouten met plaatringen.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007
- ID/DS DS23H Pallas
Als er maar 1 paspen inzit is het simpel schuiven. Ik heb eens een keer een kop van een Renault 16 verwisseld. Daar was dat zo en dan had je ook een extra centreergereedschapje nodig bij montage.
Bij de DS meen ik me te herinneren dat er 2 paspennen inzitten. Maar goed het is al een tijdje geleden dus ik kan me vergissen…