Is het makkelijk om de prise as keerring in de 5 bak te vervangen ik heb alles al los liggen graag tips
Moeilijk niet. Maar ga eens maar eerst kijken of ze nog verkrijgbaar zijn…....In het verleden was dat een probleem…..
CX GTi Turbo 2 - All Black
Ik heb de keering al voor in de bak maar weet niet precies hoe dat gaat
@Evan: zijn verkrijgbaar in het GS verenigingsmagazijn.
@TS: volgens mij zat ie aan de binnenkant van het koppelingshuis. Die kun je er los afschroeven (let op: eerst olie aftappen van de bak). Zijn een stuk of 8 bouten. Daarna het koppelingshuis eraf kloppen.
Ik weet niet of je er ook goed bij kan komen als de remklauwen er nog op zitten. Zo nee, dan moet moet je die uiteraard verwijderen.
Keerring vervangen is kwestie van de oude eruit tikken en de nieuwe er met een stempel recht in slaan.
Het is ook wel aan te raden de keerringen te vervangen van de differentieel assen. Uiteraard ook in het GS clubmagazijn verkrijgbaar.
Vergeet ook niet het bronzen toplager en de keerring die in het vliegwiel zitten en het uiteinde van de prise as lageren.
Monteer het koppelingshuis met vloeibare siliconenpakking teneinde weer een ordentelijke afdichting te krijgen.
Dankje ga er mee aan de slag