1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Vervangen retourleiding LHM rechts voor - Foto’s @ Pg 2
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 02 september 2008 10:09 PM

Wel… Ik ben vandaag mijn retourleiding gaan halen. Dus even checken: is dit de retourleiding van RV waardoor de LHM terug naar het voorraadvat gaat?

En dan, kan ik gewoon de auto opkrikken en die leiding vervangen? Of moet ik voorzorgmaatregelen nemen? Allé, hoe vervang ik die dus juist Smile

(sorry voor de slechte foto trouwens). Betere volgt nog Smile

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 02 september 2008 10:19 PM
  [ # 1 ]

Heel simpel, auto opkrikken, wiel eraf, oude klem afknippen, oude retour slangen verwijderen, nieuwe op de plek houden met de nieuwe klem eromheen, klem vastknijpen, slangetjes op de aansluitingen, wiel erop en karren maar! Laughing

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 02 september 2008 10:20 PM
  [ # 2 ]

En ikmoet geen voorzorgmaatregelen nemen tegen het weglopen van LHM?

Mag ik trouwens de auto starten, hem op hoogste stand zetten, krik eronder (of steunene). Laagste stand zetten en wiel er af halen?

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 02 september 2008 10:27 PM
  [ # 3 ]
BunnY schreef:

En ikmoet geen voorzorgmaatregelen nemen tegen het weglopen van LHM?

Mag ik trouwens de auto starten, hem op hoogste stand zetten, krik eronder (of steunene). Laagste stand zetten en wiel er af halen?

Zoveel lhm zal er niet uitkomen, mischien een krantje eronder leggen moet voldoende zijn.  Dat van de hoogste stand, krik eronder en in de laagste stand zetten moet wel kunnen, al kan je hem ook zo opkrikken.

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
Visa Ventje
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 852
Geregistreerd: 14-09-2006

Gepost: 02 september 2008 10:28 PM
  [ # 4 ]

Ja dat kan. Wat voor een krik ga je gebruiken? Die originele bx krikken gebruik ik zelf ook wel eens, maar ik vind ze niet zo betrouwbaar.

Altijd goed oppassen als je iets op krik zet. Je kunt voor de zekerheid een paar houtenbalken, of een stel oude banden onder de auto stoppen, mocht de auto van zijn krik glijden.

Wiel losmaken, er afhalen, oude retourleiding eraf, nieuwe erop, er zal wel wat lhm vrijkomen maar niet zo heel erg veel. Ik moet zeggen dat ik nog nooit zo’n hele slang heb vervangen, wel es een keer een stukje er tussen gezet om dat de slang was afgescheurd.

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 02 september 2008 10:29 PM
  [ # 5 ]

Ik heb nog geen krik. Gebruik meestal die van papa ;D (daarom dat ik het NU niet kan doen Smile ). En ik leg er wat stenen onder zodat hij niet naar beneden kan komen.

En heb ik het goed begrepen dat ik de oude leiding best bij hou?

Profiel  
 
Visa Ventje
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 852
Geregistreerd: 14-09-2006

Gepost: 02 september 2008 10:38 PM
  [ # 6 ]
BunnY schreef:

En heb ik het goed begrepen dat ik de oude leiding best bij hou?

Bij hou? Bedoel je daar mee?

Gebruik je stoeptegels? Ik hoorde ooit eens als de auto neer ploft omdat ie van de krik tuimelt dan zijn stoeptegels snel door midden omdat de dorpelnaad zorgt voor puntbelasting op de tegel.

Ik weet niet of dit ook gebeurd hoor, maar je weet maar nooit.

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 02 september 2008 11:04 PM
  [ # 7 ]

Dat ik die niet weg gooi maar opzij leg voor noodgevallen?

En neen, ik gebruik 8cm dik graniet om onder de auto te leggen Cool

Ik heb het net eens bekeken. En inderdaad, het lijkt nogal simpel Smile Leidinkje aansluiten op de (metalen?) andere leiding is simpel. Ik heb een béétje schrik om het blokje deftig er rond te krijgen.

PS: dat metalen ding. Moet dat eigenlijk open gaan? (dus helemáál open). Of hoe krijg ik dat er rond?

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 03 september 2008 01:38 AM
  [ # 8 ]

Die klem moet je openklikken maar VOORAL NIET geforceerd OPENBUIGEN, dan kun je ‘m prima hergebruiken.

Gaat dat niet met een beetje knijpwerk (een botte nijptang bijvoorbeeld) maak ‘m dan nog eerst goed schoon zodat het vuil ertussen weg is, en probeer het nog eens.

Schijf na het schoonmaken even met viltstift oid op hoe hoog de klem moet komen op de veerpoot, dat scheelt gedoe bij montage.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 03 september 2008 02:54 AM
  [ # 9 ]

Hij heeft er toch al een nieuwe klem bij, dus waarom gedoe om de oude te sparen?

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 03 september 2008 04:16 AM
  [ # 10 ]

Had ik niet gezien; een nieuwe klem verkopen ze je graag - maar vaak gaat het wel goed met de oude.  Een nieuwe klem op reserve is nooit weg, die komt gegarandeerd nog wel eens van pas.

Oefenen met een losse klem helpt wel bij het de- en monteren, dan kun je goed zien hoe de klem in elkaar haakt.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 13 september 2008 01:51 PM
  [ # 11 ]

BIG PROBLEMS…. Ik heb juist mijn band er af gehaald (dus wagen omhoog. Krik er onder en auto laten zakken). Nu hoorde ik een zacht gesis. Ik dus even kijken met de lamp. Zie ik een straaltje LHM. Ik blijf kijken en opeens een ‘zondvloed’ LHM op de grond   Shocked  Shocked  Shocked  Crying or Very sad  Crying or Very sad

En het komt niet uit de retourleiding (maar iets meer naar het midden). Het is ter hoogte van de veerpoot maar dus iets meer naar het midden van de wagen.

Pff… en dan zeggen dat hij tegen woensdag moet rijden Confused  Confused  Confused

Dus als iemand mij kan helpen/raad geven. Het was dus tijdens het weer zakken van de vering dat ik het zag.

Groeten

Profiel  
 
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 13 september 2008 02:09 PM
  [ # 12 ]

een van de retourslangen van de octopus? dat is wel een klusje om dat te vervangen.

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 13 september 2008 02:21 PM
  [ # 13 ]

Dat is dus een job voor de garage? Zal eens gaan vragen of ze tijd hebben om het nog te fixen voor woensdag…

Profiel  
 
oudelut
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1761
Geregistreerd: 19-05-2006

Gepost: 13 september 2008 02:27 PM
  [ # 14 ]

Hoop niet dat het de octopus is voor je?!  Confused

Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 13 september 2008 02:33 PM
  [ # 15 ]

Waarschijnlijk de “beroemde” U-bocht naar de hoogteregelaar die afgebroken is. Je kunt meestal wel een schroef draaien (niet te lange parker van een mm of 4 a 6 dik) in het restant, en een leiding direct aanbrengen van de hoogteregelaar naar de LHM-pot. Desnoods even naar een los flesje. Kun je in ieder geval rijden. De besteltijden op de octopus lijken de pan uit te rijzen, ik heb er bijna anderhalve maand op moeten wachten en toen werd er een defect exemplaar geleverd.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook